Jump to content
Irek-M1

MIG-23 MF 1:32

Recommended Posts

Frezarko tokarka + podzielnica i zrobisz sobie coś takiego, no w każdym bądź razie coś co będzie stożkową przekładnię przypominać. Najprostszy w pełni uzyteczny do modelarstwa jest Unimat ML 6in1.

Oczywiście jak sie uprzesz to dasz rade zrobić to ręcznie ale to trochę upierdliwe jest.🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może uderzyć do modelarzy od kolejnictwa, takie przekładnie mogą być stosowane do napędu np. kolejek H0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawy trop, a znacie jakieś forum kolejkowe gdzie mógłbym popytać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Irek-M1 napisał:

ciekawy trop, a znacie jakieś forum kolejkowe gdzie mógłbym popytać

np: http://forum.modelarstwo.info 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolejkowe jeżeli się jakieś znajda to  będą za duże i nie w skali - u nich sa takie działające przekładnie ale raczej ślimakowe,  przecież to służy do przeniesienia napędu a ślimak ma ta zaletę, że jest samohamowny.

 Na polskich forach raczej będzie cięzko, nie widziałem żeby ktoś robił napędy,  jeśli juz to w amerykańskich sklepach  dla kolejkarzy - u nich standardem jest składanie zestawów a nie kupowanie gotowców. Jakie maja być wymiary tych stożków  w skali 1/32?

Edited by Qz9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo wypadku i kontuzji trochę popracowałem zrobiłem detale do luku działka, który chyba mnie wykończy ponad 15 godzin zajęło mi zrobienie podłogi sztuk 6 pomiędzy etażerką a lukiem działka. Trudność polegała na zrobieniu odpowiednich kątów w których prowadzone są linki do podnoszenia-opuszczania lawety.  Wykończyłem mechanizmy, ten z prawej dodane ma dodatkowo 4 elementy i  w sumie składa się z 24 dodatkowo ułożony jest mechanizm blokujący lawetę. Ten z lewej składa się z 22 elementów w tym zrobione połówka koła zębatego oraz śruba ze ślimakiem, które blokują lawetę w położeniu zamkniętym brakuje tylko cięgien ale te powstaną dopiero po wklejeniu na stałe tego elementu do kadłuba. Powstały również krzywki do cięgien jedna z czterech mniejszych składa się z 11 elementów duża to trzynaście, wzmocnień ścianek każda po 6 elementów.

6JJpedJ.jpg

 

DaCQcS0.jpg

 

OLI6Vm8.jpg

 

A tak wyglądają elementy umieszczone w kadłubie

ybkkbrE.jpg

 

fwJOPh4.jpg

<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="ybkkbrE"><a href="https://imgur.com/ybkkbrE">View post on imgur.com</a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>

 

 

Edited by Irek-M1
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny etap dorabiania detali do luku. W sumie dodałem do krzywek cięgien jedna z czterech mniejszych składa się z 16 elementów duża to w sumie 23 elementy. Dodatkowo zrobione zostały zrobione uchwyty małych krzywek po 7 elementów każda. Zrobiona została podłoga z 25 elementów z folii, która jest używana w kwiaciarni oraz foremek do ciasta.

W8kwzHO.jpg

wstępnie ułożone na podłodze-suficie

Ue1fbs8.jpg

 widok do wnętrza

8axcT6g.jpg

a tak wygląda podłoga-sufit

6jLmyNP.jpg

ułożenie z jednej strony krzywek

d465VDu.jpg

A teraz to mnie czeka do zrobienia-to srebrne ustrojstwo. Fachowcy może po raz kolejny podpowiedzą co to jest

sxJbgeU.jpg"

oczywiście plus wszelkiego rodzaju przewody

Edited by Irek-M1
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

oglądam, oglądam, i zastanawiam się, jak to można skomentować. Trudno nie skomentować, bo trzeba autorowi pokazać, ze to co robi to już nawet nie mistrzostwo, lecz czyste wariactwo ,-). No jesteś Irek niesamowity !! Wszystkie te szpejostwa, które odtwarzasz z taka dokładnością w jednym modelu będą musiały robić wrażenie. szkoda, że to nie jest jakaś większa skala. 1:10.. czy coś. żeby lupa nie była konieczna do oglądania ,-)

Edited by spiton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Została zrobiona turbinowa chłodnica powietrza (TChP) w instalacji klimatyzacji kabiny pilota. Oprócz niej powietrze doprowadzane jest do kabiny a czerpane zza V stopnia sprężarki chłodzone było w powietrznej chłodnicy powietrza (PChP), stanowiącej pierścieniowy element tunelu wlotowego tuż przed silnikiem. Dalej powietrze trafiało do odparowywacza we wnęce prawej goleni. TChP to ostatni stopień systemu chłodzenia-info dzięki pomocy Markowi.

Moja turbinowa chłodnica powietrza powstała po 13 godzinach pracy i 2 oglądania zdjęć i składa się z 51 elementów zostały tylko przewody do zrobienia.

<BkxCDgl.jpg

 

qP7WQrZ.jpg

 

<Hioim8o.jpg

i pomalowany niestety ale mam duży problem aby zrobić dobre zdjęcie. Zdecydowanie lepiej wygląda to w realu

 

M7OjJ9t.jpg

 

hq6Xx6o.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracowałem nad sufitem pojawiły się rolki-prowadnice dla linek do podnoszenia i opuszczania działka w sumie same rolki to 28 elementów pojawiły się pierwsze elektroniczne drobiazgi oraz złącza na przewody. Doklejony został zespół złączy-ten pionowy może znowu technicy tego samolotu pomogą mi wyjaśnieniu co to jes.

LvcbFXx.jpg

eFgCJSz.jpg

sOazRa2.jpg

widok na sufit

XdpiNSJ.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa jest już na miejscu i została podłączona. Dodałem kilkanaście przewodów oraz również pierwsze cięgna zostały zamocowane na stałe. Ze wzglądu na wielkość elementów plus metaliczny kolor wnętrza mam trudność w zrobieniu zdjęć. Przewody od pompy są tak jak w oryginale pokryte nawiniętym spiralnie materiałem. W sumie dodane nowe 24 elementy

djUNbBg.jpg

 

XATegRe.jpg

 

gXkLghd.jpg

 

r2d40UC.jpg

i wstępnie włożone do środka dla przymiarki

qC2JZRk.jpg

Yd2phqg.jpg

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna strona zrobiona plus 17 elementów. Teraz czas na montaż sufitu w luku działka. Najtrudniejsza operacje przede mną gdyż muszę położyć przewody naraz w dwóch lukach. Jaka jest to plątanina to widzieliście w poprzednich postach.

42a4OW3.jpg

 

T5yNjKr.jpg

KFUNhcI.jpg

Zamontowany został dodatkowy popychacz-cięgno sterowania silnika

1ht7lQk.jpg

oryginał

E8oQmKQ.jpg

<qkTvulQ.jpg

zmontowana na "sucho"

UaTPehs.jpg

cZ7Ry5Z.jpg

no to teraz czas na podłączenie wszystkich modułów w jedną całość

QtAywp8.jpg

druga strona

rFdznMa.jpg

idę robić kolejne przewody

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Irek-M1 napisał:

popychacz-cięgno sterowania silnika

Jednak będzie latał , jeśli się zabierasz za sterowanie silnikiem 😃😃👍👌.

Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nieźle, nieźle. Życzę by te wysiłki zostały docenione przez oglądających i w przyszłości przez sędziów. Bardzo dobrze to wszystko wygląda, a może to wyłącznie fotki oryginału?

TH

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Hello napisał:

Jednak będzie latał , jeśli się zabierasz za sterowanie silnikiem 😃😃👍👌.

Hello

Uczę się już latać ale silnik zostawiam na deser bo to będzie naprawdę wielkie wyzwanie . W tym celu odbyłem wycieczkę do muzeum pod Monachium aby po raz kolejny narobić zdjęć.

Tomku odpowiadając tobie to czas pokaże, ale najpierw trzeba skończyć model a tu droga jeszcze daleka.

Edited by Irek-M1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.