Jump to content

Csrd Volvo FL 10 306w49 JRG 6 Warszawa.


Recommended Posts

Witam w kolejnej relacji z budowy mojego modelu.Tym razem będzie to ciężki samochód ratownictwa drogowego Volvo FL 10.360, zabudowany przez firmę Eurokran.

Pojazd należy do Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Nr. 6 w Warszawie – specjalizująca się w ratownictwie technicznym i chemicznym.

 

+++ Dane techniczne +++

 

Podwozie: Volvo FL 10H

Napęd: 6x6, z blokadami osi przedniej i tylnych mostów

Silnik: Volvo D10A 360, Turbo Intercooler, 265 kW / 360 KM przy 2100 obr./min.

Skrzynia biegów: manualna, 12-biegowa + 2 biegi pełzające oraz 4 wsteczne

Układ hamulcowy: dwuobwodowy, pneumatyczny, bębnowy, ABS, mechaniczny hamulec postojowy

Zabudowa: Eurokran EPL 30-12 A

Wymiary DxSxW (mm): 8805 x 2500 x 2670

MMR: 22500 kg

DMC: 33500 kg

Rok prod.: 1997

 

*** Żuraw hydrauliczny ***

 

Wysięg maks.: 8,75 m

Maks. udźwig: 3,06 t

Maks. udźwig przy maks. wysunięciu: 1330 kg

Zakres obrotu: 385° (poziomy), -90°...+75° (pionowy)

Wysokość: 2300 rnm

Szerokość: 2400 mm

Ciężar: 2000 kg

Maksymalny nacisk na podporę: 8,0 t

 

*** Wysięgnik holowniczy z ramieniem ***

 

Udźwig wysięgnika holowniczego w głowicy trawersy:

 

30000 kg przy wysuwie 1400 mm

21000 kg przy wysuwie 1800 mm

12000 kg przy wysuwie 2200 mm

8300 kg przy wysuwie 2800 mm

7500 kg przy wysuwie 3000 mm

5500 kg przy wysuwie 3800 mm

 

*** Przyciągarka główna ***

 

Producent: RAMSEY WINCH COMPANY USA

Typ: RPH 5400T - 170

Napęd: hydrauliczny

Lina: średnica / długość: 22 mm / 40 m

Maks. siła uciągu: 200 kN (20 t)

Masa: 390 kg

 

*** Przyciągarka pomocnicza ***

 

Producent: RAMSEY WINCH COMPANY USA

Typ RPH 3000 - T 117

Napęd: hydrauliczny

Lina: średnica / długość: 19 mm / 40 m

Maks. siła uciągu: 130 kN (13 t)

Masa: 220 kg

 

*** Ewentualne wyposażenie dodatkowe ***

 

- piła spalinowa do cięcia stali i betonu

- piły spalinowa do cięcia drzewa

- podnośniki hydrauliczne

- hydraulika siłowa

 

Opisany pojazd znajduje się również m.in. w następujących jednostkach:

Dąbrowa Górnicza, Gdańsk (JRG-1), Lublin (JRG-2), Łódź (JRG-1), Ostróda, Wrocław (JRG-1)

Źródło:http://www.ratownictwo.org.pl/index.php

Foto & Text: Norbert Klekotko

 

dscf0595rgid3.jpg

 

Więcej informacji znajdziecie tutaj:

 

http://www.lukasz-telus.com/gallery/wr_jrg01_scrd

 

(egzemplarz wrocławski)

 

Do budowy posłuży mi zabudowa z holownika Italeri i części z modelu Volva FL z Emeka które niedawno nabyłem.

 

dscn3965ig5.jpg

 

dscn3966cp6.jpg

 

dscn3967fw4.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Boże nie

 

 

Planuję ten zestaw już od 6 miesięcy, tyle że z numerkiem 301[D]49

 

Stoi taki u nas na Wierzbowej. Kuba nie poddam się i także taki zrobię! Ale ja będę o tyle fajniejszy, że się nim przejadę!!! Moja babcia tam pracowała i już jesteśmy umówieni na kawkę

 

 

Cóż.. mogę Ci tylko życzyć powodzenia.

 

Szkoda, ze to EMEK, bo właśnie FL jest dla mnie głównym problemem

 

 

Pozdrawiam,

Przemek

Link to post
Share on other sites

Cholera.... a myślałem, że Cię zagnę

 

Oczywiście się nie obrażę za namiar

 

EDIT:

 

Znalazłem w sklepie ATA za 80 PLN

 

I małe sprostowanie... To jest raczej SCRD

Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że się uda Ci Kuba. W końcu czemu ma się nie udać nie prawdasz.

Link to post
Share on other sites

Narazie kompletuje części do tego modelu, wczoraj nabyłem HDS-a na Allegro , czekam aż przyjdzie Scania holownik. Muszę też zakupić drugą zabudowę od holownika bo jedna jest za krótka. Także to jeszcze potrwa. Ana razie pracuję nad innym modelem.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Prace ruszają powoli do przodu.Dzisiaj głównie dostosowywałem kabinę Emeka do ramy Italeri.Udało się nawet zrobić mi to tak ,że kabina będzie uchylana i koła będą mogły się swobodnie skręcać.Z kabiny usunąłem niebieskie paski i zakleiłem otwory na lampy gdyż terenowe wersje FL-ek mają lampy w zderzaku.Kabinę pomalowałem podkładem. No to teraz czas na fotki:

 

nowee096iy3.jpg

 

nowee097ns1.jpg

 

nowee098id1.jpg

 

nowee099wg1.jpg

 

nowee100da2.jpg

Link to post
Share on other sites

Nie bardzo wyszła Ci przeróbka zabudowy, w oryginale skos kończy się nad drugimi drzwiami do schowka, a u Ciebie dopiero tam się zaczyna. Mniejsze skrytki są za nisko i nie mają odstępu od góry i w ogóle zabudowa jest za niska.

Link to post
Share on other sites

Ale jeszcze nie skończyłem ,dopiero ją tylko przedłużyłem i dociołem nad dużymi szafkami. Nad błotnikami z tyłu będzie taka sama wysokość jak nad dużymi szafkami . Małe szafki mają zagięcie w połowie i zawiasy są na wierzchniej części zabudowy.U mnie będą takie jak na zdjęciu.Dopiro na to przyjdzie nadbudówka i szuflady pod spodem.

Link to post
Share on other sites

No i wszystko jasne

Ale i tak wydaje mi się, że za dużo przyciołeś nad przednimi szafkami, chyba będziesz musiał zrobić wstawki Przydało by sie też podwyzszyć podstawę HDS'u i przesunąć go bliżej kabiny.

 

Ps.

Ogólnie projekt bardzo mi sie odoba

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.