Skocz do zawartości

zgęstniałe farbki :(


lolek261

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam pytanko.. jestem nowicjuszem i mam problem z farbkami Humbrol. Kupiłem 6 kolorów by pomalować MI-2 i MI-24, użyłem 3 z nich gdy sklejałem Mi-2 i na początku były rzadkie takie że "chlupały" w pojemniczku, ale gdy ostatnio otworzyłem jeden z tych kolorów stwierdziłem że zgestniał, pozostałe 2 też, tak że podczas wstrząsów prawie nie słychać nic. Pozostałe 3 nie otwierane są nadal rzadkie i ok. Czy wszystko jest ok? czy tak ma być? Czy wystaczy kupić rozcieńczalnik do farbek modelarskich? a jeśli tak to jak go użyć? wlać do pojemniczka czy ulać ilość potrzebną do pomalowania i to rozcieńczyć. Pytam bo pare lat temu kupiłem srebrną farbke do palowania Miga 21, gdy po 3 latach otworzyłe pojemniczek była gęsta i popełniłem błąd wlewając zwykły rozpuszczalnik acetonowy. Zgęstniała za pare dni tak ze do śmietnika poszła. Jak postepować z tymi by długo służyły. Dzięki z góry za odpowiedź. pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zamknąłeś dobrze puszkę? Trzeba pilnować, żeby rant i wieczko były czyste, żeby szczelnie się zamykało i nie przepuszczało powietrza. Wtedy farba dużo dłużej zachowa świeżość.

Pamiętaj o rozmieszaniu farby przed malowaniem. Kilkukrotne potrząśnięcie puszką nie wystarczy. Trzeba dobrze wymieszać końcem pędzla albo patyczkiem.

Farby Humbrola mają to do siebie, że jedne są aż za rzadkie, a drugie są za gęste. Nie zwalnia Cię to jednak z rozmieszania farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do puszek z farbami wrzucam zawsze dwie małe, ale cięższe śrubki lub nakrętki. Bardzo dobrze pomagają rozmieszać farbę przy potrząsaniu, "rozbijając" pigment o ścianki i o siebie (dlatego wrzucam dwie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach