Jump to content
Marak

Mercedes Unimog RW1 (strażak)

Recommended Posts

Te "szuflady" aż proszą się o sprzęt rat. tech. Na spokojnie można na nich ulokować zestaw Holmatro, zarówno nożyce jak i rozpieracze (lub combi), jakiś nie za duży kolumnowy, do tego "drobiazg" do cięcia pedałów itp., do tego agregat + przewody, w głębszych częściach szuflad gdzie są pojemniki, można spokojnie władować osprzęt do Holmatro, jakieś łańcuchy, haki i inne duperele.

U nas na "pierwszym", na dosyć sporej wysokości na dwóch równoległych szufladach stoją obok siebie agregat prąd. i wentylator. Wiadomo ciężkie powinno być niżej, ale czasami trzeba iść na kompromis, umieścić nie tam gdzie się by to widziało i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, tylko jak się da. Niestety realia są takie, że niejednokrotnie producenci sprzętu-zabudowy umieszczają osprzęt z iście ułańską fantazją i potem są nieporozumienia, czasem się zdarzało (czasem-często) że auto po "przekazaniu" wracało do producenta, czasem z zastrzeżeniami, czasem w ramach współpracy, przychodził golas i my decydowaliśmy gdzie finalnie i jakie mają być uchwyty, szuflady etc. ale to już inna bajka i kwestia firmy.

 

Ot taka na szybko wrzutka co by mozna było. Co do torby med. az tak ciężka nie jest, głównie ma nie najmniejsze gabaryty, ale na spokojnie na jakiejś wyższej półce może sobie leżeć, a cała reszta... skolko godno, ładować możesz co chcesz, aczkolwiek z rozwagą aby nie było przesady, pytaj o co chcesz, służę swoją skromną wiedzą w tym temacie.

 

 

Powodzenia w dalszych pracach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do marcinfire

Dzięki za pomoc. Teraz miałem trochę przerwy, ale od jutra ruszam znów.

Czy mógłbyś ewentualnie załatwić jakieś zdjęcia? Jestem typowym wzrokowcem i jak widzę łatwiej mi się robi.

Jutro powinienem dostać wytoczone przyłącza węży, to na jednej półce (prawa górna) chcę ułożyć węże. Poniżej, aż się prosi żeby zrobić motopompę, ale nie wiem czy dam radę zrobić ją od zera.

Zrobię też parę butli, bo na kilku zdjęciach samochodów ratownictwa wodnego było dużo butli z tlenem i z powietrzem do nurkowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdę mówiąc pompa raczej zbędna, jeżeli niebędzie pompy, to i węże zbędne.

Chyba, że by dać pompę pływającą w jednej z gablot, lub jak to jest praktykowane na dachu i wtedy kilka odcinków mogło by być.

Może też być jakaś szlamówka w gablocie, ale wtedy było by trzeba umieścić gdzieś wąż ssawny ( najczęściej sztywny zielony).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś ostatnio ciężko z wolnym czasem. Przez ostatni miesiąc model głównie patynowałem.

Ale teraz trochę podciągnąłem.

Zamówiłem toczone końcówki węży w trzech średnicach:

i_Unimog_2012-10-29_01.jpg

Zrobiłem dach i półkę z wężami:

i_Unimog_2012-11-19_02.jpg

Teraz przymiarka do całego modelu. Zaczyna się prezentować:

i_Unimog_2012-11-19_03.jpg

i_Unimog_2012-11-19_04.jpg

 

Mógłbym przyklejać pudło do ramy, ale mój wzorcowy egzemplarz ma trochę różnic w podwoziu. Będę musiał oderwać i przykleić w innym miejscu bak. Dorobić parę skrzynek i 4 stopnie do wchodzenia. Przy okazji stopni, aby je zwymiarować wziąłem zdjęcie oryginału robione z dużej odległości i w miarę prostopadle. Usunąłem niewielką perspektywę i przymierzyłem do modelu. Nijak nie pasuje. Wychodzi mi, że model powinien być prawie 1 cm wyższy, a np błotniki o przeszło 1 cm większe. Ciekawe czy wszystkie modele samochodów są robione tylko w przybliżeniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystając z pożyczonego aparatu dzisiaj trochę lepsze zdjęcia.

Postęp prac: Przeniosłem zbiornik paliwa. Dorobiłem stopnie ułatwiajace dostęp do sprzętu i wziąłem się za montaż. A więc koła i cały tył (bedą go dalej nazywał "paką" - chyba że ktoś zna lepsze określenie).

Tu zaczęły się duże schody o których nie pomyślałem. Na zdjęciach i w instrukcji paka jest na wysokości kabiny. W modelu wyszła o centymetr za wysoko. Mysłałem, że gdzieś się rąbnąłem, ale akurat na Allegro ktoś wystawia gotowy model i widać ten sam problem.

Spiłowałem więc co się da, ale ok. 3 mm różnicy zostało. Zawieszenie przeszkadza. Drugi duży problem, to ten że rama jest za słaba i wygina się w łódkę. Góra paki opiera się o górę kabiny. Nie wiem co z tym zrobić. Ramy nie ma jak usztywnić. Chyba włożę jakiś dystans między pakę a kabinę.

Dodatkowo, ponieważ prawa strona paki jest cięższa a koła miękkie, model stojąc na kołach jest skręcony tzn. przód jest prosto, a tył przechyla się na prawo. Trzeba będzie zrobić jakąś podstawkę ze wzgórkiem pod koło.

 

Pozostała mi zabudowa tylnej ściany z bardzo fikuśnymi reflektorami, i drobiazgi: lampy, migacze i trochę sprzętu na prawą burtę.

 

Na zdjęciu: lewy bok - żaluzje zasunięte, stopnie podniesione do jazdy

i_Unimog_2012-11-26_01.jpg

 

Lewy bok: żaluzje podniesione, stopnie rozłożone

i_Unimog_2012-11-26_02.jpg

 

Prawy bok: kalki na drzwiach i tablicy rejestracyjnej - produkcja własna.

i_Unimog_2012-11-26_03.jpg

 

Na kolejnych zdjęciach trochę szczegółów.

 

i_Unimog_2012-11-26_04.jpg

 

i_Unimog_2012-11-26_05.jpg

 

i_Unimog_2012-11-26_06.jpg

 

i_Unimog_2012-11-26_07.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz bez demolki zdjąć prawą tylną oponę ? Jeśli tak to w środek opony napchaj jakiejś gąbki tylko równomiernie ją rozłóż w oponie i załóż na felgę . A jak byś jeszcze mógł zdjąć całe koło to miałbyś ten komfort że się nic przy okazji nie zepsuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Możesz bez demolki zdjąć prawą tylną oponę ? Jeśli tak to w środek opony napchaj jakiejś gąbki tylko równomiernie ją rozłóż w oponie i załóż na felgę . A jak byś jeszcze mógł zdjąć całe koło to miałbyś ten komfort że się nic przy okazji nie zepsuje

Dzięki.

Felgi nie zdejmę - jest na CA, ale opona łatwo schodzi, więc spróbuję tak zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unimog full wypas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ na najbliższe 2 tygodnie modele muszę odstawić (praca po 14-16 godzin) pochwalę sie tylko prawie skończoną wieżą reflektorową, którą dłubałem 3 dni (od podstaw).

Jako ciekawostkę podam, że do budowy wieży użyłem polistyrenu z arkuszy 0,25, 0,5 i 1 mm oraz fragmentów ramek, lufy czołgu, anten radarowych z jakiegoś okrętu, fragmentu dział i nadbudówki innego okrętu, oraz rakiet od SU-27 i zawieszenia od Renault 5.

 

j_Unimog_2012-11-30_01.jpg

 

j_Unimog_2012-11-30_02.jpg

 

j_Unimog_2012-11-30_03.jpg

 

j_Unimog_2012-11-30_04.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudo, Marak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystając z wolnego wieczoru pchnąłem trochę Unimoga.

Zrobiłem cały tył i niebieskiego koguta na dachu.

k_Unimog_2012-12-18_01.jpg

 

k_Unimog_2012-12-18_02.jpg

 

Z przodu drobiazgi jak: kierunkowskazy, lusterka boczne, troche brakujacych kalek. Ale najważniejsze, że powiesiłem kłódkę na skrzynce (chyba narzędziowej) więc pora kończyć temat.

k_Unimog_2012-12-18_05.jpg

 

Pozostały mi jeszcze podmalowania, uzupełnić brakujące wyposażenie, całość trysnąć bezbarwnym i bedzie można odstawić na półkę.

No i jak Mark pisał, podpompować prawe tylne koło (jeszcze nie zrobiłem) i dorobić jakąś podstawkę. Jak widać na zdjęciach na razie stoi na kawałku sklejki. Rama jest stanowczo za słaba. Strach go wziąć do ręki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli drzwi są otwarte to może jakiś zamek by się przydał. Prawie nikt go nie robi, a fajnie by wyglądał. Reflektory rewelacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli drzwi są otwarte to może jakiś zamek by się przydał. Prawie nikt go nie robi, a fajnie by wyglądał...

Masz rację. Teraz widzę, że wręcz dziwnie pusto to wyglada. Dorobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.