Jump to content
Marcin M.

'58 Chevy Impala Drag, AMT/ERTL 1:25

Recommended Posts

mam nadzieję że po łikendzie zobaczymy jakieś oszałamiające efekty - na razie jestem pełen podziwu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam po przerwie!

 

Dałem ponownie bazę, zerwałem placki blutakowe, listwy wymalowałem metalizerem i zacząłem rdzewić:

P1110034_zps962c9c38.jpg

P1110037_zps2a780f0f.jpg

P1110038_zps43547b88.jpg

 

Zanosi się, że go zwraczę, jak przyjdzie jeszcze obijanie do podkładu wash i pigmenty...

 

Pozdrawiam, Marcin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dach i klapa bagażnika - rewelacja . Wgniecenie na drzwiach bardzo mi się podoba. Na pierwszym zdjęciu model wygląda świetnie. "Poznęcasz" się trochę nad listwami i będzie ok. Życzę powodzenia i cierpliwości, bo szykuje się fajny gruchot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, no super ci idzie!

Wgniecenia, rdza i kolorek super. Nie "wreckuj" go zbyt bardzo, niech będzie jeżdżący ale rozpadający, a nie taki stojący na złomie z przyszłością jedynie na żyletki. Jedyne co bym jeszcze zmienił, to kolor felgi dla kontrastu z nadwoziem. Może taki czerwony albo czarny? Pomyśl nad tym. Powodzenia w dalszej pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźbry!

 

Po małym romansie z pancerką wracam znów do moich cywilków. Zająłem się wnętrzem, dwukolorowo ze srebrnymi wstawkami (Pactra 88, panzergrau, Humbrol 99); niezbyt lubię tę zabawę:

P3020106_zpsbeba7ee9.jpg

P3060107_zps485cd317.jpg

 

Producent się postarał. Odlew rzeczywiście jest bardzo dokładny, cyferki na prędkościomierzu, ledwo co widoczne były, ale suchy pędzel zrobił swoje. Szkoda, że mało co będzie widać po złożeniu.

P3060110_zpsb724ec50.jpg

 

Przypasowałem do wnętrza; skróciłem trochę kolumnę kierownicy, bo w wersji pierwotnej kierowca zamiast pasami byłby utrzymywany w fotelu kierownicą i to na wdechu - teraz co najwyżej nabiał mu się obetrze :

P3060116_zps72e48ab5.jpg

P3060119_zpsab22e5cf.jpg

P3060124_zps1d532691.jpg

 

Silnik pomalowałem bazowymi kolorami, na kolektor Humbrol 113 + pigmenty rdzawe:

P3060112_zps5a84305b.jpg

 

W dalszej kolejności sido, wash, zacieki i dobrudzanie. Sporo roboty jeszcze.

 

Pozdrawiam, Marcin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze wychodzi ci to fajnie. Zawsze chciałem zapytać jak to jest się bawić pastelami czy suchym pędzlem. Zawsze auta robię na połyski itp. Mam Bel Aira w magazynie który jest słabo spasowany więc raczej będę go robił w taki styl. Możesz opisać jak i na czym polega ta zabawa?

Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy wnętrze nie za idealne do karoserii ?

Może "urwać" co nieco z tapicerki, ukurzyć ?

Po takich stłuczeniach sądze że ring na kierownicy byłby przynajmniej w połowie złamany, a w drzwiach brakowałoby korbki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prac ciąg dalszy...

 

Kurcze wychodzi ci to fajnie. Zawsze chciałem zapytać jak to jest się bawić pastelami czy suchym pędzlem.

 

Dzięki za miłe słowa, jednakże są tu większe szpece w dziedzinie brudzeń i zabaw z chemią - ja zaczynam dopiero i staram się uczyć.

 

Położyłem washa ciemnobrązowego na wnętrze, silnik i kastę, tak to teraz wyglada, złozone na sucho:

P3110138_zps0cbae891.jpg

P3110129_zps0672ecf7.jpg

P3110145_zps2173c925.jpg

P3110143_zps82e2c827.jpg

P3110131_zps81660bf9.jpg

P3110130_zps3323d2a2.jpg

 

Aż mnie korci, żeby jeszcze się pobawić olejami na tych wgnieceniach... jak sądzicie? W każdym razie dojdą jeszcze rdza i zacieki, zwłaszcza przy tych dziurkach po listwach.

 

Czy macie jakiś dobry sposób na potyranie szyb? Bo przecież nie założę super czystych, najchętniej stłukłbym jakoś, jeno nie wiem jak. A może zostawić bez?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wnętrze wygląda realnie i pasuje do reszty.

Może i są więksi fachowcy od brudzeń jednak też jeszcze nigdy tego nie robiłem i chciałbym właśnie wiedzieć jak ktoś to robił pierwszy raz, bez głupich skojarzeń proszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko ekstra, fajnie wyszło zużycie, aczkolwiek coś mi nie gra z prawym przednim nadkolem. Wygląda jakby rozpuściło metal i sobie swobodnie spłynął, no chyba że zamiennie w oryginale zrobili je z plastiku to ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę fajnie Ci to wychodzi. Wspomniałeś o Sidoluxie... W jaki dokładnie trzeba się zaopatrzyć ? Bo z tego co widziałem, to jest ich kilka. Nakładanie go, tylko z aerografu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźbry!

 

coś mi nie gra z prawym przednim nadkolem. Wygląda jakby rozpuściło metal

 

Oj tam, oj tam, trochę za mocno opukałem W realu, w moim odczuciu wygląda jak poobijana blacha, na granicy przetarcia.

 

A nie pokusiłbyś się o dorobienie "zużytych drzwi", bez boczku, z wystającym mimośrodem z boczka, a przynajmniej boczek bez klamek, podłokietnika ?

 

Pomyślałem o tym ale zbyt późno. Jednakże takie drzwi, jak na zdjęciu w pierwszym linku, bardziej pasują mi do dostawczaka i przy okazji modelowania wyżej wymienionego, pomysł wykorzystam.

 

Wspomniałeś o Sidoluxie... W jaki dokładnie trzeba się zaopatrzyć ? Bo z tego co widziałem, to jest ich kilka. Nakładanie go, tylko z aerografu ?

 

Przed washem używam sidoluxu do paneli, zielony, nakładany aero, a po 24 h daję jeszcze drugą warstwę pędzlem.

 

A dziś położyłem trochę pigmentów, bo czas już zamykać kabinę. Żeby pigmenty dobrze się wtarły, na całość dałem sidolux - mydło marsylskie, daje satynową powierzchnię, jeśli komuś się przyda info.

Tyle tylko, że nakładając pędzlem trzeba uważać na wash, bo można zmyć.

 

Taką szarą dałem na ciemniejsze części foteli i deskę rozdzielczą (twardym, wąskim i płaskim pędzelkiem)...:

P3120146_zpsdca5aefb.jpg

P3120150_zpsb23c5d87.jpg

 

...a taką, po całości, zwykłym, okrągłym pędzelkiem, zwłaszcza na podłodze:

P3120159_zpsf9ce4149.jpg

P3120151_zps170fe799.jpg

P3120155_zps5067060e.jpg

 

(widać, jak pod wpływem sido zeszło wszystko do plastiku - lepiej poczekać aż wash olejny wyschnie dokładnie i nakładać jednak aero - przynajmniej na tym etapie).

 

Postanowiłem nie dawać szyby z tyłu.

 

Pozdrawiam, Marcin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacek, na tym etapie, żadnych ingerencji w strukturę nie przewiduję. Poza tym, gościu co nim jeździł starał się nie podrzeć tapicerki, bo później większy kłopot miałby z wymianą, czy szyciem kanap w razie sprzedaży wozu

Share this post


Link to post
Share on other sites
To chyba kobieta nim poprzednio jeździła...

 

Szybka i wściekła

 

Jednak wkleiłem te szyby, na clearfix humbrola - po 8 latach wciąż trzyma. Szyby przetarłem papierem ściernym 2000 i dodałem parę zadrapań. Pewnie powiecie, że za mocno? Trudno, tak zostanie - poobijany, to i szyby w złym stanie.

P3160010_zps4a23b83e.jpg

P3160012_zps8c67b89a.jpg

P3160011_zps7bed49cf.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie trochę mocno, ja w aucie 1:1 miałem mniej a g.... widziałem ;) tu chyba jeździ z głową na zewnątrz :p. Ale model i tak mi się podoba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, skąd wytrzasnąłeś Impalę?!?!?! To moja ulubiona zabawka, szczególnie Impala 67, zawsze o niej marzyłem, mógłby mi podać ktoś linki do ślicznej Impali? byłbym bardzo wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam świątecznie!

 

Złożyłem wszystko razem i połączyłem wydech z silnikiem. Zestawowe podłączenia wyrzuciłem bo były źle wyprofilowane i za krótkie. Użyłem izolacji z przewodu, klejonego na CA:

P4200023_zpsff26e4c4.jpg

 

Podniszczyłem gril i wyjąłem jedną żarówkę z reflektora:

P4200022_zps9ad282c4.jpg

P4200025_zps8216c3c0.jpg

 

W kerfurze polecają najlepsze moim zdaniem ramki plastikowe, w dobrych cenach i rozmaitych rozmiarach. Dodałem płótno ścierne P40 i pomalowałem czarnym podkładem:

P4200026_zps426a7874.jpg

 

Na całość dałem jeszcze jedną warstwę sido i czas na ostatnie brudzenia i rdzawienia.

 

WESOŁYCH, SPOKOJNYCH, STRAWNYCH ŚWIĄT!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

no powiem Ci, że Impala z każdym upem coraz atrakcyjniejsza się robi. Ładny wydech, z przodu też ciekawie z tą wyjętą żarówką i grillem. A masz zamiar jeszcze grzebać przy silniku??

Share this post


Link to post
Share on other sites
A masz zamiar jeszcze grzebać przy silniku??

Raczej nie, najwyżej przykurzę na końcu.

 

Tymczasem obmyśliłem mechanizm podnoszenia klapy (szpileczka) i skończyłem rdzewienie. Trochę zabawy olejami, oraz pigmenty na mokro - rozrabiałem trochę startej kredki (żółtej, potem pomarańczowej i bordowej) w white spirit i tą kolorową wodą mazałem sobie tu i ówdzie, głównie w okolicach "purchli":

P4220036_zps9b2e1563.jpg

P4220035_zpsa7b9d0ea.jpg

P4220034_zps86bb0dc5.jpg

P4220032_zps96b55872.jpg

P4220030_zps095741de.jpg

 

Pozdrawiam, Marcin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.