Jump to content

Lim-2/MiG-15


Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dlatego podałem konkretny rozmiar opony.Trzeba pomierzyć i spr. mniej więcej jak to wyjdzie.Niestety innej mozliwości nie ma. Nawet wyjazd na lotnisko nie pomoże bo w M-ku do holowania LiM-a używają przerobionego wodzidła z 21.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Odgrzeje temat. Mam pytanie, widział ktoś jakieś zdjęcia MIGa-15 lotnictwa ZSRR o numerze taktycznym 384 (z tą błyskawicą na stateczniku)? Podobno stacjonował w Chinach w 1951 roku, i przynajmniej kilka firm robi kalki z tym malowaniem.

Ogólnie ciekawi mnie też, czy naprawdę istniało takie malowanie.

Coś takiego:

http://www.mojehobby.pl/products/MiG-15bis-Fagot-1287066.html

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Lim-5R 1302 i 1909 z Modlina ?

Tak.

 

Koledzy poszukuję z instrukcji malowania do limów-2, wymiary "chodników" - pasów malowanych na górnej powierzchni skrzydeł szerokość, odległość od kadłuba. Mam wymiar dla Lim-6bis z aeroplanu, ale to inne skrzydło.

Link to post
Share on other sites
[

Koledzy poszukuję z instrukcji malowania do limów-2, wymiary "chodników" - pasów malowanych na górnej powierzchni skrzydeł szerokość, odległość od kadłuba.

 

Połowa odległości pomiedzy wewnetrznym grzebieniem a poczatkiem oprofilowania przejścia skrzydło kadłub. To szerokość

 

x9gn.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Pytanie laika w kwestii wyposażenia Lim-2. Co było na szczycie statecznika pionowego?

Eo0exwmH.png

Różnie to miejsce wygląda, czasem się nie wyróżnia, czasem mniej lub bardziej. Może malowali je, lub też blacha niemalowana (przed remontami) była w innym odcieniu?

Link to post
Share on other sites

Tu chyba ładnie widać -SBLimek z Fundacji Polskich Orłów .Podobne ciężarki znajdują sie na sterze wysokości.

AsnuDFx.jpg

oyJ8WUl.jpg

7PdQbzF.jpg

Na większości s-tów to chyba nie było malowane na inny kolor , to i w oczy się nie rzuca.

Poniżej fotki z rosyjskiej knigi -usterzenie MiG-15 i podział technologiczny usterzenia -widać ciężarki:

Ao0Ald0.jpg

4P5Q612.jpg

Link to post
Share on other sites

Żeby było ładniej .Korneliusz spoko -niektóre rzeczy robiło sie w Naszej Armii dla picu. A jak się niektórym przełożonym takie "malowanie "podobało. Im głupszy tym większą uwagę zwracał na takie pierdoły. To jedno wytłumaczenie , a drugie to takie - ot z nudów chwilowych .Dorwał technik , mechanik puszkę farby [ no małą taką powiedzmy ] to dawaj upiększać samolot , a niech się trochę wyróznia spośród innych .Samo życie .

Pozdrawiam .

Ps .

A i pewnie aby ten element rzucał się w oczy .Ewentualne uszkodzenie tego fragmentu usterzenia , oderwanie , na pewno spowodowałoby flatter usterzenia itd.

Zebyście Koledzy wiedzieli czego czasami nie widziano na samolocie , a to z powodu warunków atmosferycznych, a to ze zmęczenia , a to z pośpiechu, a nieraz czasami z powodu rutyny.

Link to post
Share on other sites

Pewnie tak.

006 kiedyś tam zakleili. Zobacz jak w miejscu szachownicy i numeru przebija oryginał. SBLim więcej razy latał u południowych sąsiadów niż u nas, ponieważ tam płacą za taką atrakcję. To co im szkodzi zapłacić ekstra, żeby wyglądał jak ich? Tam przywiązują wagę do szczegółów, u nas nie...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.