Jump to content
imt

Lim-2/MiG-15

Recommended Posts

W naszej dzielnej Ludowej Polsce latało ok 70 szt - jakiś konkretny nr cie interesuje? były jeszcze CS-y i Sblimki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretny moze nie koniecznie bo robie UTI z Trumpka i nie bardzo chce mi sie go przerabiac na SbLima :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

413 - w 1965 r. na stanie 3PLM Wrocław-Strachowice (za W. Sankowski)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dostaniesz od nich tych informacji bo już nie posiadają takich dokumentów.

Ja mam sporo dokumentacji zdjęciowej oryginału, powiedz mi czy takie foty ci pasują ?? :

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie dostaniesz od nich tych informacji bo już nie posiadają takich dokumentów.

Ja mam sporo dokumentacji zdjęciowej oryginału, powiedz mi czy takie foty ci pasują ?? :

A mógłbyś wrzucić takie fotki na Forum ? Bardzo rzadko teraz można dorwać coś tak dokładnego .Z góry dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak będę miał chwile to wrzucę więcej fotek... chyba że to pilne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy mam pytanie.

Jakiego użyć końcowego lakieru bezbarwnego do modelu Lima 2 ?. Chodzi mi czy bardziej w stronę matu czy może połysku ?. Może półmat ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Półmat

 

Dziękować Leszku .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat był sygnalizowany na początku wątku, przejrzałem, poszukałem i mam pytanie:

Czy w otchłani archiwów, internetów, gazet lub czasopism ujawniły się zdjęcia siemirowickiego SBLima 0732 w zakresie lewego skrzydła i stateczników poziomych?

Inne rzuty są do odtworzenia, ale to lewe skrzydło do na razie tajne zagadnienie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko, w jakim kolorze były felgi kół w MiG 15 z pierwszych dostaw do polski ?. Zielone czy może szare ?. Dokładnie chodzi mi o MiG-a 15 z nr 02.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, czy ktoś z was zdejmował z LIMa osłonę kabiny? Jeśli tak to czy można poprosić o krótką instrukcję jak to zrobić, żeby nie narobić szkód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie - księgi i roczniki różnie piszą o aparatach fotograficznych na SBLimach-2Artach.

Wiadomo jednak, iż na znacznej części egzemplarzy montowano je w lawecie uzbrojenia pomiędzy skrzynkami amunicyjnymi. Czy ktoś posiada i chciałby się podzielić fotką takiej lawety cyknietą od spodu (czyli gdy jest zamknięta). Interesuje mnie sposób wykonania okienka/zasłonki na obiektyw.

Na własną rękę przy pomocy życzliwych ludzi sprawdzałem to przy 8020 w Drzonowie. Wiele wskazuje na to, że ów samolot miał prawdopodobnie aparat tylko w gondolce pod kadłubem z tyłu.

Mam przeczucie, iż mój problem może zostać rozwiązany przez kogoś kto akurat wybierze się do MLP - tam mamy samolot 2004, względnie w Warszawie - tam jest 6010, względnie Dęblin - tam powinien być 6008 po ewakuacji z Łodzi, a także Grajewo - na pomnik wrócił odrestaurowany 3303.

Pomożecie..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, niby przeglądałem te fotki, a jednak umknęło.

Przy okazji pytanie - czy wiemy jak to działało "na zadaniu" - klapkę odkręcano, czy otwierała się niczym drzwi komory bombowej na czas robienia zdjęć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no, widzisz że klapka ma nawet szarniere . Mechanizm .Na zdjęciu 82 masz nie tylko sympatycnych kolegów ale równiez pulpit sterownia od aparatu.Na zdjeciu 35 można troche podejrzeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś posiada i chciałby się podzielić fotką takiej lawety cyknietą od spodu (czyli gdy jest zamknięta). Interesuje mnie sposób wykonania okienka/zasłonki na obiektyw.

 

sb_zpsfkpd8q0e.jpg

 

IMG_3276_zpso0cfkpvg.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MiG-15bis Instytutu Lotnictwa

Witam.

Pracujemy nad nowym zestawem kalek w składzie którego chcemy umieścić elementy oznakowania do MiGa-15bis użytkowanego przez Instytut Lotnictwa. Udało się zebrać trochę informacji o tym samolocie, przydatne okazały się książki autorstwa panów Tadeusza Królikiewicza i Andrzeja Morgały, ale nieco gorzej jest ze zdjęciami. Nie udało się dotrzeć do jakichkolwiek zdjęć przedstawiających górne i dolne powierzchnie płatowca. Tu powstaje pytanie, czy na skrzydłach malowane były litery rejestracji a może szachownice?

W związku z tym pytanie do szanownych forumowiczów. Czy ktoś dysponuje stosownymi fotografiami, albo zetknął się z takimi w publikacjach, względnie posiada wiedzę na temat malowania tego samolotu?

Za wszelką pomoc z góry dziękujemy.

496c72bb3fc06d52.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszedłem ostatnio w posiadanie modelu MiGa-15bis Eduarda. Chciałbym dać mu numery z bazy w Modlinie z okresu, w którym w wojsku był tam mój dziadek (1961-1962).

 

Bardzo chętnie przyjmę wszelkie informacje odnośnie numerów samolotów, które tam w tym okresie stacjonowały. Zdjęcia to dodatkowy plus, za nie też byłbym bardzo wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako ciekawostka, na poniższym zdjęciu samolot wyprodukowany w Czechosłowacji jako Avia CS-102, przebudowany w Polsce do wariantu SBLim-2Art (latał podobno w Siemirowicach i Mierzęcicach), sprzedany w latach 90-tych do USA, przebudowany na dwuster, doprowadzony do stanu lotnego i niestety przemalowany:

 

52b735b82352e58f2bb79220ee603794.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.