Jump to content

An-2 1/48 Hobby Boss


Artek
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Dawno nie prowadziłem żadnego warsztatu, lecz myślę, że ten model jest wart tego żeby się mu przyjrzeć nieco bliżej. Z dwóch powodów po pierwsze to Antek po drugie ładny jest tylko na pierwszy rzut oka. Na drugi już nie. O błędach się rozpisywać nie będę bo zrobili to już mądrzejsi ode mnie. Spróbuję parę rzeczy w nim poprawić, parę dorobić. Na pewno trzeba coś zrobić z tym biednym silnikiem i drzwiami od przedziału transportowego. Trochę rzeźbienia będzie też w kabinie. Podpierał się będę fotkami dostępnymi na tym forum i ogólnie po sieci. Pytanie z tym związane jest takie czy stan w jakim znajdują się Antki z walkaroundów dużo różni się od tego w jakim przeszły w ręce prywatne? Malowanie Antka będzie polskie. Kalki HDL. Ich jakość jest całkiem fajna, jedna dość ciekawa rzecz to, to, że napisy eksploatacyjne nic nie mówią. Dosłownie. Są to bezsensowne ciągi liter. Aha, jeśli ktoś ma może jakieś fotki wybranego przeze mnie egzemplarza to bardzo proszę o podesłanie bo ja coś znaleźć nie mogłem.

No i kilka fotek na dobry początek.

DSC09011.jpg

DSC09012.jpg

DSC09013.jpg

DSC09014.jpg

DSC09015.jpg

DSC09016.jpg

 

Pzdr

Artek

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bardzo cieszy mnie wybór naszego malowania wojskowego.

Napisy eksploatacyjne robi KARAYA, znajdziesz nawet na allegro. Wyglądają na warte swojej ceny ;)

Napisy zamówiłem. Bezpośrednio w Karaya, tylko z panami stamtąd coś kontaktu ni ma. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie

Link to comment
Share on other sites

Bardzo cieszy mnie wybór naszego malowania wojskowego.

Napisy eksploatacyjne robi KARAYA, znajdziesz nawet na allegro. Wyglądają na warte swojej ceny ;)

Napisy zamówiłem. Bezpośrednio w Karaya, tylko z panami stamtąd coś kontaktu ni ma. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie

Odezwą się. Jeden (ten odpowiedzialny za sklep) dopiero co ze szpitala wrócił po długim pobycie i dochodzi do siebie. Drugi - ten od produkcji - nie jest w stanie wszystkim się zająć . Więc nieco dłużej to trwa teraz.

A co do modelu - no świetnie - wreszcie zobaczę co mnie czeka niebawem . Też wybrałem ten model (podobno trochę błędów - zdaniem purystów - mi to nie przeszkadza, zważywszy, że większości z nich sam nie jestem w stanie wyłapać), ale z drugiej strony łatwiej 'się skleja' niż Valom czy Bilek .

Link to comment
Share on other sites

Tylko że napisy od Kraya niestey są w skali 1/35 a nie 1/48, chyba że wypuścili poprawione (nic o tym niestety nie wiem)

Z tego co mówił mi kiedyś producent, napisy Karayi nie są w 1/35. Jedyną rzeczą skopaną w tej kalce są oznaczenia na śmigła, i one faktycznie są w 1/35. Reszta jest spoko

update: Przed chwilą rozmawiałem z Radkiem z Karayi - wszystko poza naklejkami na śmigło jest jak najbardziej w skali 1/48. Sprawdzone, pomierzone Nie siać paniki, please

Link to comment
Share on other sites

Pytanie z tym związane jest takie czy stan w jakim znajdują się Antki z walkaroundów dużo różni się od tego w jakim przeszły w ręce prywatne?

Z tego co zauważyłem na różnych fotkach najczęstsze zmiany na głównej tablicy przyrządów to:

- tablica strojenia radiokompasu (taka tablica z pokrętłami pośrodku) czasem zastępowana innym sprzętem np. panelem radiostacji)

- tablica sterowania radiostacją ( na dole, po prawej) zastępowana czasem nowszym sprzętem (chociaż widziałem też sytuacje gdzie obie tablice były zamienione miejscami, ale to już rzadziej). Podaj mi maila na PW, to wyślę Ci jakieś fotki.

Tablica z HB to taka trochę fikcja (za dużo zegarów, nawet tam gdzie ich nie ma). Pamiętaj, że pulpit boczny jest tylko z lewej strony kabiny pilotów (a nie z obu jak chce HB).

Ponieważ robisz wojskowego An-2T, więc wnętrze kabiny transportowej powinno być gołe z metalowymi składanymi siedzeniami. Prywatne Antki często są przerabiane na pasażerskie i mają dodaną tapicerkę.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Na początku wielkie dzięki za pomoc. Fotki na stronie 11 pułku bardzo przydatne. Trochę podziałałem, chociaż nie ma co oglądać póki co. Parę części poklejone, pozaślepiałem też te wredne dziury w ścianie kabiny pilotów. Tablicę myślę zwaloryzować w ten sposób, że zeszlifuję z grubości, a następnie przewiercę dziury w miejscach wskaźników. Następnie pod tablicę przykleję kartonik z kalkami zegarów i dodatkowo naklejoną na niego "szybką". Jak widać ogólne spasowanie kadłuba jest całkiem niezłe.

DSC09017.jpg

DSC09018.jpg

DSC09019.jpg

DSC09020.jpg

DSC09021.jpg

 

Pozdro

Artek

Link to comment
Share on other sites

Artek, oprócz tego, co pisał Kiemlicz zwróć uwagę na jeszcze jedną rzecz. Ostatnie okienko z prawej strony kadłuba jest za duże jak na An-2T i w złym miejscu (za nisko). Jutro jak znajdę chwilę podeslę Ci trochę zdjęć do tej nieszczęsnej ścianki. Ona powinna być bardziej z przodu, tam gdzie zaczyna się grzbiet kadłuba. Swoją drogą ciekaw jest jestem, gdzie projektant modelu wymyślił mocowanie tablicy przyrządów. Pewnie wzorem ścianki na początku oszklenia. Aha, zamiast tych linii z tyłu ścianki proponowałbym Ci zrobić obudowę linek sterujących. Prosty kształt, w zasadzie prostopadłościan. P.S. Dotarły do Ciebie poprzednie zdjęcia? Nie było odzewu i nie wiem czy dobry adres wpisałem. Jakby co, to wyślę jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Fotki doszły. Zapiernicz mały miałem i zapomniałem odpisać. Dzięki wielkie. Co będzie w miarę proste to poprawię. Wielkich rewolucji nie będzie bo z tego co widzę skończyłoby się to przebudową połowy samolotu.

 

Pozdrawiam

Artek

Link to comment
Share on other sites

Małą rewolucję Ci to zrobi, bo trzebaby skrócić podłogę w kabinie pilotów i przedłużyć podłogę w kabinie ładunkowej. Plus dorobienie brakujących fragmentów ścian bocznych. Przesłałem Ci następną partię zdjęć, to zobaczysz jak to wyglądało w samolocie. Zrobisz jak będziesz uważał, bo tak jak pisałeś skończyłoby się lawiną przeróbek.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Trochę podziałałem przy Antku. Staram się w miarę możliwości dorabiać co ważniejsze i bardziej rzucające się w oczy elementy. I tu pytanie. Co znajdowało się po prawej stronie od wejścia do kabiny pilotów na ścianie ją oddzielającą od przestrzeni ładunkowej? Patrze po fotkach, lecz wszędzie są tylko ślady po czymś.

Skleiłem też jak widać skrzydła. Spasowanie dobre. Będzie trochę zabawy z krawędzią natarcia górnego płata.

Drzwi to kolejny element do przeróbki.

Na fotelach brakuje jeszcze pasów. Ale widoczne będą tylko na jednym. Na drugim pościemniam i włożę je za oparcie.

Jak widać doszły kalki z Karaya. Bardzo fajne, wyraźne, na pewno dodadzą realizmu modelowi. Niestety wydaje mi się, że część nie jest ujęta w instrukcji więc będę musiał nakładać wg fotek.

 

DSC09022.jpg

DSC09023.jpg

DSC09024.jpg

DSC09025.jpg

DSC09026.jpg

DSC09027.jpg

DSC09028.jpg

DSC09029.jpg

DSC09030.jpg

 

Pozdrawiam

Artek

Link to comment
Share on other sites

I tu pytanie. Co znajdowało się po prawej stronie od wejścia do kabiny pilotów na ścianie ją oddzielającą od przestrzeni ładunkowej? Patrze po fotkach, lecz wszędzie są tylko ślady po czymś.

Półki z osprzętem, nie wiem do czego służył (radio?). Powinienem mieć fotkę. Poszukam.

Nie wiem, czy to znalazłeś, ale "Twój" Antek lata dzisiaj jako cywilny SP-FMH i ma wyjście awaryjne z prawej strony kadłuba. To raczej nietypowe dla zwykłych An-2T. Może mu dorobili jak przeszedł do cywila?

http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_search_results.php?in_reg=SP-FMH

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Dzięki za info. Nie wiedziałem, że jeszcze lata. A wyjście awaryjne to chyba zostało dodane "w cywilu" już. Przynajmniej na mój gust tak to wygląda.

Znalazłem taką fotkę:

http://www.khs.at/graz/8.htm

 

Czy zabudowa tej ścianki była podobna do tego co na focie? Jeśli tak, to całkiem rasowo zacznie nam to wyglądać.

 

Pzdr

Artek

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, że sklejasz Antka. Masz tu link do relacji z budowy mojego kartonowego Ana-2. Model jest bardzo szczegółowo opracowany, więc może coś Ci się przyda. Przy waloryzacji korzystałem ze zdjęć zamieszczonych w dziale Walkaround. Według mnie, to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat wyglądu poszczególnych sekcji Antonowa.

An-2

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Kolejna małą aktualizacja. jak widać fotele już kompletne, dorobiłem też takie małe coś, które zauważyłem na zdjęciu i poprawiłem drzwi. Ponieważ mam już fotkę interesującej mnie aparatury, miałem też zacząć robić półki pod nią, lecz skończyło się na narysowaniu miejsc pod nie. Dzięki za wstawkę z wątkiem warsztatowym kartonowego Antka. Póki co tylko pobieżnie przejrzałem, ale już widzę, że parę patentów skopiuję do siebie.

 

DSC09032.jpg

DSC09033.jpg

DSC09034.jpg

DSC09035.jpg

 

Pzdr

Artek

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Coś mnie dziś lipnie wyszły fotki, ale ogólnie widać co i jak ;). Osprzęt porobiony i wchodzimy na pakę czyli do tyłu czyli na przestrzeń ładunkową. Też coś tutaj podorabiam, nie za dużo. Póki co tak się to prezentuje.

 

DSC09036.jpg

DSC09038.jpg

DSC09039.jpg

 

Pozdrawiam

Artek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.