Jump to content
marioba

M4

Recommended Posts

Witam!

 

Model praktycznie skończony i gotowy do malowania. Tyle ile mogłem ( ile mi się chciało ) poprawiłem, co i tak nie zmienia faktu że zestaw nadaje się tylko do "teatrzyku cieni" a nie do budowy repliki. Zresztą replika nigdy nie była moim celem....

Teraz to wygląda tak:

 

nn1_zps75004a5b.jpg

 

nn2_zpsc94be8b3.jpg

 

nn3_zps50dfff65.jpg

 

I tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dobrze. A teraz go ładnie pomalujesz i znów w galerii będą ochy i acha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Szanownych Forumowiczów!

 

Ostatnio Kolega bazylms zapytał mnie czy warsztat M4 umarł...Prawie! Wskrzeszam więc trupa i pokażę czym ostatnio się zajmuję...

 

s001_zpszwaikmi4.jpg

 

s006_zpsf0myfuyg.jpg

 

s007_zps68vtqrj2.jpg

 

s005_zpsh2cl2ltw.jpg

 

s002_zps4tngnomb.jpg

 

 

Zestaw stary jak węgiel kamienny. Tragiczny w szczegółach ze straszliwie twardego plastiku. Leżał na półce coś koło dziesięciu lat i teraz w końcu zlitowałem się nad nim. Lepię go 5-7 miesięcy przerwami.

Mimo tego że model jest słaby w detale, trzyma dosyć mocno wymiary. Poza małą korektą wysokości wieży (1mm) i wysokością boków wanny (1,5mm), wymiarowo jest OK.

Dlatego dokupiłem blachy Abera dedykowane do Dragona i zawieszenie AFV Club. Zestawowe było tragiczne i poszło do innego projektu ( http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=68&t=52508&p=761423#p761423 ).

 

Dokupiłem również gąsienice T80 od AFV Club, ale niestety dałem ciała. Mój M50 ma wannę tzw. "long hull", bo zbudowany jest na bazie M4A4. W czasie składania ogniwek, kilka zawsze się zniszczy i to wystarczyło aby gąski były za krótkie...

Rozwierciłem i spasowałem zestawowe i jakoś wyglądają.

Zresztą popatrzcie sami jak to wygląda po kilku miesiącach ( z długimi przerwami ) lepienia...

 

DSCN4017_zpslxfokrpo.jpg

 

DSCN4018_zps6vmttmdw.jpg

 

DSCN4019_zps1jll0ryj.jpg

 

DSCN4021_zpstylaaecn.jpg

 

Pojazd będzie w nietypowym malowaniu. Będzie błękitno szaro niebieski z ciemnymi paskami kamuflażu z piaskowym poobijanym podwoziem. Barwy LSA (Lebanese South Army), coś około 1980-82 roku (mam kwity, kolorowe!)

 

 

i tyle....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo, miło znów widzieć jak ze stareńkich modeli, na które teraz mało kto by zwrócił uwagę robisz cacka.

Chociaż w tym wypadku pół modelu wymieniłeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, w końcu. Ale żes go podrasował. MNi ena pewno by się nie chciało. Byłoby fajnie jakbyś foty z procesu malowania pokazał, nawet jeżeli tylko w jednym poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noo, miło znów widzieć jak ze stareńkich modeli, na które teraz mało kto by zwrócił uwagę robisz cacka.

 

Ktoś musi robić takie stareńkie modele na które nikt już "nie poleci". Zestaw kupiłem na jakiejś wyprzedaży za 50 PLN. Nikt go nie chciał , więc ulitowałem się nad nim.

 

Chociaż w tym wypadku pół modelu wymieniłeś

 

Z modelu wywaliłem całe zawieszenie z kołami. Poleciały na śmietnik błotniki, tylna ławka, wlewy paliwa, cały sprzęt saperski, całe oświetlenie pojazdu z osłonami, cały osprzęt wieży, granatniki, skrzynki narzędziowe, wszelkie uchwyty np: na kanistry, uszy itp. Praktycznie z modelu zostało same "body", które to pomalutku uzbrajam.

 

Ale żes go podrasował. MNi ena pewno by się nie chciało

 

Jak wiesz uwielbiam stare modele. Cyfrowo projektowane i produkowane zestawy np: Dragona, kompletnie mnie nie kręcą. Są mało kreatywne i przez to nudne w lepieniu. Wolę produkty analogowe...

 

Rasowanie jeszcze się nie skończyło. Blacha Abera do M50 jest słaba. Skupili się na duperelach a nie na konkretach. Tylna ławka na bambetle SKŁADA SIĘ z 22 ELEMENTÓW! Natomiast pominęli boczne skrzynki narzędziowe. Skrzyneczki sam wyciąłem z blachy, polutowałem i są. Dalej: przednia osłona kadłubowego reflektora składa się z trzech części! Ta sama osłona zrobiona przez Part, jest w jednym kawałku. Dlatego wkleję Part. Elementy do podpory lufy są przeskalowane (za małe). Dorobiłem z polistyrenu. I jeszcze cała kupa różnych wpadek...

 

s020_zpsnz5ftv2u.jpg

 

s021_zpsv3ybvo8l.jpg

 

s022_zpserqtyfyw.jpg

 

s024_zpsypqo3ckd.jpg

 

Reling wieżowy polutowany z miedzianego drutu. Podstawa wieżowego KM zrobiona od podstaw. Dodatkowe ekrany z przodu to Tasca. Granatniki wieżowe wystrugane od podstaw. Sprężyny, uszy, uchwyty, uchwyciki gięte z drutów. Osłona jarzma armaty to folia aluminiowa i polistyren. Samo jarzmo armaty poprawione co do kształtu i wyszpachlowane. Lufa przetoczona na takiej małej, głupiej tokarce zrobionej z wiertarki. Faktura pancerza wstępnie poprawiona płynną szpachlą Gunze. Koła zapasowe to Academy.

Uff! Wiecej w następnym wpisie.

Oczywiście będę pokazywał jak maluję to nieszczęście. Ostanio trochę się zapuściłem w lepieniu. Muszę to nadrobić....

 

Oprócz M50, lepi się jeszcze (oczywiście od jakiegoś dłuższego czasu ) staroć od Italeri, a dokładnie to M32 Recovery. Mam spory problem z tym modelem, bo praktycznie do tego czegoś co jest w pudle nie ma kwitów. Znalazłem dosłownie DWIE słabe fotki tego pojazdu, z tym kadłubem i z tego typu włazami. Wiem na pewno że jest to raczej powojenna produkcja. Do Korei to mi nie pasuje, bo tam M32 były z zawieszeniem HVSS. Stawiam bardziej na IDF, ale niestety nie mam żadnych zdjęć.

Może ktoś ma i się ze mną podzieli? Proszę!

 

track_zpst7obpoyn.jpg

 

Poza tym zapraszam do mojej ostatniej galerii http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=68&t=56626

 

I tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Szanownych Forumowiczów!

 

Po wielu tygodniach walki z blachami Abera, nareszcie finisz! Model polepiony!

 

10001_zps8rrmrayv.jpg

 

10002_zpsitnjvvqq.jpg

 

10003_zps3m4aopll.jpg

 

10004_zpsopuacctn.jpg

 

Poniżej fotka pojazdu na którym mniej więcej będę się wzorował. Zdjęcie pochodzi z 1980 roku i przedstawia pojazd z izraelskiego demobilu, który trafił do milicji chrześcijańskiej w Bejrucie. Dół czołgu jest w oryginalnym malowaniu IDF, natomiast góra pomalowana jest na kolor szaro-niebieski z ciemno szaro niebieskimi pasami kamuflażu. Całość wygląda dosyć niechlujnie. Pasy kamo wyglądają jak pomalowane mopem, jakoś tak odręcznie i na szybko. Poza tym doskonale widać krzyż na wieży i kawałeczek krzyża na pancerzu czołowym między włazami.

 

10005_zpsrxe9resv.jpg

 

Model został umyty moją autorską mieszanką czyszczącą: płyn do mycia naczyń plus podchloryn sodu. Zostawiam taką śmierdzącą pianę na około godzinę. Zmywam to wszystko dużą ilością ciepłej wody.

 

10008_zpspiheovgw.jpg

 

Model wstępnie pomalowany z baaardzo lekkimi rozjaśnieniami.

 

10009_zps9kduaeib.jpg

 

Malowałem tym:

 

10006_zpsmkfnhpz9.jpg

 

10007_zpsllona4dr.jpg

 

Kolej na kamo...

 

10010_zpsrxlspukw.jpg

 

10011_zpsi1lmog8r.jpg

 

10012_zpsfrbgprik.jpg

 

10013_zpskfbl7qrj.jpg

 

Czołg wylądował na kaloryferze i postoi tam do poniedziałku. W poniedziałek niebieskie filtry, a potem się zobaczy co dalej.....

 

I tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu jakieś ciekawe malowanie a nie tylko ten wszechobecny Olive Drab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super to wygląda!

 

Tylko czy bazowy kolor nie jest ciut za mało nasycony? na fotce oryginału wydaje się być nieco bardziej niebieski niż szary. Chyba że planujesz nasycić kolory filtrami czy coś, wtedy nie słuchaj mojego marudzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

O japie....! Cudo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że wróciłeś "do żywych".

Na tyle dobrze, że się się chyba wezmę za polskiego Tobruka, w czeskim pudełku o japońskiej prowieniencji

Tym samym Tiger masakrator Academy spada za M4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Model został umyty moją autorską mieszanką czyszczącą: płyn do mycia naczyń plus podchloryn sodu. Zostawiam taką śmierdzącą pianę na około godzinę. Zmywam to wszystko dużą ilością ciepłej wody.

 

10008_zpspiheovgw.jpg

 

Uzywasz czystego podchlorynu sodu czy domestos?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Super to wygląda!

 

Tylko czy bazowy kolor nie jest ciut za mało nasycony? na fotce oryginału wydaje się być nieco bardziej niebieski niż szary. Chyba że planujesz nasycić kolory filtrami czy coś, wtedy nie słuchaj mojego marudzenia

 

Napisałem że będą filtry...

 

1wVi7wh.jpg

 

Uzywasz czystego podchlorynu sodu czy domestos?

 

 

"Ludwik" z Domestosem. Czysty podchloryn zabiłby połowę kamienicy....

 

Dobrze, że wróciłeś "do żywych".

Na tyle dobrze, że się się chyba wezmę za polskiego Tobruka

 

No właśnie się wziąłeś za porządny model.

 

W końcu jakieś ciekawe malowanie a nie tylko ten wszechobecny Olive Drab.

 

 

Olive Drab zawsze w modzie!

 

O japie....! Cudo!

 

 

Cudo to będzie jak uda mi się go pomalować tak jak chcę.

 

 

I tyle....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem!

 

Model po Sido i niebieskim filtrze. Dostał kalki i wstępnie poobijał się dół...

 

PkNHB2Z.jpg

 

IjIV23B.jpg

 

OGk4vJ3.jpg

 

CSXSeKu.jpg

 

Pokryte wszystko Satin Vallejo. Mały atak chińskich tanich olei i kolejny niebiesko szary filtr. Trochę suchego pędzla. Teraz wygląda to tak:

 

90kUPD8.jpg

 

t52zWJG.jpg

 

9QRqK9K.jpg

 

Zdjęcia robione telefonem i model wyszedł jakiś taki łaciaty w plamy.

 

I tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.