Jump to content
Sign in to follow this  
ciamacz

"Kasza" - sucha farba po malowaniu aerografem - jak naprawić

Recommended Posts

Cześć,

 

eksperymentowałem dzisiaj z aerografem malując z ręki kamuflaż. Niestety przy zbyt małym ciśnieniu z aero i za słabym rozcieńczeniu farby, model pokryła "kasza" (taką nazwę wyczytałem w jakimś wątku) - czyli suchy pyłek na modelu.

W jaki sposób to naprawić?

 

1. Prysnąć aerografem po tej kaszy samym rozcieńczalnikiem, co może wyrówna trochę farbę - tyle, że model już jest częściowo przeschnięty. Poza tym boję się, że kolory kamuflażu się zleją

2. Przetrzeć drobnym papierem ściernym - tylko będzie to niezmiernie trudne, bo standardowo sucha farba jest w miejscach trudno dostępnych, gdzie od aero było dalej niż na kadłubie

 

Pytanie na przyszłość - co lepiej robić - większe ciśnienie i mniejsza średnica plamki czy mniejsze ciśnienie, większa średnica i trzymanie wylotu aero bliżej modelu

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja najpierw spróbowałbym papierem....choc osobiscie w takich przypadkach uzywam okraglego " papieru" na gabkowym podkładzie uzywanym przez lakiernikow do szlifierek oscylscyjnych. Taki lekko starty/ zużyty krążek jest rewelacyjny do takiej kaszki i ladnie poleruje nierownosci. Sam papier moim zdaniem, nawet 2000 jest za twardy i moze porysowac farbkę.

Mozna by tez spróbować z patyczkami do uszu nasaczonymi benzyną ekstrakcyjna lub white spiritem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patyczki do uszu z benzyną nie spowodują smug na farbie? Tak, jakbym malował pędzlem z gęstą farbą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mozesz dodawac retardera do mieszanki.

 

W czym byłby lepszy niż rozcieńczenie rozcieńczalnikiem? Pierwszy raz o czymś takim słyszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

retarder to opózniacz do akryli.Jakimi farbami malowałeś? \Ja miałem taki przypadek malując BRDM2 humbrolami ,nalałem nitro do aero i delikatną mgiełką spryskałem model ,kasza znikneła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że nawet kilkudniowa mgiełka zniknęła

Jako, że nie mam do czynienia z nitro pytanie czy rozcieńczalnik lub benzyna ekstrakcyjna wystarczą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojecia czy inne rozcieńczalniki zadziałają ,możesz spróbowac ,w/g mnie ryzyko zadne pod warunkiem że nie zalejesz modelu.Ja nitro spryskałem po kilku dniach

Share this post


Link to post
Share on other sites
retarder to opózniacz do akryli.

Sa do akryli i sa tez do olejnych, wystarczy rozejrzec sie po sklepach dla plastykow..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robię śmigłowiec AH-1W SuperCobra, Italeri. Owiewka jest, ale "zaizolowana" - malowanie owiewek robię razem z całym modelem

Share this post


Link to post
Share on other sites
retarder to opózniacz do akryli.

Sa do akryli i sa tez do olejnych, wystarczy rozejrzec sie po sklepach dla plastykow..

 

a jaki jest cel używania opozniacza do olejnych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijajac fakt ze czesc emali to farby olejne? To fakt ze przy malowaniu olejnymi farbami czasem chcesz moc nad nimi pracowac dluzej niz kilka dni. W przypadku farb olejnych masz rowniez specyfiki przyspieszajace schnienie. Ale i jedne i drugie bardziej beda cie interesowac jesli pracujesz na plotnie. Pomyslalem jedynie ze warto wspomniec. Czesto mozna znalezc w sklepie plastycznym cos co znajdzie zastosowanie przy modelach czy makietach. Gesso to na przyklad dobry, tani podklad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.