Jump to content

He 219 | Revell | 1:32


Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki Panowie, cieszę się, że model się podoba.

 

Dokleiłem skrzydła do kadłuba.

 

 

Pojawiła się niewielka szparka na górze...

 

he_219_revell_47.jpg

 

...i nieco bardziej niemiła na spodzie, ...

 

he_219_revell_48.jpg

 

...które zaszpachlowałem i zamalowałem.

 

he_219_revell_49.jpg

 

he_219_revell_50.jpg

 

he_219_revell_51.jpg

Link to post
Share on other sites

Panowie! Może ktoś ma pojęcie z czego był wykonany tłumik płomieni na rurach wydechowych? Czy to była stalowa rura, czy była malowana, czy montowano to fabrycznie, czy to jakaś polowa modyfikacja?

Nie wiem jak to pomalować. Na zdjęciach trudno się dopatrzeć, a w wielu modelach malowane to jast "klasycznie" - na rudo...

 

O ten element chodzi.

 

he_219_revell_52.jpg

Link to post
Share on other sites

Montowane fabrycznie, integralna część układu wydechowego. Niemiecka nazwa Flammvernichter czy Flammentoter.

 

Nie wiem dokładnie z czego to było wykonane, zakładam że materiał podobny jak ten z jakiego wykonane były rury wydechowe.

 

Nowe wyglądają na malowane czarną farbą żaroodporną choć równie dobrze może to być po prostu ciemny wygrzany mocno metal, może i podkorodowane. Na porzuconych He 219 wygląda na mocno skorodowane.

 

Trudno mi precyzyjniej odpowiedzieć z uwagi na skąpą ilość dobrej jakości i kolorowych zdjęć maszyn z tego typu instalacją (np. Bf 110 G-4 czy Ju 87 D-5).

 

Może choć trochę Ci to pomoże.

Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za miłe słowa.

 

 

Tymczasem zdjęte maskowanie i doklejone osłony silników.

Wydaje się, że producent trochę niedoszacował wagi ciężarków podanej w instrukcji. Model stał w równowadze neutralnej, a poruszony potrafił osiąść na ogon. Nawtykałem dodatkowych ciężarków w osłony silnika, kołpaki i w przednie koło podwozia. Jest teraz dosyć ciężki, dobrze, że ma całkiem solidne golenie.

 

he_219_revell_55.jpg

 

he_219_revell_56.jpg

 

Pozostało jeszcze sporo drobnych elementów, którymi samolot jest cały usiany. Niektóre dorobiłem nowe z drutu i rurek, nie opłacało się plastikowych obrabiać i doprowadzać do znośnego kształtu.

 

he_219_revell_57.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W zasadzie gotowy...

 

 

Chciałbym jeszcze dorobić do tego modelu podstawkę.

Jak wyglądało niemieckie lotnisko, stojanka na którym mógł stać ten samolot. Płyty betonowe, asfalt, coś innego? Czy były tam namalowane jakieś oznaczenia, linie, numery? Czy były tam jakieś instalacje, studzienki, odpływy, kotwy? Może ktoś z Kolegów dysponuje jakimiś zdjęciami lub obrazkami?

 

he_219_revell_58.jpg

 

he_219_revell_59.jpg

Link to post
Share on other sites

Jak wyglądało niemieckie lotnisko, stojanka na którym mógł stać ten samolot. Płyty betonowe, asfalt, coś innego? Czy były tam namalowane jakieś oznaczenia, linie, numery? Czy były tam jakieś instalacje, studzienki, odpływy, kotwy? Może ktoś z Kolegów dysponuje jakimiś zdjęciami lub obrazkami?

 

Wojtek, totalnie wszystko jest możliwe - od stanowiska na trawie z przykryciem siatkami maskującymi przez jakieś porządniejsze stojanki z otoczeniem wałem ziemnym po betonowe stanowiska na tych bardziej cywilizowanych lotniskach.

 

Tu masz np. zdjęcia lotniska w Eger (Cheb) gdzie Heinkel miał swoje zakłady:

 

cheb-dispersals-1945.jpg

Widoczne He 219 A na stanowiskach postojowych oraz kadłuby Me 262 A-1a/U3

 

cheb-compass-calib-table1945.jpg

He 219 A na stanowisku kalibracji kompasu.

 

To takie porządniejsze standardy, może coś takiego Cie zainteresuje (mam kilka zdjęć jednej z widocznych tu maszyn zrobione z bliska, ale to już nie na forum). Zresztą to lotnisko (Cheb, zachodnie Czechy) istnieje do dziś w niezmienionej specjalnie formie i na google maps można sobie zerknąć oraz rozpoznać układ drogi kołowania i stojanek z tego archiwalnego zdjęcia.

 

Jakbyś znów chciał się bawić w jakieś roboty ziemne i zrobić takiego Uhu otoczonego wałem przeciwodłamkowym - też mam takie fotki ale z drugiej strony biorąc pod uwagę rozmiar samolotu...

Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście model zrobiony jak zwykle przez Wojtka genialnie. Mam tylko lekkie wątpliwości co do kołpaków śmigieł. Po obejrzeniu zdjęć wydaje mi się, że płaszczyzna śmigła jest za bardzo wysunieta przed przednią krawędź osłony silnika. Na zdjęciach jeszcze bez śmigieł wydaje mi się, że ten krążek na piaście śmigła jest za gruby i zbyt wystaje do przodu. W oryginale był praktycznie równo z krawędzią osłony. Brakuje jeszcze zaznaczenia zawiasów otwierania osłony kabiny po prawej jej stronie. Śmigła i kołpak dobrze widać na tej fotce:

He219T2eC16JHJHEE9ny2p6DoBRBFd2n3g60_57_zps07220967.jpg

Link to post
Share on other sites
płaszczyzna śmigła jest za bardzo wysunieta przed przednią krawędź osłony silnika
Wygląda że jest to błąd zestawu, na szczęście niezbyt rzucający się w oczy w przypadku kiedy stożek śmigła ma tę samą barwę. Inna sprawa, mnie się wydaje że "osada", przedłużenie stożka śmigła powinno być RLM02.

 

7D09B71D95644464B53BBD56371BF922.jpg

 

Co do modelu, to robi naprawdę świetne wrażenie. Czekam na galerię końcową!

Link to post
Share on other sites

Panowie, dziękuję bardzo, cieszę się, że model się podoba mimo że jest prawie psp.

 

To odsadzenie między podstawą śmigła i silnikiem to element zestawowy, który należy wkleić tylko w niektórych wersjach samolotu.

 

Kuba, dziękuję bardzo za informację i materiały fotograficzne, to w zupełności wystarczy do wykombinowania podstawki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.