Mirek66 17 Posted December 20, 2012 Witam . Model odleżał swoje na półce to i pora go poczynić Do modelu zakupiłem blaszki Edka z serii BIG oraz lufę RB oraz posiadam gąski z Tamki . Na początku podniosłem wannę o 1,5 mm oraz ogołociłem kadłub z błotników i dorobiłem spody sponsonów . Przy budowie repliki wskazana jest pomoc merytoryczna kolegów za co z góry serdecznie dziękuje . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stojkovic 106 Posted December 20, 2012 Blachowanie, czyli to co lubię najbardziej. Kibicuję! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gerd 37 Posted December 20, 2012 It is IS. (czyt. это IC). Fajnie. Chętnie popatrzę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piterpanzer 1 Posted December 22, 2012 Fajny wątek,będę podglądał bo mam w planie IS2 w skali 1-25. Czy błąd wanny dotyczy także wanny IS1 Dragona zestaw 6052? Quote Share this post Link to post Share on other sites
qweszaq 0 Posted December 22, 2012 Tak.Wszystkie zestawy Dragona (JS i JSU razem pięć) bazują na tych samych wypraskach wanny , podwozia i gąsienic.W przypadku czołgów różnica sprowadza się do przedniej części skorupy kadłuba (prosta, łamana). Wieże są identyczne. pzdr mrcin Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piterpanzer 1 Posted December 22, 2012 Z tego co widzę Kolega podkleił obie boczne krawędzie i przód. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirek66 17 Posted December 23, 2012 Witam . Piterpanzer a czyżbym machnął babola z tym przodem i bokami ? jak tak to daj znać póki można jeszcze skorygować . Z kadłuba usunąłem 1,25 mm sponsony wykonałem z 1mm płytki gdyż na to pójdzie jeszcze błotnik . Pojazd będzie w Polskich barwach 4pczc z numerem 434 ale myślę o zrobieniu go z biały m krzyżem ale jeszcze ze wszystkimi kołami i bocznymi błotnikami coś takiego : połączyłem kadłub z wanna oraz poprawiłem zarysy na tylnej płycie włazów inspekcyjnych oraz pokrywy do silnika . Z przodu koło koła napinającego zrobiłem fakturę odlewu którą zdarłem podczas szlifowania szpachli . A oto moje zmagania z lufą jak myślicie nadaje się do akceptacji ? Oczywiście dorobię jeszcze brakujące elementy. Na razie to tyle pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piterpanzer 1 Posted December 23, 2012 (edited) Nie mam pojęcia, dlatego pytałem.Czy to podklejenie miało unieść kadłub nad wannę/ gąsienice, czy tylko zasłonić szczelinę widoczną po sklejeniu góry z dołem ? Nie chce mi się wygrzebywaći sprawdzać mojego IS 1, bo jest na samym dole sterty modeli. Edit: z tymi klinami to przesadziłeś. Edited December 23, 2012 by Guest Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lipstein 5 Posted December 23, 2012 (edited) Hamulec wyszedł zajebiście... Edited December 23, 2012 by Guest Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirek66 17 Posted December 23, 2012 Uff ulżyło mi myślałem że jeszcze skos przedniej płyty jest zły , podniosłem cały kadłub do wymiaru Tamki gdyż w Dragonie gąski dotykają błotników . Kliny fakt trochę za tłuste ale zmniejszę je trochę . Cała lufa to RB jest gładka i ma za szerokie obwódki wokół bocznych otworów oraz brak śrub na górze i dole ,dremelem pocieniłem obwódki oraz zrobiłem fakturę. Mam prośbę i pytanie ma może ktoś taką lufę tylko że z Abera ? Rb zrobił za krótką i muszę ja przedłużyć a Aber ma dobrą dlatego interesuje mnie ile ma długości od hamulca wylotowego do wejścia w jarzmo. Jak ktoś byłby skory pomóc to z góry dzięki . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piterpanzer 1 Posted December 23, 2012 Obejrzyj dobrze zdjęcia naszych IS 2 z Cytadeli i CSWL z Poznania. Ten z Cytadeli ma głębiej wpuszczone kliny, lepiej widoczne na późnym pojeździe z CWSL, ale są zdecydowanie cieńsze . To podniesienie kadłuba cały czas mnie zastanawia. Płaszczyzna podłogi wanny i strop kadłuba są względem siebie równoległe. Skoro całość uniosłeś zachowując równoległość płaszczyzn, jakim cudem tak ładnie zbiegł ci się tył. Płyty i zawiasy pasują idealnie, a powinna powstać szpara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rujewit 0 Posted December 23, 2012 Co do wymiarów lufy i samego hamulca to myślę, że to trochę pomoże ;) http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/is2/is2-3barrels.html Ogólnie spoko ale nie podoba mi się zatyczka na samym hamulcu wylotowym jak dla mnie z gruba.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirek66 17 Posted December 23, 2012 Płyta tylna pasuje ponieważ podkleiłem ją na dole tam gdzie łączy się ze spodem wanny . Rujewit dzięki wielkie wychodzi mi na to że przedłużać nie będę ponieważ sama lufa jest krótsza o 2mm ale hamulec jest dłuższy o ponad 1 mm także niema co dłubać , co do zatyczek jak piszesz to surówka do obróbki w których zrobię otworki no i oczywiście pomniejsze jak zdziałam to pokażę . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piterpanzer 1 Posted December 23, 2012 Możesz to na zdjęciem pokazać, uniknę w przyszłości problemów. Obecnie Koledzy w CSWL prowadzą remont Is 2 late, będzie jeździł, jest dużo zdjęć przedziału silnikowego. Planujesz jakieś kroki w tym obszarze? Przy okazji, także IS 2 wczesny z Cytadeli został otworzony, wystrzątany i zabezpieczony w środku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rujewit 0 Posted December 24, 2012 Mirek66 Teraz sam dłubie przy Isie więc trudno mnie zaskoczyć ;P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lipstein 5 Posted December 24, 2012 Mirek66 Teraz sam dłubie przy Isie więc trudno mnie zaskoczyć ;P A gdzie można (o ile można) podejrzeć efekty prac? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kub 0 Posted December 24, 2012 A gdzie można (o ile można) podejrzeć efekty prac? Kol. Rujewit ma w podpisie niewidzialny link do warsztatu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirek66 17 Posted December 25, 2012 Na razie tyle lufka skończona wziąłem się za tylną płytę dorobiłem rynienkę oraz ogołociłem lekko zawiasy dorobię nowe mocowania . Widać też jak przedłużyłem dolną płytę oraz wysokość gąsek do kadłuba . Gąsek na razie nie będę zakładał gdyż jest sporo szlifowania przy nich oraz muszę nawiercić otwory w grzebieniach . Na razie to tyle . Quote Share this post Link to post Share on other sites
pankot13 0 Posted December 25, 2012 Lufka wygląda bardzo efektownie. Będziesz robił "ślady po cięciu palnikiem" na tyle bocznych płyt kadłuba? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirek66 17 Posted December 26, 2012 Dzięki , tak będę drapał Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirek66 17 Posted January 4, 2013 Witam . Kadłub w zasadzie skończony pozostało dorobić km oraz kompletne liny i naciągi do nich . A oto co udało mi się zrobić chociaż nie bez problemów z błotnikami bo co pasuje do Japończyka nie koniecznie do Chińczyka Ponadto nie polecam Big Edka ponieważ jest tam komplet błotników plus komplet na przód i tył błotników a zestaw podstawowy jest raczej skromny . Quote Share this post Link to post Share on other sites
madeira 0 Posted January 4, 2013 No jest bydle, trzeba przyznać. Dobra robota Miro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert Ostrowski 0 Posted January 4, 2013 piekny detal a najbardziej te "kolczyki" mi sie podobaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
FAHR 6 Posted January 4, 2013 Odsłoniętę gąsienice- to lubię! Te "kółeczka" na zawiesiach nie wydają ci się za grube? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bazylms 123 Posted January 4, 2013 Dobra robota. Quote Share this post Link to post Share on other sites