Jump to content
Patterson

Warsztat Panther

Recommended Posts

Super. Jak byś nie powiedział,że to 72 to bym nie zauważył różnicy .

 

Tylko tutaj sobie zaszpachluj

 

011_zpsbec84e77.webp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Patterson - Czy zdarzyło Ci się może popełnić model ciągnika MAZ-537 od Trumpka , czy masz może dopiero w planach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pz III, i to jeszcze w tej skali? No nie spodziewałbym się

Ciekawe jak sobie poradzisz z malowaniem. Masz już upatrzony jakiś schemat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Patterson - Czy zdarzyło Ci się może popełnić model ciągnika MAZ-537 od Trumpka , czy masz może dopiero w planach?

 

Maza mam w planach, ale to na razie bardzo odległa przyszłość.

 

Pz III, i to jeszcze w tej skali? No nie spodziewałbym się

Ciekawe jak sobie poradzisz z malowaniem. Masz już upatrzony jakiś schemat?

 

Luźno myślę o PZ. Grau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, podziwiam zacięcie historyczne i poziom wiedzy ale dajcie już spokój, model jest piękny i na pewno w dużym stopniu oddaje rzeczywistość. W modelarstwie należy dać trochę swobody artyście, dopóki nie wstawia do wieży figurek Space Marines z Warhammera 40k jest dobrze.

 

 

Chyba jednak zbyt dużo tej swobody nie jest wskazane- modelarstwo polega na jak najwierniejszym odwzorowaniu pojazdu rzeczywistego (w mojej opinii). Dowolność "Artysty" dla "lepszego odbioru modelu" prowadzi do robienia modeli efektownych, ale niestety odbiegających od prawdy historycznej. Modnym stało sie latanie z młotkiem bez opamietania i tyranie modelu, jakby przeszedł trzęsienie ziemi w Mexico City. Mamy później czołgi z OIF, czy DS zrąbane jak wozy z IIWŚ walczące na froncie miesiącami ( o ile im się tyle udało). Ja jestem zwolennikiem oglądania zdjęć zamiast popuszczania fantazji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobnie jak i makinen jestem gorącym orędownikiem czerpania inspiracji ze zdjęć. Natomiast mam wrażenie że kolejny raz dość ironiczne uwagi dotyczące tych co tyrają i brudzą maja na celu pokrycie własnych nie wygórowanych umiejętności "weatheringu" sprowadzających się głównie do posmarowania modelu pigmentem i suchego pędzla. Zgodnie z zasadą pojazdy nie brudziły się i nie zużywały - czytaj nie potrafię tego wykonać.

 

Przykład "współcześniaka" syryjski BMP -1

syrtt-013.jpg

 

Tu zaś model tego BMP wykonany przez czeskiego modelarza

dsc4369r.jpg

 

Gorącą zapraszam wszystkich mędrków czystych pojazdów do zmierzenia się z tematem.

Sorry Marcin, że zaśmiecam Ci temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dobrze Krzysiek prawi. Polecam pooglądać zdjęcia Abramsów z Iraku, albo Merkav choćby z drugiego konfliktu Libańskiego, czy też operacji Cast Lead. Taki mały przykład:

file.php?id=14635

..a to naprawdę niewiele.

Swego czasu myśleliśmy z jednym z adminów na innym forum o konkursie grupowym pod nazwą "Brudeswehr".

Przepraszam za offtop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Się wysłało dwa razy..

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho widzę, że zaraz może rozgorzeć dyskusja. Moim zdaniem realizm ma kilka płaszczyzn:

 

- historyczny czyli zgodność z faktami z przeszłości,

 

- techniczny zgodność z rzeczywistymi planami; wyglądem pojazdów,

 

- realizm artystyczny czyli np. rdza powinna wyglądać jak rdza a błoto jak błoto, a ślady eksploatacyjne podobnie do rzeczywistych,

 

Do tego dołóżcie sobie indywidualny styl i manierę artysty/modelarza i wyjdzie nam dlaczego każdy model jest inny i nie możemy ich rozważać jako "dobre" czy "złe" a jedynie czy są wykonane na danym poziomie wtajemniczenia jeśli idzie o dane płaszczyzny realizmu. Przykłady:

 

Można zrobić pojazd idealny pod względem historycznym a pomalowany na poziomie przedszkolaka,

 

Można zrobić pojazd idealny artystycznie a idiotyczny pod względem technicznym,

 

Można zrobić pojazd idealny technicznie a pomalowany w kamuflażu którego nigdy nie było itd.

 

Idealna sytuacja to gdy we wszystkich 3 płaszczyznach mamy wysoki poziom. Wyjątek to projekty z serii "co by było" gdzie historia i techikalia są celowo naginane.

 

Pozdrawiam,

K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem zaczynając warsztat powinno się określić forumowiczom jakie ma się założenia przy wykonywaniu modelu. Z jednej strony oglądający/komentujący mają możliwość odniesienia się do odpowiednich płaszczyzn wykonywanego modelu, a z drugiej strony w znaczący sposób niwelowało by to niepotrzebną czasem krytykę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spodziewałem się, że dostanę zdjęcia współczesne pokazujące zniszczone/wyeksploatowane pojazdy. Nie popadajmy w skrajności. Założenia wstępne i dokumentacja powinny być bazą do pracy, a nie dowolność Autora i późniejsze ewentualne tłumaczenia uzyskanego stanu końcowego. Moja wypowiedź nie zawierała ironii, tylko mój punkt widzenia, a czy to ma coś wspólnego z moimi umiejętnościami (lub ich brakiem), to już inna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o pojazdy drugowojenne, to mamy raczej marny pogląd na to jak w rzeczywistości wyglądała ich eksploatacja. Czarno białe zdjęcia doskonale maskują większość barw, trudno czasem rozpoznać czy pojazd ma kamuflaż, a co dopiero mówić o zadrapaniach. Mimo to spokojnie można znaleźć fotki gdzie wyraźnie można dostrzec niemałe ubytki i rysy.

 

003_zpsed42467b.jpg~original

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale szkrab, już zapomniałem jak wygląda model w 1:72.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baza:

022_zps1b415c4e.jpg~original

 

Obicia, oleje:

001_zps7851fb3f.jpg~original

 

Podmalunki, wstępne brudzenie:

006_zpsb5fb032d.jpg~original

 

Wpasowanie w podstawkę i scalanie.

008_zps00800a71.jpg~original

 

013_zps14ab0e51.jpg~original

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby nie toporność niektórych szczegółów, to w życiu bym nie powiedział, że to 1/72. Podobają mi się dwa pierwsze ujęcia, a konkretniej kontrast pomiędzy bardzo jasną bazą na pierwszym i efektami pracy z olejami na drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna IIIka .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podobają mi się dwa pierwsze ujęcia, a konkretniej kontrast pomiędzy bardzo jasną bazą na pierwszym i efektami pracy z olejami na drugim.

 

Z ust mi to kolega wyjął, b fajne (trafiony kolor rdzy) zacieki. Brawa za szybkość i czystość pracy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki.

 

Czekając na podsychające malunki na małym pancerze znudziło mi się gapienie w sufit, toteż malowałem sobie takiego szkraba. 1/144

 

015_zpsd0eb0040.jpg~original

 

018_zps15eda015.jpg~original

 

014_zps12175a14.jpg~original

Share this post


Link to post
Share on other sites

super prace a tempo bardzo ostre sobie narzuciłeś

ten czołgista z pantery z powstania - "miodzio" a ten hmm jagdpanther? jak na tytułowej

mam tylko takie pytanie czy tego czołgistę tj te szczegóły jak znak polska walcząca to malowałeś pędzlem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za zainteresowanie.

 

Tak, czołgista cały malowany pędzlem, znak PW też. Zresztą jak wszystkie oznakowania na Magdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz no Panie kolego właśnie odnośnie tych malunków z łapki, malujesz kilka razy? Bo ja mam ten problem, że nie mam równego pokrycia i widać wstrętne ślady pędzla... Jaki rodzaj farby polecasz? No chyba, że to tajemnica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.