Krisownia 0 Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 A mi nie! Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 A jakiej serii? Zależy jeszcze od koloru oczywiście, ale większość farbek z serii MC, PA czy GC kryje za pierwszym , dlatego je nieco rozcieńczam, żeby kłaść na dwie warstewki. Air są fajne pod pędzel, bo mają dobrą konsystencje. Quote Link to post Share on other sites
Krisownia 0 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 PA Stencil, koszmarnie mi kryje też biała Air ... Pewnie kwestia wprawy. Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Nie przejmujcie się tobołami, że niedomalowane, albo nierówno, dopiero je zacznę - a wory ledwie bazą zrobione. Quote Link to post Share on other sites
Merten 75 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Shermana lepisz? A tfu! Quote Link to post Share on other sites
makinen 240 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 A się tu bałaganik robi... Pantera to jest...? Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 No ni diabła nie jest to Pantera, ale wygląda obłędnie. Quote Link to post Share on other sites
bazylms 315 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 No pantera to to nie jest ale ładne i owszem. Podoba mi się twój styl tyrania maszyn. Quote Link to post Share on other sites
Krisownia 0 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Przez te kratki kojarzy mi się z tymi starymi nurkami co po dnie chodzili, piękna praca! Quote Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Witam Niezły warsztat. Powiem jedynie że ta Pantera Magda Pudel dla mnie wymiata wszystkie inne. Quote Link to post Share on other sites
KAMIL90 2 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Model shermana wygląda rewelacyjnie .A mam pytanie jakim aparatem robisz zdjęcia bo są naprawdę dobre, a pytam bo sam przymierzam się do zakupu aparatu i zbieram opinie. Quote Link to post Share on other sites
erykqaz 0 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Trochę mnie nie było więc pytanie nie na czasie. Jakim kolorem malowałeś panzera ? . A poza tym bardzo ładne modele tworzysz, pełen podziw. Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Ojtam, ojtam, na warsztatach Panther czasem naprawiali zdobyczne wozy, także jest do przyjecia. :p Dzięki za miłe słowa. Chodzi o kolor tego małego Panzera III? Pz. Grau z Tamiyi, tylko z domieszkami. Aparat to Canon Powershot A530. Także nic specjalnego. Quote Link to post Share on other sites
Tenggeri 12 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Kozacki ten Ronson, najbardziej podoba mi się malowanie wieży i desek na bokach kadłuba. Quote Link to post Share on other sites
Krisownia 0 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 No racja, deski 1-a klasa! Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted October 26, 2016 Author Share Posted October 26, 2016 Ostatnio nie mam za dużo czasu więc sobie pomału coś tam dłubie. Na pierwszy ogień Panthera z pierwszej serii produkcyjnej Ausf.G. Malowanie 24 Regiment. Brakuje drugiego koła na wieży, będzie dodane. Finalna Panther Ausf.G, będzie w malowaniu pasiastym. Na koniec taki staruszek Dragona. Panther II lekko poprawiona, ale bez inwestowania, model ma sporo baboli i wymagałby duuużo poprawek. Dlatego będzie treningiem malarskim Pracuję jeszcze nad jedną Pantherką, ale o tym później Zapraszam na bloga: http://pattersonwerke.blogspot.com/ Są tam zdjęcia w dużej rozdzielczości, nie wiem czemu PB strasznie zmniejsza. Quote Link to post Share on other sites
keravnos 33 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Elegancka robota z blaszkami:) Quote Link to post Share on other sites
bazylms 315 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Ładne rękodzieło. Quote Link to post Share on other sites
Matthew 15 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Jedź z tym Panie! Quote Link to post Share on other sites
meser262 221 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 ... Panthera z pierwszej serii produkcyjnej Ausf.G. Pierwsza seria tzw. "INITIAL" - wozy z marca 1944 nie miały uchwytów na włazach kierowcy i strzelca. Natomiast mocowania "Pilzen" na wieży dla dźwigu pomocniczego - zaczęto stosować od czerwca 1944 roku. Tylny właz na wieży Masz źle wklejony - popatrz na pastę "zimmerit" i uchwyt - tak mi się wydaje. Finalna Panther Ausf.G, ... . Od grudnia 1944 montowano osłony przeciwodłamkowe nad wentylatorami.(Nad siatkami okrągłymi i prostokątnymi). Wersja finalna nie posiadała dotychczas stosowanego na wieżyczce obserwacyjnej mocowania dla MG, nowy uchwyt do MG mocowano od góry do jednego z peryskopów. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted October 26, 2016 Author Share Posted October 26, 2016 (edited) Dzięki Pierwsza seria tzw. "INITIAL" - wozy z marca 1944 nie miały uchwytów na włazach kierowcy i strzelca. Przejrzałem kwity, faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to, dzięki Natomiast mocowania "Pilzen" na wieży dla dźwigu pomocniczego - zaczęto stosować od czerwca 1944 roku. Dzięki, zetnie się. Tylny właz na wieży Masz źle wklejony - popatrz na pastę "zimmerit" i uchwyt - tak mi się wydaje. Model dragona ma tak poprzecznie ten zimm na włazie, wklejałem z całym zawiasem do otwierania i tak zrobili , rączka jest charakterystyczna dla tej jednostki: Od grudnia 1944 montowano osłony przeciwodłamkowe nad wentylatorami.(Nad siatkami okrągłymi i prostokątnymi).Wersja finalna nie posiadała dotychczas stosowanego na wieżyczce obserwacyjnej mocowania dla MG, nowy uchwyt do MG mocowano od góry do jednego z peryskopów. Te osłony nad wentylatorami to nie był standard, raczej ewenement, trudno mi przypomnieć sobie foto późnej Panthery z nimi. Uproszczony uchwyt do MG był montowany jednocześnie ze standardową szyną, fabryki miały jeszcze zapasy i stosowano oba warianty. Będę robił jedną z tych słynnych pasiastych. Edited October 26, 2016 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Irgr 37 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther6dot.jpg Tylny właz na wieży jest dobrze. Ja sam nie zwróciłem na to uwagi i będę musiał poprawić to w swojej Pantherze. Zastanawiam się tylko czy fabryczny uchwyt był odcinany i przestawiany czy jakoś przekręcano cały właz. Pilzeny są widoczne na "initialu" w Houffalize i chyba na tym zdjęciu: http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther223o3ADA.jpg Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted October 26, 2016 Author Share Posted October 26, 2016 Wczesne G nie miały uchwytów na tym włazie, tak samo nie było tego który ułatwiał wchodzenie na stropie wieży. W tej jednostce dorabiali na A i G właśnie z boku, charakterystyczny był też dospawany uchwyt na stropie wspawywany pionowo. Quote Link to post Share on other sites
Patterson 0 Posted October 27, 2016 Author Share Posted October 27, 2016 http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther6dot.jpgTylny właz na wieży jest dobrze. Ja sam nie zwróciłem na to uwagi i będę musiał poprawić to w swojej Pantherze. Zastanawiam się tylko czy fabryczny uchwyt był odcinany i przestawiany czy jakoś przekręcano cały właz. Pilzeny są widoczne na "initialu" w Houffalize i chyba na tym zdjęciu: http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther223o3ADA.jpg Pilzeny wspawywali też polowo, widziałem wozy które fabrycznie ich nie powinny mieć , a miały. Wszystko zależy od danego wozu, albo tego czy chce się robić układ fabryczny na modelu, czy już po modyfikacji. Ta Pantherka z Houffalize jest o tyle jeszcze ciekawa, że posiada dodatkowe uchwyty na traki w przedniej części boków wieży, nietypowo dla swojej jednostki. Quote Link to post Share on other sites
meser262 221 Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Te osłony nad wentylatorami to nie był standard, raczej ewenement, ... . Osłony nad wentylatorami, nowy uchwyt na MG, pojedyncze koła stalowe, jarzmo działa typ.Kinn, nowe koło napinające itp. są elementami mocno kojarzonymi z późną wersją Ausf.G. Oczywiście nie stosowane standardowo we wszystkich pojazdach, lecz stosowane. Swoją drogą szkoda że nie było warsztatu z budowy modeli. No za to czekam na malowanie - pasiaste - . Pilzeny są widoczne na "initialu" w Houffalize ... . Zacznę od tego że model Pantery ausf.G w tym wątku ma wydechy charakterystyczne dla wczesnych maszyn - czyli tylko fabryka M.A.N., oraz wzór "zimmeritu" z M.A.N, choć te z kwietnia 1944 roku nie miały pasty po prawej stronie u góry nad tylnym włazem wieży. Serię Panter Ausf.G rozpoczęła firma M.A.N w marcu 1944 roku i to są prawdziwe pierwsze wersje pojazdu. Dla porównania firma M.N.H. wypuściła swoją pierwszą Ausf.G dopiero w lipcu 1944 roku. Też jest to seria "Initial" dla M.N.H, lecz już posiada modyfikacje wprowadzone wcześniej w M.A.N. Seria "Initial" dla Daimler-Benz rozpoczeła się w maju 1944. Pantera Ausf.G z Houffalize - numer na wieży - 111 - Producent Daimler-Benz - pierwotnie należała do Pz.Regt I./24 następnie w listopadzie 1944 przekazana do Pz.Regt I./16. znany jest jej numer Fgst., i dostępne są fotki zrobione w 1947 roku po jej wydobyciu z rzeki. Doskonale widać Nr.111 i pas na tylnym włazie wieży. Dlatego seria "Initial" dla różnych firm nie oznacza początku serii Ausf.G. Autorzy ostatnio wydanej książki o Panterach - R.MacDougall i M.Block doprecyzowują wprowadzenie uchwytów "Pilzen" w Panterach na połowę maja 1944 roku - (14/17 maj 1944). Trzeba to zapamiętać bo dotychczas był to początek czerwca 1944 roku. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.