Jump to content

Warsztat Panther


Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A jakiej serii? Zależy jeszcze od koloru oczywiście, ale większość farbek z serii MC, PA czy GC kryje za pierwszym , dlatego je nieco rozcieńczam, żeby kłaść na dwie warstewki. Air są fajne pod pędzel, bo mają dobrą konsystencje.

Link to post
Share on other sites

Witam

Niezły warsztat. Powiem jedynie że ta Pantera Magda Pudel dla mnie wymiata wszystkie inne.

Link to post
Share on other sites

Ojtam, ojtam, na warsztatach Panther czasem naprawiali zdobyczne wozy, także jest do przyjecia. :p

 

Dzięki za miłe słowa.

 

 

Chodzi o kolor tego małego Panzera III? Pz. Grau z Tamiyi, tylko z domieszkami. Aparat to Canon Powershot A530. Także nic specjalnego.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Ostatnio nie mam za dużo czasu więc sobie pomału coś tam dłubie.

 

Na pierwszy ogień Panthera z pierwszej serii produkcyjnej Ausf.G. Malowanie 24 Regiment. Brakuje drugiego koła na wieży, będzie dodane.

 

002_zpsb5udsftv.jpg

 

003_zpsbkedeb0b.jpg

 

004_zpsc10fxons.jpg

 

005_zps2cgvri4r.jpg

 

 

Finalna Panther Ausf.G, będzie w malowaniu pasiastym.

 

008_zpsnrufsdph.jpg

 

009_zpsbuodcfua.jpg

 

007_zpsmgcihyl1.jpg

 

Na koniec taki staruszek Dragona. Panther II lekko poprawiona, ale bez inwestowania, model ma sporo baboli i wymagałby duuużo poprawek. Dlatego będzie treningiem malarskim

 

010_zpsx1fbyfok.jpg

 

012_zpsehm4reei.jpg

 

013_zpsuuipb6xb.jpg

 

 

Pracuję jeszcze nad jedną Pantherką, ale o tym później

 

 

Zapraszam na bloga: http://pattersonwerke.blogspot.com/

 

Są tam zdjęcia w dużej rozdzielczości, nie wiem czemu PB strasznie zmniejsza.

Link to post
Share on other sites
... Panthera z pierwszej serii produkcyjnej Ausf.G.

Pierwsza seria tzw. "INITIAL" - wozy z marca 1944 nie miały uchwytów na włazach kierowcy i strzelca.

Natomiast mocowania "Pilzen" na wieży dla dźwigu pomocniczego - zaczęto stosować od czerwca 1944 roku.

Tylny właz na wieży Masz źle wklejony - popatrz na pastę "zimmerit" i uchwyt - tak mi się wydaje.

Finalna Panther Ausf.G, ... .

Od grudnia 1944 montowano osłony przeciwodłamkowe nad wentylatorami.(Nad siatkami okrągłymi i prostokątnymi).

Wersja finalna nie posiadała dotychczas stosowanego na wieżyczce obserwacyjnej mocowania dla MG,

nowy uchwyt do MG mocowano od góry do jednego z peryskopów.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to post
Share on other sites

Dzięki

 

Pierwsza seria tzw. "INITIAL" - wozy z marca 1944 nie miały uchwytów na włazach kierowcy i strzelca.

 

Przejrzałem kwity, faktycznie, nie zwróciłem uwagi na to, dzięki

 

Natomiast mocowania "Pilzen" na wieży dla dźwigu pomocniczego - zaczęto stosować od czerwca 1944 roku.

 

Dzięki, zetnie się.

 

Tylny właz na wieży Masz źle wklejony - popatrz na pastę "zimmerit" i uchwyt - tak mi się wydaje.

 

Model dragona ma tak poprzecznie ten zimm na włazie, wklejałem z całym zawiasem do otwierania i tak zrobili , rączka jest charakterystyczna dla tej jednostki:

 

I24Panther413.jpg

 

 

Od grudnia 1944 montowano osłony przeciwodłamkowe nad wentylatorami.(Nad siatkami okrągłymi i prostokątnymi).

Wersja finalna nie posiadała dotychczas stosowanego na wieżyczce obserwacyjnej mocowania dla MG,

nowy uchwyt do MG mocowano od góry do jednego z peryskopów.

 

Te osłony nad wentylatorami to nie był standard, raczej ewenement, trudno mi przypomnieć sobie foto późnej Panthery z nimi.

 

Uproszczony uchwyt do MG był montowany jednocześnie ze standardową szyną, fabryki miały jeszcze zapasy i stosowano oba warianty.

 

Będę robił jedną z tych słynnych pasiastych.

 

736d62316a2bdd072b814bd1ae1d495a.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther6dot.jpg

Tylny właz na wieży jest dobrze. Ja sam nie zwróciłem na to uwagi i będę musiał poprawić to w swojej Pantherze. Zastanawiam się tylko czy fabryczny uchwyt był odcinany i przestawiany czy jakoś przekręcano cały właz.

Pilzeny są widoczne na "initialu" w Houffalize i chyba na tym zdjęciu:

http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther223o3ADA.jpg

Link to post
Share on other sites

Wczesne G nie miały uchwytów na tym włazie, tak samo nie było tego który ułatwiał wchodzenie na stropie wieży. W tej jednostce dorabiali na A i G właśnie z boku, charakterystyczny był też dospawany uchwyt na stropie wspawywany pionowo.

Link to post
Share on other sites
http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther6dot.jpg

Tylny właz na wieży jest dobrze. Ja sam nie zwróciłem na to uwagi i będę musiał poprawić to w swojej Pantherze. Zastanawiam się tylko czy fabryczny uchwyt był odcinany i przestawiany czy jakoś przekręcano cały właz.

Pilzeny są widoczne na "initialu" w Houffalize i chyba na tym zdjęciu:

http://www.network54.com/Realm/daintree19/I24Panther223o3ADA.jpg

 

 

Pilzeny wspawywali też polowo, widziałem wozy które fabrycznie ich nie powinny mieć , a miały. Wszystko zależy od danego wozu, albo tego czy chce się robić układ fabryczny na modelu, czy już po modyfikacji. Ta Pantherka z Houffalize jest o tyle jeszcze ciekawa, że posiada dodatkowe uchwyty na traki w przedniej części boków wieży, nietypowo dla swojej jednostki.

Link to post
Share on other sites
Te osłony nad wentylatorami to nie był standard, raczej ewenement, ... .

Osłony nad wentylatorami, nowy uchwyt na MG, pojedyncze koła stalowe, jarzmo działa typ.Kinn, nowe koło napinające itp. są elementami mocno kojarzonymi z późną wersją Ausf.G.

Oczywiście nie stosowane standardowo we wszystkich pojazdach, lecz stosowane.

Swoją drogą szkoda że nie było warsztatu z budowy modeli.

No za to czekam na malowanie - pasiaste - .

 

Pilzeny są widoczne na "initialu" w Houffalize ... .

Zacznę od tego że model Pantery ausf.G w tym wątku ma wydechy charakterystyczne dla wczesnych maszyn - czyli tylko fabryka M.A.N., oraz wzór "zimmeritu" z M.A.N, choć te z kwietnia 1944 roku nie miały pasty po prawej stronie u góry nad tylnym włazem wieży.

Serię Panter Ausf.G rozpoczęła firma M.A.N w marcu 1944 roku i to są prawdziwe pierwsze wersje pojazdu.

Dla porównania firma M.N.H. wypuściła swoją pierwszą Ausf.G dopiero w lipcu 1944 roku.

Też jest to seria "Initial" dla M.N.H, lecz już posiada modyfikacje wprowadzone wcześniej w M.A.N.

Seria "Initial" dla Daimler-Benz rozpoczeła się w maju 1944.

Pantera Ausf.G z Houffalize - numer na wieży - 111 - Producent Daimler-Benz - pierwotnie należała do Pz.Regt I./24 następnie w listopadzie 1944 przekazana do Pz.Regt I./16. znany jest jej numer Fgst., i dostępne są fotki zrobione w 1947 roku po jej wydobyciu z rzeki. Doskonale widać Nr.111 i pas na tylnym włazie wieży.

Dlatego seria "Initial" dla różnych firm nie oznacza początku serii Ausf.G.

Autorzy ostatnio wydanej książki o Panterach - R.MacDougall i M.Block doprecyzowują wprowadzenie uchwytów "Pilzen" w Panterach na połowę maja 1944 roku - (14/17 maj 1944).

Trzeba to zapamiętać bo dotychczas był to początek czerwca 1944 roku.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.