Jump to content
Krisownia

VK1602 Leopard Amusing Hobby

Recommended Posts

Gąsienice prezentują się naprawde super. Błotko też jest cacy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Bazyl, poniżej C.D.

 

Dziś cały dzień walka z gąsienicami. Normalnie jest szybciej ale tu chciałem uzyskać efekt wilgotnego metalu jakby pojazd wjechał w kałużę wody na asfalcie albo jechał podczas deszczu - zmyły się grudy błota ale coś tam pozostało w szczelinach a metal lśni wilgocią. Nie mogłem więc jedynie zasypać pigmentem gdyż były efekt kurzu co by kolidowało z wilgotnymi kołami i całym projektem.

 

Kolor bazowy black mettalic Vallejo natryskowo.

 

leo33.jpg

 

Glaze w kolorze ciemna rdza - wiem słabo widać sorry komórka wiele nie potrafi...

 

leo34.jpg

 

Glaze nr 2 w kolorze jasna rdza Vallejo Panzer Aces light rust

 

leo35.jpg

 

Suche gąsienice po glazingu.

 

leo36.jpg

 

leo37.jpg

 

Poniższe zdjęcia to 1 gąsienica z zastosowaniem 2 kolerów pigmentu - ciemny brąż i jasny brąz a obok taka sam gąsienica ale z końcowym czaro-brązowym glazem z wykończeniem błyszczącym.

 

leo38.jpg

 

leo39.jpg

 

leo40.jpg

 

Ketki na pojeździe! Pozostaje dosypać punktowo pigmentów i można wyciągnąć wystające elementy tu i tam jasnym metalizerem. Zwróćcie uwagę iż na zdjęciach od frontu widać numery seryjne gąsienic myślałem, że to ucieknie pod całym tym bałaganem... Pozdrawiam K

 

leo41.jpg

 

leo42.jpg

 

leo43.jpg

 

leo44.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie stał dłuższy czas to gąski powinny się błyszczeć i srebrzyć na maxa przynajmniej na styku z podłożem i miejscach otarć..a pza tym jestem na tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK wezmę pod uwagę jak otworzę puszkę z metalizerem. Te zdjęcia są deko ciemne gdyż nie robię w atelier a z łapy 4 letnią komórką na bieżąco także przepraszam za jakość ale na warsztat chyba starcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wewnętrzna strona gąsienicy powinna być także "wyjeżdzona" przez koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim skromnym zdaniem troche się gryzą mocno zabłocone koła (aczkolwiek wyglądają bardzo fajnie) i czyste gasienice. Kałuża raczej nie spłukała by błota tak idealnie z gąsienic, zaś deszcz padałby również na koła, a spłukane z nich błoto uwaliłoby wewnętrzną stronę gąsienicy.Chyba, że deszcz padałby mocno i długo by i to spłukać.

 

Ot takie gdybanie

 

Bardzo mądre gdybanie, robiąc ten projekt cały czas się zastanawiam, jak to powinno wyglądać. Zgodzę się z tobą iż błotka mogłoby być mniej o jakieś 30-50% na kołach ale już się nie da cofnąć. Będę pamiętać przy następnym projekcie.

 

Co do gąsienic to analizowane różne zdjęcia pozwalają mi stwierdzić iż wystarczą chwile by się one automatycznie wyczyściły jeśli mają kontakt z wodą zostają tylko minimalne depozyty piachu; ziemi w trudno dostępnych miejscach a zwłaszcza strona wewn. jest czysta.

 

@Andrzej_LK & @Sleepwalker Mysłałem aby zrobić jaśniejszy ślad w miejscu gdzie koła jezdne stykają się z gąsienicą ale to są koła z bandażem gumowym one chyba nie wycierają gąsienic na glanz tak jak stalowe... Zgadzam się, że można by dać taki akcent tylko nie bardzo wiem jak wyrazisty powinien być. Macie może jakieś zdjęcia pomocnicze? Trudno znaleźć coś fajnego w necie.

 

Serdecznie dziękuję kolegom za konstruktywne komentarze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rób na glanc a w zagłębienia od zewnątrz ubłoć,tj wepchnij błoto w zagłębienia i będzie git

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety zdjęcia pod ręka nie mam, ale nawet bandaż gumowy przetaczając się przez gąsienicę tysiące razy i to pod obciążeniem zapewne da efekt "wyjeżdżenia", zwłaszcza, że są jeszcze koła napinające.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gąsienice z kołami wyglądają genialnie

z niecierpliwością czekam na dalszy progres

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ piotrkur Pomyślimy nie chcę też przedobrzyć.

 

@ Andrzej_LK No właśnie zawsze brak tych zdjęć! Cóż pozostaje dłubać dalej. Na pewno "wyciągnę" grzebienie a z potem się zobaczy.

 

@ presto Bez przesady ale miło, że się podba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 pm mało sił na coś więcej niż zabawę w Lego, poprzymierzać klamotki zawsze dobrze. Tubę trochę podmalowałem, linki podgiąłem, takie tam. Gówniany aparat przekłamuje z tłumikiem ale do poglądu styknie.

 

leo45.jpg

 

leo46.jpg

 

leo47.jpg

 

leo48.jpg

 

leo49.jpg

 

leo50.jpg

 

leo51.jpg

 

leo52.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o weathering czy o to, że szarych w 43/4 nie było takich w produkcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku '42 roku wprowadzono kolor dunkelgelb jako podstawowy zastępując nim szary..a rozkaz jest rozkaz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

O i widzisz takie info to jest to! Danke sehr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybyś koło numeru 113 podziałał jeszcze olejami - strasznie się kolor odcina od reszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To było maskowane, ma być czysta farba wokół numeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę pracy z "general wear and tear", sorry za wtrącenia po ang. ale tak mi się lepiej pisze/myśli. Lubię wyeksploatowane pojazdy.

 

leo53.jpg

 

leo54.jpg

 

leo55.jpg

 

leo56.jpg

 

leo57.jpg

 

leo58.jpg

 

leo59.jpg

 

P.S. @ piotrkur melduję, że rozkaz wypełniony kanistry zmyte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem,że nikt tego nie maskował .

 

Te obicia to pędzel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, jak patrzę na fotki to są dwie wersje zabiegów z oznakowaniem w zimie albo maskowali i wokół znaku mamy zwadrat/prostokąt itp. albo cały biały i na tym malowali znaki całe czarne balkenkreuze i numery bez białych obwódek ma się rozumieć. Obicia pyndzel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, staram się. OVM zaczyna nabierać kształtu, parę fotek z procesu.

 

leo60.jpg

 

leo61.jpg

 

leo62.jpg

 

leo63.jpg

 

leo64.jpg

 

leo65.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.