Mikele 16 Posted December 19, 2013 Niech spece potwierdzą (bądź zdementują), ale zbiorniki podwieszane pod ruchomą częścią skrzydeł podwieszane były tak, że nie było możliwości utrzymania ich równoległego do osi położenia w przypadku zmiany kąta skosu (mówiąc krótko - w jednym położeniu względem płata) i gdyby zaszła konieczność zwiększenia kąta skosu należało by je odrzucić. Zakładając,że w konfiguracji bojowej z prędkościami małymi się nie lata to podwieszanie do kompletu rakiet p-p nie miało by sensu Quote Share this post Link to post Share on other sites
imt 1 Posted December 19, 2013 dokładnie tak jak pisze Miekle. Zbiorniki pod skrzydłami uniemożliwiały zmianę skosu skrzydła. Należało je odrzucić. Ale taż zbiorniki dodatkowe były wypracowane jako pierwsze, więc przy wejściu do walki odrzucane by były jako puste. Tak naprawdę to to trochę bardziej skomplikowane - rodzaj zadania, wysokość dolotu do strefy, czas w strefie, dodatkowe odwieszenia stwarzają dodatkowy opór to zrzut po wypracowaniu, zbiorniki stwarzają też inne ograniczania np zakres przeciążeń itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piotr_P 1 Posted December 19, 2013 a tak w temacie zbiorników w migu-23....W Przeglądzie Konstrukcji Lotniczych stoi ,ze w Mig-23 MLD opracowano węzeł obrotowy do zbiorników skrzydłowych.Ile w tym prawdy? Quote Share this post Link to post Share on other sites
imt 1 Posted December 19, 2013 w Su-24 dało się to zrobić, ale w MiG'u-23 nie widziałem nawet na MLD. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piotr_P 1 Posted December 20, 2013 też mi się tak wydaje. Zresztą w 1992r niewiele chyba informacji było o wersji MLD .Zresztą w PKL potraktowano tę wersję jedynie informacyjnie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
net_sailor 32 Posted July 23, 2014 Panowie, mam pytanie o napisy eksploatacyjne do MiG-23 po remontach głównych. Czy zawsze były "przetłumaczone" na polski? Z tego co zdołałem się zorientować to polskie napisy były po remoncie w naszych WZL-3 i być może w NRD (na podstawie oględzin egzemplarza n/b "120" w Krakowie, choć szczątkowe napisy rosyjskie też się zachowały). A co z samolotami remontowanymi w ZSRR i Bułgarii? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Luzik 0 Posted March 15, 2016 Podpinam się pod temacik 23-go --> jakiego koloru była antena na składanej brzechwie podkadłubowej po remoncie latadła n/b 458 w Płowdiw? Podobnie jak osłona radaru i antena na stateczniku? Mam na warsztacie Mig-a z KP i tak jakoś mi się wydaje, że producent chce mnie w jajo z malowaniem zrobić proponując ciemnoszary Quote Share this post Link to post Share on other sites
slee 0 Posted June 26, 2016 Witam Jaki kolor podkladu na nosie byscie polecili? Z palety gunze najlepiej Quote Share this post Link to post Share on other sites
MIRO 12 Posted October 30, 2018 W kolejce u mnie w szafie czeka MiG-23 Trumpka. Mam też do niego wiadro blach, żywic i kalki Montexu. Wybrałem sobie malowanie 459, bo niewiarygodnie odpustowo wygląda z tym pierdyliardem godeł. Mam chyba wszystko poza jednym. Poza farbami potrzebnymi do jego pomalowania. Jak dotąd nikt nie robi ( i z tego co wiem nie zamierza) kolorów dedykowanych do tego samolotu. Wg PS nr 10 malowanie 459 i innych remontowanych w ZSRR MiGów składało się z plam w kolorach brązowym FS ~30206, jasnozielonym FS ~34226, ciemnozielonym FS ~34079, piaskowym FS ~33613, i jasnoniebieskiego FS ~35622 na spodzie. Po numerach FS dobrałem c.zieloną - C309, piaskową - C318 i niebieską - C314, ale co do reszty to nie mam pomysła. Czy ktoś może podpowiedzieć coś w tym temacie? Quote Share this post Link to post Share on other sites