Jump to content
Jakub W.

KING TIGER PORSCHE TURETT [relacja z budowy]

Recommended Posts

No i nawalił mi areo muszę pomyśleć o jakimś kamo którego nie trzeba malować areo, w internecie znalazłem takie oto kama jednostek należących do s.pz.abt 503

 

001_ktiger.jpg

 

503-1.jpg

 

ktiger02.jpg

 

Tutaj jest najłatwiejsze kamo a raczej jego brak (wersja ostateczna jażeli niczego nie znajdę ):lol:

 

(te kamo mi się podoba ↓)

503-9.jpg

 

ktiger09.jpg

 

Tutaj link (foty nie da rady było skopiować)

 

KLIK

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprostszym wyjściem będzie kamo zimowe

Rozmyte plamy kamuflażu można całkiem skutecznie robić również pędzelkiem, wymaga to jednak trochę wprawy. Próbowałem kiedyś tego z me-109 (wyszło całkiem przyzwoicie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłbyś mi napisać co to za metoda (domyślam się że to coś z suchym pędzlem), Za pomoc będe wdzięczny

 

 

Najprostszym wyjściem będzie kamo zimowe Smile

 

- Myślałem nad takim kamo ale się rozmyśliłem, chcę zrobić normandię

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ci nawaliło w aero?? Lepiej poczekaj napraw niż na szybko spiepszyć model....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez jakieś 1/2 minuty na początku maluje dobrze potem zaczyna pluć, a potem w ogóle nie maluje. Czyściłem go już setki razy ale dalej to samo . Jest to aerograf jednofunkcyjny o zasilaniu podciśnieniowym firmy air brush, a w dodatku nie da rady go rozłożyć. Zasilam go butlą ze sprężonym gazem (która akurat również mi się skończyła). Oczywiście kupił bym chętniej jakaś pseudo-iwatę i kompresor ale mnie nie stać (utrzymuje się z kieszonkowego, przecież jeszcze jestem niepełnoletni)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślałem nad takim kamo ale się rozmyśliłem, chcę zrobić normandię

W Normandii też była zima

Weź kup Cleanlux firmy Lakma, nalej do słoika i wykąp aero przez dzień. Potem poczyść wacikami i drucikami i może jakoś będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest przypadkiem wina butli? Przy rozprężaniu izochorycznym spada ciśnienie i temperatura...

Butli używałem bardzo krótko, ale takie właśnie były objawy przy dłuższym malowaniu przy jej pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
przez jakieś 1/2 minuty na początku maluje dobrze potem zaczyna pluć a potem wogóle nie maluje. Czyściłem go już setki razy ale dalej to samo . Jest to areograf jednofunkcyjny o zsilaniu podciśnieniowym firmy air brush, a w dodatku nie da rady go rozłożyć. Zasilam go butlą ze sprężonym gazem (która akurat równierz mi się skończyła). Oczywiście kupił bym chętniej jakąs pseudo-iwatę i kompresor ale mnie niestać (utrzymuje się z kieszonkowgo, przecież jeszcze jestem niepełnoletni)

 

Aaa to ja już wiem dlaczego to jest wina butli gdy uwalniasz powietrze ona się robi bardzo zimna, albo co chwile musisz przerywać i ją grzać rękami albo załatw sobie kompresor bo tak daleko nie zajedziesz....... miałem ten sam problem kiedyś...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weź kup Cleanlux firmy Lakma, nalej do słoika i wykąp aero przez dzień. Potem poczyść wacikami i drucikami i może jakoś będzie.

 

A czy mógłbyś mi drogi Reggy powiedzieć ile to kosztuje etc. etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mógłbyś mi napisać co to za metoda (domyślam się że to coś z suchym pędzlem)...

Dokładnie tak. W moim przypadku wyglądało to tak:

Najpierw z grubsza malowałem plamę kamuflażu, a potem przy brzegach poszerzałem ją coraz bardziej suchym pędzelkiem. Jeśli gdzieś poszedłem za daleko, brałem na suchy pędzel kolor podstawy i niejako "kasowałem" część namalowanej plamy kamo.

Tak powstał ten samolot:

th_me109.jpg

Nie jest to mistrzostwo świata, ale zrobiłem to pierwszy raz, "z marszu".

powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki origami- przyda się, ide wypróbować tą technikę na jakimś złomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie: czy ten modelarz dobrze zrobił kolor farby podkładowej zimerittu i kolor "wnętrza" zimerittu. Bo na moim KT jest też dość sporo takich odprysków zimerittu. I czy można prosić o numery farb do tego (pactra i Model Master).

 

3116-44448.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolor mini jest zdecydowanie za ciemny - powinien być bardziej czerwony, ew. wpadać nawet w pomarańczowy.

Co do koloru Zimmeritu - przez jakiś czas dodawano do niego barwnik - orche - powinien więc być nieco jaśniejszy od koloru bazowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serdeczne dzięki , a czy mógłbyś podać mi numery farb, czy muszę farby sobie pomieszać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście mieszam, więc nr jedynych, słusznych odcieni nie jestem w stanie podać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to po prawie mieśęcznej przerwie kontynuję relację. Trochę rzeczy od tamtego czasu zmieniło się:

-Główna bryła modelu już sklejona.

-Większość narzędzi już pomalowałem i jest gotowa do przyklejenia.

-Gąski równierz sklejone i pobrudzone.

Po za tym model gotowy do nanieśenia kamo.

 

Narzędzia:

dsc04493.jpg

Główna bryła modelu (podwozie i nadwozie spasowane na sucho)

dsc04490.jpg

dsc04489.jpg

dsc04488.jpg

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to model gotowy jest do naniesienia kamo. (folią zabezpieczyłem elementy na którym kamo nie jest porządane)

dsc04497-1.jpg

dsc04498.jpg

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to modelik już pomalowany, więc teraz przedemną już sama zabawa. Ale z malowania wyniosłem 2 wnioski:

- nie używać butli ze sprężonym gazem ( ale z drugiej strony nie stać mnie na kompresor)

- muszę kupić sobie lepszy areo

 

Więc oto zdjęcia już pomalowanego modelu:

dsc04503.jpg

dsc04505.jpg

dsc04506.jpg

dsc04513.jpg

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakub - konstruktywnie, zim jest jest trchę za gruby ale tu już po ptokach

Daltego teraz cała zabawa w malowaniu. Możesz to wszystko jeszcze plastycznie wyprowadzić. Jak naśladuj najlepszych. A w przypadku twojego pytania dotyczącego mini i całej wykończenióki to tylko valleyo i oleje artystyczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki, a kamo to chyba zrobię na nowo bo nie mogę na mojego KT teraz patrzeć .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego wniosek nr.1 jest zeby nie uzywac butli ze sprezonym powietrzem ? (pytam bo sam o malo nie kupilem).

Share this post


Link to post
Share on other sites
A dlaczego wniosek nr.1 jest zeby nie uzywac butli ze sprezonym powietrzem ? (pytam bo sam o malo nie kupilem).

Primo: Zmienne (malejące) ciśnienie na wyjściu.

Secundo: Nieekonomiczność. Parę butli i już jest na sprężarkę z agregatu lodówkowego.

Tercio: Powietrze kończy się za szybko i zawsze w nieodpowiednim momencie. Chcąc je oszczędzić niedokładnie myjemy aerograf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowiłem tanka zrobić na "nudziarza" czyli bez kamo, model pomalowałem jeszcze raz. A jako że dioramkę już zaczołem, dam tam innego King Tigera (być może tago nowego z zimmeritem z drago) . Modelik wygląda narazie tak :

dsc04561.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozmumiem dlaczego tylko kolor bazowy zostawiasz, Koenigs bez kamo, mi by było żal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepszy ładnie wykonany KT bez kamo niż brzydki z kamem - to wszystko wina mojego areo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.