Jump to content
manas

1/48 Sukhoi Su-25UB IRGCAF

Recommended Posts

Guest

Na wstępie od razu powiem, (co by nie być bitym i co by jasno ustawić o co mi chodzi), że model bardzo mi się podoba, jak zresztą większość prac Kamila.

A co do

Doprawdy?

 

te fotki tak naprawdę nie dowodzą "usyfienia" naszych MiG-ów.

Po pierwsze górna fotka. Wielokrotnie widziałem tak "pozaciekane" MiG-29 ... ale te "zacieki" utrzymywały się do około południa, a przy mocnym słońcu nawet krócej, to jest skondensowana para wodna, po wyschnięciu można oczywiście dojrzeć ślady (osadzanie kurzu itp.), ale znacznie delikatniejsze niż na tej fotce.

A dolna fotka to efekt działalności "fotoszopa" przede wszystkim, maszyna nawet jeśli była brudna, to zdjęcie zostało przerysowane przez podniesienie kontrastu, wyostrzenie itp.

 

Dla przykładu modyfikacje górnej fotki.

wu3c.jpgUploaded with ImageShack.com

65h7.jpgUploaded with ImageShack.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
te fotki tak naprawdę nie dowodzą "usyfienia" naszych MiG-ów.

Po pierwsze górna fotka. Wielokrotnie widziałem tak "pozaciekane" MiG-29 ... ale te "zacieki" utrzymywały się do około południa, a przy mocnym słońcu nawet krócej, to jest skondensowana para wodna, po wyschnięciu można oczywiście dojrzeć ślady (osadzanie kurzu itp.), ale znacznie delikatniejsze niż na tej fotce.

Patrząc na fotkę numer jeden i cień pod samolotem to mogło to być nawet wczesne popołudnie .

A gdybym sobie zrobił model z takimi "pozaciekami" to co? Dowodziłbyś mi czegoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przepraszam, że się wtrącam ale coś tu jest niejasne.

Wprawdzie jeżdżę benzyniakiem ale widziałem jak wygląda ON. W czym jego własności mają różnić się od JET-A1 jeśli chodzi o klejenie się kurzu do zacieków i ogólnie pojętego oddziaływania na powierzchnie płatowca?

 

Suki przyznaję, że nie tankowałem i będę wdzięczny za rozwinięcie tej kwestii.

 

Dzieki.

 

A co ma się do tego kleić, kurz na CPPS-ie?? ON jakiego masz koloru, kerozyna jest bezbarwna i nie jest tak tłusta jak ON. A na płatowiec jak widać nie ma jakiegoś wielkiego wpływu.

 

Twoich zdjęć tych co moralezz ukazał Mig-29 w Top Shot brak.

 

a ja byś przetłumaczył na jezyk polski, to był bym zobowiązany

 

powiem szczerze, że na takich zdjęciach bym się nie opierał

 

powiem szczerze nikt cie nie zmusza

 

Spójrz na dolną powierzchnię przy silnikach w swoim Migu, a zerknij na setki innych realnych zdjęć jak ślady eksploatacji się rozkładają i w jakiej formie one są. W Twoim wykonaniu są znowu magiczne zacieki. Co do zdjęcia tak jak wspomniałem to jest HDR więc jak Andzin wspomniał, na tym zdjęciu jest wszystko podkręcone. Arturze szczerze to masz jakieś pojęcie o śladach eksploatacji, lecz Kamil niestety jedzie schematem i magicznymi wyciekami "paliwa" OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co ma się do tego kleić, kurz na CPPS-ie??

 

Na CPPS jak rozumiem kurzu nie ma a przynajmniej być nie powinno (widziałem napisy sprawdź ogumienie przed wjazdem na płaszczyznę na EPMM) ale załóżmy, że s-ot tankowany jest poza CPPS albo w miejscu narażonym na oddziaływanie czynników zewnętrznych. A co, jeśli poszycie jest brudne i kerozyna zmyje ten brud? Co z polowo eksploatowanymi s-otami?

 

ON jakiego masz koloru, kerozyna jest bezbarwna i nie jest tak tłusta jak ON.

 

ON jest różnego koloru jak wiemy... Mam na myśli naturalną barwę i ta nie zawsze będzie taka intensywna.

Ale ja nie mówię o barwieniu poszycia kolorem paliwa bo to bzdura, bardziej mnie to tłuszczenie i lepienie syfu ciekawi.

 

A na płatowiec jak widać nie ma jakiegoś wielkiego wpływu.

 

No widać albo nie widać. Nie wiem to pytam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artur ładnie pięknie, lecz ja nie mówię o samym kadłubie lecz o zbiornikach paliwa. A tutaj wyraźnie widać w jakim one stanie są. Kadłub pięknie zmęczony Lecz z przykrością stwierdzam, że Kamilarobota tego nie oddaje

 

ak Kuba

Tłuste jest ale tylko i wyłącznie chwile. Kerozyna jest sucha nie jak ON, gdzie jak zaciek się zrobi na samochodzie to łapie się kurz itp. jest mniejszy stopień odparowania. W przypadku samolotu takiego efektu jest brak. Jeśli chodzi o samo hangarowanie to uwierz mi nie powstydziła by się nawet najlepsza sprzątaczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Patrząc na fotkę numer jeden i cień pod samolotem to mogło to być nawet wczesne popołudnie .

A gdybym sobie zrobił model z takimi "pozaciekami" to co? Dowodziłbyś mi czegoś?

 

Gdybyś zrobił taki model, to pewnie znowu by mi kopara opadła, jak przy znakomitej większości Twoich prac

Pozostanę jednak przy swoim zdaniu, że pokazane przez Ciebie fotki MiG-ów nie dowodzą ich "usyfienia". Jeśli "górne" zdjęcie zostało zrobione na lotnisku w Mińsku, to sądząc po układzie cienia na 100% było zrobione przed południem.

Wiem, bo widziałem na własne oczy, że samolot wyglądający tak jak na "górnym" zdjęciu, na zdjęciu zrobionym godzinę później byłby tych zacieków w większości pozbawiony, i to nie dlatego, że jak pisał Moralezz są myte do fotek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi o OCP lecz o samo malowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak Ciebie to boli, że ktoś krytykuje Twoją pracę. Innym potrafisz błędy wytykać sam nie potrafisz przyjąć krytyki bo uważasz, że Twoje prace są OK. Tak jak Tobie kiedyś napisałem do lotnictwa nie masz polotu, pancerka, pojazdy owszem.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkady i Kamil własnie takie wasze wyindywidualizowane teksty denerwuja ludzi, mozecie pisac to inaczej .

Pisałem w innym watku o sladach eksploatacji na płatowcach, w klimacie pustynnym na samolotach mozna znalezc przyczepione dosłownie kupy piasku na goleniach osłonach silnikach itp. Na naszych Migach i Su obsługa aby nie miec kłopotow z odreceniem lukow ktore sa na ,,dzusy,, smaruje je smarem stad tak ładnie podkreslone linie luków. Smarowanie a własciwie zabezpieczanie wszystkich wkretow pokryciowych zaleca producent stad gdy sie je nie dokładnie wkreci powietrze opływając je wysysa nam substancje i powstaja brudne zacieki .Zle zaklepany nit ,obluzowany powoduje podobny efekt wizualny.

Jak odnajde zdjecia na dyskach tego piasku to wrzuce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam sam robię modele na czysto, ale szczerze powiedziawszy lubię oglądać "usyfione" produkcje Kamila...

 

Patrząc na zdjęcie rzuciło mi sie tylko w oczy, że w prawdziwym samolocie wiatrochron jest jednolicie połączony z kadłubem. W modelu jest to zbyt wyraźnie odznaczone, zrobione podobnie jak cześć otwierana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z minusów to ja widzę (lub mi się wydaje, że widzę ;) ):

 

1. Błędy montażowe (np. obrócony o 90 stopni OCP czy wyglądające na niewyszpachlowane połączenie wiatrochronu z kadłubem).

 

2. Abstrakcyjne i szablonowe brudzenie. Że maszyny Irańskie bywają brudne to bez problemu można na zdjęciach zobaczyć (np tu: http://www.airliners.net/photo/Iran---Revolutionary/Sukhoi-Su-25UBK/1568959/L/&sid=bb382263f5cef8bd27f367fb99a44655 ). O tym, że ten sam egzemplarz bywa też czystszy też można się bez problemu przekonać (np. tu: http://www.airliners.net/photo/Iran---Revolutionary/Sukhoi-Su-25UBK/1449265/L/&sid=bb382263f5cef8bd27f367fb99a44655 ). Nie jest problemem to, że model jest brudny, problemem jest to, że jest pobrudzony bez sensu. Na zdjęciach dostępnych w sieci bez problemu można wyłapać pewien schemat powstawania zanieczyszczeń (zarówno jeśli o kształt jak i o kolor chodzi). Szkoda, że mając dobrze opanowany łosz nie zadałeś sobie trudu przy jego aplikacji i nie spróbowałeś odwzorować tego co widać na zdjęciach. Widać to w szczególności na spodzie płatowca (np. gondole silnikowe). Oryginalny samolot nie brudzi się też tak jak Twój model, za pomocą czarnego specyfiku. Na zdjęciach widać odcienie brązów a nawet czerwieni.

 

W kwestii formalnej, nafta lotnicza (kerozyna) nie daje czarnych zabrudzeń. Wyciek paliwa prędzej wymyłby brud (nafta to świetny rozpuszczalnik) niż spowodował jego przyleganie. Świeży zaciek z nafty jest błyszczący (ciecz jest lekko tłusta stąd ten połysk). Po wyschnięciu zostawia białawy nalot (podobnie jak benzyna). Tak przynajmniej twierdzi jeden nafciarz, który w swojej karierze w jednej z jednostek w naszym lotnictwie zużył kilkaset ton kerozyny Wydaje mi się, że Irańskie paliwo ma podobne właściwości ;)

 

Z plusów modelu...

Efektowny (barokowy jak mawiają niektórzy ;) ) wygląd, który może się podobać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil przecież Ty jesteś wikipedia, leakpedia i wszystko razem w wzięte, wszystkich na forum ustawiasz, że to źle tamto źle, a nic do tematów nie wnosisz, tylko potrafisz komentować. Odpisując na temat postu potrafisz w żenujący sposób na pytać jak początkujące dziecko. Wybacz ale w tym temacie wniosłeś na jakim poziomie jesteś intelektualny. Ekspertem nie jestem, ale ogólnie na rosyjskich konstrukcjach się znam. Klejąc enty model samolotu chyba idzie zapamiętać jak poszczególne elementy się nazywają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.