Jump to content
bartek33365

PZL-23B Karaś 1/48 MirageHobby

Recommended Posts

Witam w warsztacie Karasia. Do modelu zamierzam dodać blaszki zestawowe oraz gdy będzie trzeba zrobić coś samemu. Chcę również wykonać nity. Nitowadło jutro odbieram. Koniec gadania czas na zdjęcia.

 

 

3bcr.jpg

 

Mały In-box

 

1r04.jpg

 

Wersja malowania którą zamierzam wykonać to Samolot dowódcy 12 Eskadry Liniowej 1 Pułku Lotniczego, Warszawa Okęcie 1938 r.

 

1gxv.jpg

 

Oraz dodatkowe materiały którymi zamierzam się wspierać min. w robieniu nitów.

 

kf67.jpg

 

Zdjęcie oryginalnego samolotu

 

PZL_23B_Karas_NAC.jpg

 

 

 

Oraz pierwsze prace jakie zostały wykonane. Czyli Karaś był w praniu aby pozbyć się po formowego tłuszczu.

 

bn0j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartku, pozwól że przysiądę sobie i poobserwuję Twoje postępy (w moim "składzie mienia wojskowego" czekają 2 Karasie w "48" i 2 w "72" na swoją kolej). Będę pilnie obserwował i się uczył .

Trzymam kciuki...Sławek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też popatrzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki i Zapraszam do zaglądania.

A tymczasem powoli zmierzam do zakończenia prac nad wnętrzem.

 

7hn3.jpg

50x5.jpg

d29i.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jak zkażdym wypustem tej firmy czeka cię dużo roboty - no przynajmniej z tego co widzę na zdjęciach. Ale środek wyszedł ci bardzo ładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę iż dzisiejsza praca była najgorsza przy całej jak dotąd budowie Karasia.

 

jgpc.jpg

o6n0.jpg

xpul.jpg

 

I takie tam na sucho.

 

qeda.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Późno wpadam ale postaram się zasiąść w pierwszym rzędzie jeśli znajdzie się miejsce Środek bardzo ci fajnie wyszedł więc kibicuje i życzę powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam niecierpliwie na rozwój sytuacji bo mam taki sam model i syn mnie męczy, żemy zacząć go wspólnie sklejać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech, piękną ma sylwetkę ten nasz Karaś

Tak nieśmiało zapytam co z nitowaniem ? Będziesz robił przed malowaniem podkładu czy po ?

Wypadało by też zaszpachlować i wyrównać szczeliny/uskoki, zwłaszcza te na styku obu połówek kadłuba, jeszcze przed nałożeniem podkładu.

Ta szpara w tylnej części ogonowej aż kłuje w oczy.

Jeśli taki był plan to nie przeszkadzam w pracach i zasiadam na widowni

 

Edit:

Czy jednoczesne opuszczenie obu lotek na skrzydłach to działanie celowe i świadome ?

Nie znam aż tak dobrze Karasia ale wydaje się mało realnym aby obie lotki były ustawione tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc tak. Ciesze się że się podoba. Dzięki za napisanie o lotkach bo bym popełnił babola, tzn nie wiem czy mogą być obie w dół ale lepiej to poprawić. Wszystko co trzeba jest po szpachlowane i wyszlifowane z tym że nie używam szpachli a kleju CA, nie wielka ilość może zdziałać cuda. A ta szpara musi być bo jest to miejsce na karabin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] Wszystko co trzeba jest po szpachlowane i wyszlifowane z tym że nie używam szpachli a kleju CA, nie wielka ilość może zdziałać cuda. A ta szpara musi być bo jest to miejsce na karabin.

Nie tą górna szparę miałem na myśli tylko dolną.

Klej CA jest niezbyt fotogeniczny i na zdjęciach niezauważalny ale skoro zaszpachlowałeś co trzeba to więcej pytań nie mam. Działaj tak dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nad dołem trwają prace.

Zapomniałem napisać że nitowania raczej nie będzie. Bo jeszcze tego nie robiłem, a model bierze udział w konkursie na innym forum i nie chciałbym przypadkiem coś zniszczyć. W kolejce czeka Stukas w 48 i chyba najprawdopodobniej na nim będę ćwiczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

 

Edit:

Czy jednoczesne opuszczenie obu lotek na skrzydłach to działanie celowe i świadome ?

Nie znam aż tak dobrze Karasia ale wydaje się mało realnym aby obie lotki były ustawione tak samo.

 

Lotki w każdym typie samolotu wychylają się w przeciwne strony. Jeśli jedna wychyla się do góry to druga idzie w dół z tym, że nie jest to taki sam kąt:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Powierzchnie_sterowe

 

Ale powierzchnie sterowe na sterze wysokości wychylają się już tak samo.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może troszkę spiłuj krawędzie spływu na skrzydle, klapach i lotkach? Nie jest to skomplikowany zabieg, a dużo poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.