Jump to content
bartek33365

PZL-23B Karaś 1/48 MirageHobby

Recommended Posts

...

 

Edit:

Czy jednoczesne opuszczenie obu lotek na skrzydłach to działanie celowe i świadome ?

Nie znam aż tak dobrze Karasia ale wydaje się mało realnym aby obie lotki były ustawione tak samo.

 

Lotki w każdym typie samolotu wychylają się w przeciwne strony. Jeśli jedna wychyla się do góry to druga idzie w dół z tym, że nie jest to taki sam kąt:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Powierzchnie_sterowe

 

Ale powierzchnie sterowe na sterze wysokości wychylają się już tak samo.

 

Pozdrawiam

No nie w każdym samolocie chociażby w Cessnie 182 T wraz z klapami lotki również się delikatnie opuszczają, ale zaznaczyć przy tym trzeba, że nadal spełniają swoją funkcję i wychylają się przeciwstawnie względem siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale to są klapolotki. Jak chcesz zmienić przechylenie samolotu lotkami to one nie mogą wychylać się o ten sam kąt w tą samą stronę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz oczywiście rację, ale trzeba przyznać, że Sławko napisał 'Nie znam aż tak dobrze Karasia' i po tej wypowiedzi napisało Ci się 'w każdym'.

 

Że tak sobie pozwolę podtrzymać kolegę na duchu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że podczas normalnej pracy lotki wychylają się w przeciwnych kierunkach to fakt niezaprzeczalny.

Nie dałbym sobie jednak nawet włosów obciąć czy w gąszczu różnych konstrukcji latadeł, w innych sytuacjach niż normalna praca (np postój na lotnisku, awaria systemów sterowania, itp. itd.), nie można by było zaobserwować widoku maszyny z opuszczonymi w dół obiema lotkami.

Dlatego zapytałem autora czy to działanie celowe i świadome Odpowiedź padła i kilka dodatkowych wyjaśnień przy okazji. A teraz czekam na dalsze fotki z wynikami pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

'awaria'

 

No, to jest słowo klucz do dowolnego kształtowania modeli samolotów i nie tylko ;).

Mnie chodziło o to, że nie znając konstrukcji danego samolotu trudno stwierdzić, czy nie miał funkcji wspomagania klap lotkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podoba mi się twoja praca; niestety w wakacje z reguły mniej czasu poświęcam na modelarstwo a i forum czytam rzadziej; nie doczytałem albo się nie chwaliłeś jakiej farbki użyłeś na zewnątrz - byłabym ciekaw:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybacz. Farb jakich użyłem to Pactra Polish Blue II i Polish Khaki II.

Dzięki za dobre słowa i cieszę się że się wam podoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalki nałożone. Teraz czas na brudzenie wash itd.

 

Na pierwszej fotce pod owiewką widać jakieś paprochy. Ale jest to wina aparatu bo tam jedynie co to znajduję się rączka do asekuracji przy wchodzeniu.

IMG_2366.JPG

IMG_2368.JPG

IMG_2369.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie to wygląda Bartek .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace powoli dobiegają końca. Karaś dostał wash i śladów zużycia oraz lakier matowy. Maski zdjęte czas ostatnie poprawki i składanie wszystkiego do kupy.

 

IMG_2370.JPG

IMG_2371.JPG

IMG_2372.JPG

IMG_2373.JPG

IMG_2374.JPG

IMG_2376.JPG

IMG_2377.JPG

IMG_2378.JPG

IMG_2379.JPG

IMG_2380.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.