Desaxe 0 Posted October 4, 2013 No i mamy w warsztatach projektu grupowego dwie "Starówki" w 1:35 Zestawik będzie na takiej samej podstawce jak niedawno skończony E10, użyję figurek dodanych do zestawu, bo bardzo mi sie te pozy podobają Kalki od ToRo, kilka blaszkowych detali i dodatki różnorakie powyciagam z domowego złomowiska. Póki co to bardziej wykazuję udział w projekcie niż zaczynam warsztat na dobre - przed nim muszę pokończyć Staghounda i Locusta, ale nie wykluczone, że gdy na nich będzie schła farba itp. to podłubię nieco przy "Starówce" Figurki już się robią i niedługo je tu wrzucę Poniżej wstępne foto, model znany, a ramki mozna przejrzeć tu: http://www.model-making.eu/products/German-Mtl.SPW-SDkfz.251-Ausf-D-Halftrack.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted October 4, 2013 Bardzo fajnie druga Starówka- super, kibicuję. Tak przy okazji ciekaw jestem czy ktoś zmierzy się z Szarym Wilkiem,zwłaszcza po przeróbkach. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krzychu-onisk 0 Posted October 5, 2013 No to jestem ciekaw jak Twój eSdek wyjdzie W dodatku zazdroszczę, masz prostszy w wykonaniu model, niestety mój to typowy Dragon z zbyt dużą wielością elementów, która często komplikuje prace. Ja planuje, ale raczej już po terminie projektu, jednak nie będzie to pojazd z przeróbkami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted October 5, 2013 Starówka chyba nie miała większych przeróbek powstańczych, ja przynajmniej takowych zdjęć nie pamiętam Quote Share this post Link to post Share on other sites
gajowy z wąsami 8 Posted October 5, 2013 Z tego co kojarzę fotki, to "Starówka" nie miała przednich błotników - a więc trzeba też dodatkowo połatać kadłub (w miejscu mocowanie błotników) i przerobić tłumik na wiszący. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krzychu-onisk 0 Posted October 5, 2013 Akurat mi chodziło o przeróbki w Szarym Wilku Quote Share this post Link to post Share on other sites
gajowy z wąsami 8 Posted October 6, 2013 Jak planujesz Szarego Wilka bez przeróbek, to nie będzie to Szary Wilk a Wiking czy w najlepszym razie Jaś Zależy wszystko od tego, na jakim etapie (po zdobyciu przez powstańców) chcesz go uchwycić. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krzychu-onisk 0 Posted October 6, 2013 Akurat planuje w tym zdjęciowym, udokumentowanym Quote Share this post Link to post Share on other sites
gajowy z wąsami 8 Posted October 7, 2013 Ekstra, tylko w którym ? Tym z flagą, jeżdżącym po Tamce ? Czy tym z ogrodów na Dynasach (sesja foto dla dowództwa ) albo nieco później podczas wybebeszania niepotrzebnej aparatury radio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
krzychu-onisk 0 Posted October 7, 2013 Żeby już nie spamować, sprecyzuje zdjęciem Quote Share this post Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted October 8, 2013 To w końcu w tym warsztacie będzie "Starówka", czy "Szary Wilk" vel "Jaś - Viking" bo już się pogubiłem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Desaxe 0 Posted October 8, 2013 Ja tam robię "Starówkę" Ale dobrze widzieć ożywioną dyskusję w temacie - skoro taka jest na starcie to co będzie jak zacznę kleić Ma ktoś lepsze fotki albo schemat tego tłumika wiszącego w zdobycznym sd-ku, o którym pisał Gajowy? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted October 8, 2013 Ja osobiście znam pięć zdjęć starówki na żadnym jednak nie widać prowizorycznego mocowania tłumika Quote Share this post Link to post Share on other sites
gajowy z wąsami 8 Posted October 8, 2013 Tłumik tam wisi normalnie, nie prowizorycznie. Haczyk w tym, że tłumik przechodzi przez "podłogę" przedniego błotnika - no i w modelach, zazwyczaj (dla uproszczenia) jest dzielony na kawałki, a kawałek często-gęsto odlany jest razem z tymże błotnikiem. Trzeba go po prostu z tego błotnika wydłubać (albo dorobić) i tyle... Na zdjęciach widać, że "Starówka" nie ma przednich błotników - i tyle. Fotka dowolnego 251 z zaznaczonym tłumikiem Quote Share this post Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted October 8, 2013 Tak też podejrzewałem, w zastanowienie wpuściło mnie tylko stwierdzenie o "zamontowaniu" tłumika po zdemontowaniu błotników, dobre Quote Share this post Link to post Share on other sites
gajowy z wąsami 8 Posted October 9, 2013 Artur, po prostu gajowy miał na myśli to, iż w modelu przyklejasz (oklejasz) tłumik na błotniku i to montujesz do pojazdu, a w tym wypadku musisz sam tłumik (po dorobieniu kawałka czy jego przedłużeniu - w zależności od tego co i jak producent wykombinował w modelu) przykleić w odpowiednie miejsce. No i jeszcze, ewentualnie, dorobić kawałek rury wydechowej na której tłumik wisi - w zależności od tego co producent w modelu popełnił. Ogólnie, nawet jeśli kawałek tłumika trzeba dorobić, to sprawa jest prosta (aby nie powiedzieć prostacka) bo ten tłumik to po prostu walec z wyoblonymi lekko podstawami - tyle, że trzeba o nim pamiętać... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gumowy01 1 Posted October 9, 2013 Spoko, wszystko jasne . Przeróbka zwykłej 251 na Starówkę nie będzie trudna. Ale to nie temat dla mnie, no może kiedyś się skuszę bo ładny jest. Quote Share this post Link to post Share on other sites