Jump to content

Malowanie aerografem -idzie nie po mysli.


Recommended Posts

Witam , jestem nowy na forum i dopiero co zaczynam przygode z modelarstwem.

Skleilem swoj pierwszy model i zabralem sie za malowanie jego.Zaczalem od gruntowania i od razu napotkalem klopoty , mianowicie przy nakladaniu gruntu zaczely pojawiac sie niteczki w powietrzu ktore osadzily sie na modelu co stwarza wrazenie pajeczyny. Jako podkladu uzylem Mr Surfacer 1200 rozcienczony Mr Color Leveling Thinner, z poczatu rozcienczylem 1:1 potem jednak dodalem wiecej podkladu bo wogole nie bylo go widac na modelu. Aerograf mam firmy MAR model AD7781, mam zalozona dysze 0,2 mm ale nie wiem czy nie jest aby za mala bo nakladajac podklad wogole nie bylo go widac na modelu.Prosze o pomoc, siedze z rozlozonym modelem i nie wiem za co sie zabrac

Link to post
Share on other sites

Rozcieńczenie 1:1 powinno być dobre, ale ja stosuję 1:2 podkład : rozcieńczalnik. Staraj się nie kryć w jednej warstwie, maluj podkład na kilka razy. On szybko schnie, więc nie sprawi Ci to problemu. Dodanie podkładu spowodowało problem pajęczynek, bo był za gęsty.

Link to post
Share on other sites

, mianowicie przy nakladaniu gruntu zaczely pojawiac sie niteczki w powietrzu ktore osadzily sie na modelu co stwarza wrazenie pajeczyny. Jako podkladu uzylem Mr Surfacer 1200 rozcienczony Mr Color Leveling Thinner, z poczatu rozcienczylem 1:1 potem jednak dodalem wiecej podkladu bo wogole nie bylo go widac na modelu.

 

Za duże ciśnienie. Przy niższym nie będzie nitek.

Link to post
Share on other sites

Witam . Na początku przygody miałem podobne problemy z malowaniem podkładem .Pierwsze to dobrze dobrać proporcje mieszania podkładu z rozcieńczalnikiem , nawet jeśli to zrobisz dobrze ważne jest tez ustawienie odpowiedniego ciśnienia powietrza . Ja obecnie pracuję na 1,5 - 2 bary a podkład ma mniej więcej konsystencji mleka . Natomiast brak podawania teraz farby jest przyczyną albo zatkania albo zle skręconego aerografu innej opcji raczej nie ma Spokojnie i pomału a opanujesz to zagadnienie .Wracając do aerografu, raz miałem też problem bo wężyk z powietrzem do aerografu był za mocno dokręcony (aerograf firmy krzaki to był) kiedy go lekko popuściłem aerograf zaczął psikać

Link to post
Share on other sites

Nie mam pojecia co mu dolega, rozebralem go i zlozylem i wydaje mi sie ze prawidlowo,teraz jest tak ze podaje farbe a za chwile przestaje oraz robi kleksy, cisnienie podkrecilem do 3 bar na kompresorze a na aerografie dalem tez na maxa.

Link to post
Share on other sites
Cofa, ale mam wrazenie ze jest gdzies nieszczelny , moze na tej surbce ktora reguluje sie cisnienie.

 

Jeśli cofa się powietrze do zbiorniczka, to znaczy, że jest źle dokręcona dysza, albo jej obudowa. Mogłeś też posiać gdzieś uszczelkę...

Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy nie przekręciłeś dyszy, b. łatwo urwać gwint i masz nieszczelność, dysza do wymiany w takim wypadku.

 

Druga sprawa na początek polecam Ci używać produktów bez rozpuszczalnika organicznego, bazowanych na samej wodzie np. farby Vellejo AIR specjalne do aergrafów, które używasz prosto z butelki bez zawracania głowy mieszaniem, gunze zwłaszcza seria C jest dla bardziej zaawansowanych. Z Vallejo AIR jest prosto, lecisz z butelki i nic się nie martwisz. Podkład szary nr 097 jest b. dobry ma te same zalety co gunziak ale nie wymaga dodatkowego rozpuszczlnika organicznego, starczy woda. Jeśli potrzebujesz więcej podkładu są fajne kolorowe (w kolorach RAL) w dużych butelkach specjalnie pod aero. Inna sprawa gunziaki są w niewygodnych słoiczkach a Vallejo jest w fajnych buteleczkach z dozownikiem, pipeta zbędna. Kup sobie podkład szary Vallejo i zrób porównanie, nie będziesz zawiedziony.

Link to post
Share on other sites

zerknij czy między dyszą a osłoną jest równa przestrzeń dookoła.Ja miałem po kilku rozkręceniach przesunietą i pluł czasem ne podawał....Rozkręć dyszę i wybierz ze środka resztki farby jakimś drucikiem lub starą iglica jesli masz.Zdziwiłbys się ile można z niej wygrzebać nawet pomimo namaczania w różnych srodkach.Zerknij czy na dyszy na pewno masz uszczelkę w dobrym stanie. To nie jest aż tak skomplikowane urządzenie.

Link to post
Share on other sites

Dziekuje wszystkim za pomoc , ale mi sie wydaje ze poprostu dostalem wadliwy egzemplarz. Tak jak pisalem , dzisiaj bylo pierwsze malowanie i juz od samego poczatku nie podobalo mi sie to jak kladzie podklad , wykluczam jakies historie z uszczelkami na dyszy poniewaz nawet go nie rozkrecalem , dopiero pozniej zmienilem dysze na wieksza.Zamowilem juz nowy aerograf Ultra z firmy Harder & Steenbeck, mam nadzieje ze nie bede zawiedziony, pozdrawiam wszystkich ktorzy chcieli mi pomoc i po ukonczeniu modelu wrzuce jakies fotki.

Link to post
Share on other sites

Jeśli sądzisz, że droższy aerograf załatwi sprawę to jesteś w błędzie. Naucz się obsługiwać Fiata zanim wsiądziesz do Porsche. Przecież na początku ten Mar psikał to znaczy iż nie był wadliwy, po prostu go zapchałeś surfacerem i tyle. Powalcz z tym Marem bo możesz nie mając doświadczenia, załatwić tego Steinbacka w ten sam sposób a szkoda by było, testy się robi na tanim sprzęcie.

Link to post
Share on other sites

Psikal ale slabawo,wyczyscilem go ze az lsnil zanim wlozylem iglice do srodka wlozylem ja do dyszy aby dochodzila do konca i dopiero skrecilem. Nic mi juz wiecej nie przychodzi do glowy co moglbym z nim zrobic , farbek uzywam Vallejo , rozcienczylem wodka z dodatkiem retardera. To nie jest kwestia moich umiejetnosci w malowaniu bo nawet taki laik jak ja potrafi stwierdzic ze cos jest nie tak ze strumieniem.Jak juz pisalem problemy zaczely sie na samym poczatku, Ogladalem filmiki na YouTube i jest zdecydowana roznica miedzy tym co bylo w nich pokazane a tym jak nakladal moj aero.

Link to post
Share on other sites

Kolego , nawet jak wymienisz aerograf , przykładowo malucha na mercedesa - jeżeli nie nauczysz się metodą prób i doświadczeń właściwego przygotowania farby do malowania to efekt będzie zawsze ten sam. Jeżeli takie jest Twoje podejście to nastepne są Iwaty....

Link to post
Share on other sites

Jakos go ogarnalem, ale mam problemy z proporcjami farba+wodka+retarder , czasami ostro przycina aero jak dodaje wodki to znow jest farba za rzadka i musialem go umyc 3 razy zanim udalo mi sie skonczyc preshading . Powiedzcie mi jak dozowac to wszystko razem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.