Skocz do zawartości

Malowanie podkładem. JAK?


Heisenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Jestem początkującym modelarzem. Moje pytanie pewnie dla niektórych śmieszne i banalne dotyczy malowania modelu podkładem.

Mieszkam w Holandii i na razie nie mam rozeznania co i gdzie kupować wiec zamówiłem na stronie firmy Revell farby i podkład w sprayu. A wiec po sklejeniu modelu chę przystąpić do malowania, jako że nigdy wcześniej nie używałem podkładu nie wiem od czego zacząć. Jak najlepiej zamaskować elementy które już są pomalowane ponieważ malowałem je na etapie sklejania. Czy wystarczy jedna warstwa podkładu czy trzeba więcej. Czy mógłby ktoś poinstruować mnie bo nie chce zepsuć modelu. (Model to B-17F "Memphis Bell" w skali 1:72)

Z góry dziękuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam podkładu Surfacer firmy Gunze (1200, a ostatnio 1500), kładę go aerografem. Podkład kładę w zasadzie w dwóch celach:

1. aby przed malowałem właściwym kolorem łatwiej dostrzec wszelkie nierówności, ślady po szpachlowaniu itp. które warto usunąć

2. żeby farba lepiej trzymała się podłoża.

 

Maskowanie przed jakimkolwiek malowaniem to temat-rzeka. Najlepiej oczywiście maskować dedykowanymi taśmami maskującymi np. Tamiya oraz tzw. fluidami maskującymi np. Maskol Humbrola. To najbardziej pracochłonna część modelarstwa z reguły, do tego wymagająca precyzji. Po prostu musisz wszystkie elementy, których nie chcesz pomalować danym kolorem zakleić taśmą/fluidem/maskami, tak aby to co ma być pomalowane zostało pomalowane prawidłowo i nić poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Temat który poruszasz jest tak obszerny, że nikt nie będzie Ci w stanie w jednym poście opowiedzieć wszystkiego. Najlepiej skorzystaj już z tego, co ktoś inny sprawdził. Zapraszam do przeglądnięcia paru warsztatów oraz poczytania tego działu:

viewforum.php?f=40

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach