Jump to content
Mikolaj75

Su-20 - Pantera z przewagą dodatków własnych - 1:72

Recommended Posts

Dziękuję.

W zasadzie struktura części ogonowej jest niemal gotowa - pozostało obmyślić i wykonać blachy w ostatnim segmencie przed wylotem

 

Widok ogólny:

 

waWZGbKl.jpg

 

Trochę bliżej:

 

ZWGFQf9l.jpg

 

qLpX8mLl.jpg

 

I widok na przymiarkę z kadłubem "głównym" (na tym zdjęciu widać dość dobrze wystające poza oś symetrii elementy stanowiące po pierwsze doskonałe pozycjonery dla montażu, a po drugie maskujące linię łączenia połówek):

 

4Skya5bl.jpg

 

Na razie jestem zadowolony, bo jakoś się wena na Suczkę utrzymuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie to wygląda. Aż sam nabrałem ochoty żeby zrobić jeszcze jeden Su-20, tym razem w kamuflażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłbym przeoczył powrót warsztatu Su-20

Cieszę się, że powróciłeś do tematu. Efekty jak zwykle super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wpisy

 

Mam koniec struktury ogona.

 

Ostatni etap to pierścień blach przy wylocie dyszy. Należało sobie przypomnieć 2 "pi" eR, uwzględnić krzywizny, zwężenie kadłuba i poszło:

 

GYmqLWtl.jpg

 

Po naklejeniu płytek, pasek został zwinięty w rulon:

 

oyT92m3l.jpg

 

Który był trochę jak widać wyżej zwichrowany, jednak nie trzeba się tym przejmować, bo po złożeniu w skorupy wpasowuje się idealnie:

 

hbHYQNIl.jpg

 

Doszły też obramówki wzierników:

 

9Jc9maQl.jpg

 

No i jest gotowe (oczywiście nie ma przewodów i paru innych detali, ale to na późnijeszych etapach). Z względów statystycznych podaję, iż rzeczona struktura wymagała przygotowania 450 części:

 

6K1XJWRl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz będzie 5 lat trwania projektu, ale to chyba jeden z tych który lepiej żeby się nie skończył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz zajrzałem do tego warsztatu. Nie wiem co powiedzieć, chyba tylko tyle, że to już nie jest modelarstwo to sztuka. Szczęka opada.Piękny projekt, trzymam kciuki za powodzenie. A ja to się chyba przesiądę na zbieranie znaczków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z względów statystycznych podaję, iż rzeczona struktura wymagała przygotowania 450 części:

Czy ktoś może policzył ile to już w sumie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

pie...e. Nie komentuje. nie wiem co powiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie pytanie... ile czasu zajmuje Ci przerabianie fotek aby skala 1:24 była widoczna jako 1:72?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołaj - używasz jakiegoś sprzętu optycznego? Bo przy takim poziomie jakości i takiej skali, umiejętności cwiczyleś ze 150 lat, a w tym wieku nie wierzę że masz jeszcze sprawny wzrok! ::szok

 

Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukcesywnie mebluję różne "pomieszczenia" w kadłubie.

Zawsze problemem wydawało mi się wykonywanie wklęsłych przetłoczeń na różnych skrzynkach i agregatach. Rycie nigdy nie dawało dobrych rezultatów. Poszedłem zatem tak:

4IBcF7el.jpg


BxhAqOll.jpg

Po stosownych docięciach i dorobieniu korpusów i różnych detali mamy całkiem dobrze wyglądające "skrzynki":

kDtBKedl.jpg


nYa6KaEl.jpg


fQ1CmBdl.jpg

Przygotowałem też stelaż do montażu "pierwszego piętra" urządzeń poniższego luku:

IThQOlyl.jpg

I urządzenia na sucho. Tu i tam odstają, ale na razie nie mogę sobie pozwolić na mocniejszy nacisk na stelaż:

GVwWsrZl.jpg


mi2u9FSl.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Juras napisał:

Można przestać kleić modele oglądając takie cudeńka

 

No , prawdę powiedziałeś . Czasem wystarczy popatrzeć na lepszych . 

Model w przedziale zegarmistrzów .

Pozdrawiam Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny patent na wykonanie przetłoczeń, pozwolę sobie go kiedyś wykorzystać. 

Fajnie, że udaje Ci się ciągnąć temat dalej, ja ze swoim Mi-4 na razie pauzuję i czekam na wenę. Znalazłem ostatnio kilka nowych zdjęć które cofnęły moje pracę przy modelu prawie do punktu wyjściowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem cały temat od początku z zapartym tchem -  lepsze niż jakikolwiek serial w telewizji :D  Wspaniała praca. Czekam na kolejną aktualizacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim modelu zawsze ciekawi mnie proces malowania. Całe maskowanie tego wszystkiego, plus czasami tacy zegarmistrzowie bardziej specjalizują się w detalach a niekoniecznie w malowaniu, i koniec końców wychodzi to po prostu kiepsko. Już parę razy widziałem niesamowicie zdetalizowany model, ale pomalowany tak płasko że wyglądał jak diecast za 20 zł. Masz jakieś konkretne pomysły jak Su ma ostatecznie wyglądać?

Pozdrawiam, Kuba

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew, cieszę się, że się podoba.

Rymulus - fakt, że wena przy takich projektach jest towarem cennym i deficytowym, ja sam miałem dość długą przerwę, ale już jestem chyba w należytym rytmie... 😉

Wokulski - pewnie już wcześniej o tym było - Suczka będzie docelowo stała na podnośnikach, ogon będzie "odjechany" na wózku, podobnie osobno na wózkach będzie stał silnik i dopalacz z dyszą. Na kadłubie będzie zamontowany dźwig do zdejmowania silnika. Samolot będzie w malowaniu kamo nr boczny 6138 (oryginał stoi w Drzonowie).

Prawdą jest, że detaliści mogą mieć siłą rzeczy problem z malowaniem. Ja postanowiłem zaradzić temu poprzez budowę kilku "szybszych" modeli dla tego, co kolokwialnie można nazwać "nabiciem sobie ręki aero". Jak to u mnie wychodzi, możesz zobaczyć choćby w galeriach Stukasa, Corsaira, F-16, SBLim-2 czy kilku małych modeli lądowych - dodam, że chyba nie najgorzej, bo każdy w wymienionych został doceniony na różnych imprezach :-)

W Suczce maskowanie będzie z pewnością procesem trudnych i pracochłonnym, ale cóż, trzeba to będzie przejść. Dobrą praktykę dał mi w tym wypadku Jak-1b i sądzę, że dam sobie radę 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś niesamowitego 😮

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć
Fajna robota.

Gdybyś potrzebował jakiegoś detalu i rysunku to pisz. Postaram się pomóc. mam trochę literatury eksploatacyjnej do i dostęp do dwóch Su-20.

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michał - dzięki za wpis i ofertę. W zasadzie większość tego czego potrzebuję już mam.

Ale, ale - jest jeden obszar, na którym by mi jeszcze dodatkowo zależało - tj. garb.

Otóż na razie mam zaplanowane:

- otwarcie luku awioniki za kabiną;

- otwarcie pokrywy dostępu do ładowania amunicji;

- otwarcie wziernika do silnika.

Tym samym pozostaje cała strefa przewodów i urządzeń w "środkowej" części garbu. Gdybyś zatem mógł pomóc, będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.