Jump to content

SZUKAMY informacji i zdjęć o sprzęcie byłego UW...


Grzegorz
 Share

Recommended Posts

Madeira T-72-120 różni się od Yatagana również wieżą, która jest standardową wieżą 72-ki. Dodano do niej niszę na pociski ,nowy dodatkowy pancerz,wymieniono SKO oraz zamontowano wieżyczkę dowódcy z t-80. W Yataganie dodano do spawanej wieży t-84 nisze na pociski oraz nowy dodatkowy pancerz.

Link to comment
Share on other sites

niemam zdjęć polskiego T-54 z tyłu. W ogóle trudno o zdjęcia z tego okresu pokazujące szczegóły.
Fakt, większość zachowanych czołgów jest albo zmodyfikowana, albo zdewastowana. Kompletne i oryginalne uchwyty do świec i belki ma świetnie zachowany T-54A z muzeum w Lesanach, ale w Internecie chyba nie ma jego zdjęć (ja w każdym razie nie widziałem). Dokładne zdjęcia na pewno są w monografii T-54/55 wydanej przez WWP.
Nie miała wkm przeciwlotniczego
Według mnie miała. Jak wszystkie wersje T-54/55.
Link to comment
Share on other sites

10 sztuk pierwszych Rosyjskich i pierwsza seria nie miały wkm-u. Później był krotki okres gdy wkm-y były zdiete i zmagazynowane gdyż uważano ze nie spełniają swojej roli( zauroczenie rakietami). Szybko wróciły na swoje miejsce. Instalacja paliwowa była z tym ze zawór rozdzielczy był w środku po prawej stronie mniej więcej kolo pedału gazu. Uchwyty na beczkę były takie same jak w T-55 do świec podobne jak w T34. Zdiecie przedstawia czołg z 20 Dywizji pancernej. W głębi PT-76 z kompani rozpoznawczej.

Link to comment
Share on other sites

Ale z pytaniem np. " Jaki jest sens życia " nie pójdzie już wam pewnie tak gładko

noo z tego co wyczytałem to podwójne gąsienice maja służyć pokonywaniu trudnego terenu jak bagna piaski itp oraz umocnień i zasieków..;)

Link to comment
Share on other sites

Ale z pytaniem np. " Jaki jest sens życia " nie pójdzie już wam pewnie tak gładko

noo z tego co wyczytałem to podwójne gąsienice maja służyć pokonywaniu trudnego terenu jak bagna piaski itp oraz umocnień i zasieków..;)

Miały służyć... Projekt zarzucono. Kąt nachylenia pancerza miał być w okresie projektowania panaceum na nowe uzbrojenie przeciw-pancerne i na fale podmuchu przy wybuchu jądrowym.

Sam układ jezdny stał się ślepą uliczką ze względu na skomplikowanie przeniesienia napędu i problemy przy naprawach i wymianie elementów zawieszenia. Prototyp stoi w muzeum w Kubince...

 

photo467.jpg

 

photo466z.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W necie znalazłem takie foty polskich Goździków;

48271205.jpg

44598106.jpg

Czy ta modernizacja objęła większą ilość maszyn? ,czy pojedyncze sztuki?,

jaki był jej cel? i gdzie służą te maszyny?

Link to comment
Share on other sites

To nie jest modernizacja. To są doczepne elementy zwiększające wyporność przy pływaniu.

Nie tylko elementy wypornościowe ,ale również pędniki wodne (czego nie widać na zdjęciach). W jakich jednostkach WP służą te maszyny,czy w te elementy można wyposażyć wszystkie maszyny naszej armii

Link to comment
Share on other sites

No tak, napisałem nie dość jasno... Jesli to nie jest modernizacja tzn że jest to normalne wyposazenie 2S1.

Ja również niezbyt jasno zadałem pytanie ,chodziło mi oto czy wyposażenie wozów w te elementy jest stosunkowo łatwe i szybkie do przeprowadzenia? W elementach dodatkowych widać wiele gniazd mocujących ,zaś w wozach standardowych nie widać żadnych otworów ani gniazd do mocowania tych elementów:)

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

Pokazany na fotografiach Goździk jest polską modernizacją opracowaną w Ośrodku Badań Uzbrojenia w Stalowej Woli w ramach tematu o kryptonimie „WOLFRAM”. Seryjne haubice w wersji morskiej były wykonywane w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych Nr 5 w Poznaniu. Haubice te stanowiły wyposażenie jednostek desantu morskiego - 7 Brygady Obrony Wybrzeża, a później 8 Dywizji Obrony Wybrzeża, następnie trafiły do innych jednostek.

Modernizacja polegała na:

- zamontowaniu dodatkowych pływaków wypornościowych stanowiących jednocześnie ekrany hydrodynamiczne pędników gąsienicowych,

- zastosowaniu reduktora pośredniego pochodzącego z transportera MT-LB wyposażonego w sterowany hydraulicznie lemiesz do samookopywania (dodatkowy odbiór mocy dla pompy hydraulicznej napędzającej pędniki),

- wyposażeniu wozu w układ hydrauliczny sterujący i napędzający pędniki strugowodne (pompa hydrauliczna, rozdzielacz sterujący, silniki hydrauliczne pędników, zbiornik oleju, filtr oleju, ciśnieniowe przewody olejowe),

- instalacji dodatkowych pędników strugowodnych,

- instalacji kominków nad wlotami powietrza oraz wylotami spalin i powietrza (z układu chłodzenia), zabezpieczających przed zalewaniem wodą,

- wykonaniu specjalnych uchwytów do mocowania lin cumowniczych (z prawej strony kadłuba).

W wyniku modernizacji haubica „WOLFRAM” mogła pokonywać przeszkody wodne:

- o dowolnej szerokości (oryginalna haubica 2S1 do 300 m),

- o prędkości nurtu do 2,1 m/s (oryginalna haubica 2S1 do 0,5-0,6 m/s),

- z prędkością maksymalną do 8 km/h (oryginalna haubica 2S1 do 4,5 km/h),

- przy fali do 500 mm (oryginalna haubica 2S1 do 150 mm),

- z pełnym wyposażeniem lądowym (oryginalna haubica 2S1 z amunicją zmniejszoną do 26 szt. oraz bez części wyposażenia z przedniego schowka).

 

Pozdrawiam

Witek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.