Jump to content

[Warsztaty] FTF by Skala72


Recommended Posts

Na warsztat trafiły tankietki z serii Wrzesień 1939 oczywiście aby nie zakładać co chwila nowego warsztatu, tutaj będę pakował wszystko co mi się uda zrobić. Na chwilę obecną udało mi się złożyć:

 

- TKS

- TK-3

- Kfz.13

- C2P

- Pz.I A

- Pz.I B (kombinacja SdKfz 265 i Pz.I A)

 

Modele które pokazane są szerszej widowni, nie są pomalowane, aby każdy mały modelarz widział jak wygląda złożony model, nie każdy z nich maluje.

 

Jeden z TK-3 będzie posiadał "wnętrze". Jest to kombinacja C2P i TK3. Z C2P, który jest pod plandeką, zakosiłem elementy, które nie są widoczne i wykorzystałem do tankietki. "Wnętrze" jest dopasowane do gabarytów (wewnętrznych) modelu, więc ich wymiary są ... od czapy. Klapy włazów, to kawałki cienkiego plastiku z pudełka po czymś tam, a "kątownik" (to mosiężne) na którym opierały się klapy jest wykonany z kawałka blaszki PE.

 

1920039_748937738457612_1669496577_n.jpg

1901636_748937671790952_1380808558_n.jpg

1653681_748937741790945_1625601989_n.jpg

1948111_748937718457614_277368230_n.jpg

1979604_748937668457619_1498470063_n.jpg

1797482_748937678457618_1230426485_n.jpg

1618529_748937705124282_1314554950_n.jpg

1962585_748937775124275_1154264354_n.jpg

 

PS.1. Chciałem bardzo podziękować czołgistom Staśkowi i Mietkowi za udział w sesji zdjęciowej.

PS.2. Dotarł aerograf, bardzo fajny, bo ma aż trzy dysze i trzy "igły".

Link to post
Share on other sites
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Znowu szalejesz!! Ten drugi karaluch będzie z radiostacją, czy kolejny? No właśnie, jak aero, wygląda świetnie, ale ...

Link to post
Share on other sites
aby nie zakładać co chwila nowego warsztatu

Jaaasne A czym ten temat różni się od tego: viewtopic.php?f=68&t=42225?

Nawet zaczynają się tak samo:

Modele które pokazane są szerszej widowni, nie są pomalowane, aby każdy mały modelarz widział jak wygląda złożony model
Na chwilę obecną nie będę malował, ponieważ chcę aby potencjalny (mały) sklejacz widział jak on wygląda po złożeniu

Aha, tutaj zapomniałeś napisać coś o ladzie lub o wystawie sklepu. Reklama dźwignią handlu

Link to post
Share on other sites
Znowu szalejesz!! Ten drugi karaluch będzie z radiostacją, czy kolejny?

Sam nie wiem, ale chyba nowy (??)

 

No właśnie, jak aero, wygląda świetnie, ale ...

Jeszcze nie wiem, może dzisiaj wypróbuję. Co do tej świetności, to mam nadzieję, że tak też będzie.

aby nie zakładać co chwila nowego warsztatu

Jaaasne A czym ten temat różni się od tego: viewtopic.php?f=68&t=42225?

Dobra, pomogę tobie zrozumieć. Tam będą gotowce, tzn. sklejone i pomalowane wszystkie modele z serii "Wrzesień 1939", a tu co się dzieje przed ich pomalowaniem. W jednym temacie, aby nie powstało 79 topiców. Co do reklamy i marketingu, to każdy warsztat zawiera lokowanie produktu: firmy produkujące farby, kleje, szpachle, model, narzędzia, samego modelarza itd... Nawet jak pokarzesz stojak na farby, walizkę na narzędzia i lakier jaki stosujesz do paznokci. Teraz czaisz czacze?

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

I znowu brak dokumentacji się kłania, tak to jest robienie modeli SF od kiedy TK,TKS posiadały pełną osłonę silnika wewnątrz, trza było wsadzić wnętrze z resoraka z Matchboxa było by równie dobrze

Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien, że nie posiadał osłony silnika (na 100%), nie uważasz, że to trochę dziwne??. Będę dzwięczny za zdjęcia wnętrza. Jak pisałem wcześniej, mam wiele zdjęć tankietek, ale za cholery wnętrza. Te które znalazłem w sieci, nie są kompletne. Z tego co piszesz, można wywnioskować, że masz zdjęcia tych oryginalnych tankietek, nie replik. Z góry dziękuję i czekam na fotkę(ki).

Link to post
Share on other sites

Była tam można by rzec pół osłona góra i część boków, fotki są w sieci trza szukać. Pozostałość wnętrza też nie do przyjęcia. Fotele do wymiany, brak chłodnicy, stelaża na amunicję i całego układu przeniesienia napędu. A co do owej osłony to pod nią powinien być silnik

Link to post
Share on other sites
Była tam można by rzec pół osłona góra i część boków, fotki są w sieci trza szukać. Pozostałość wnętrza też nie do przyjęcia. Fotele do wymiany, brak chłodnicy, stelaża na amunicję i całego układu przeniesienia napędu. A co do owej osłony to pod nią powinien być silnik

Arturze, nie wiem co sądzić, ale ... jeszcze raz ktoś napisze, że osłony na silnik w tankietkach nie było jest totalnym .... O siedzeniu w tankietce nie będę pisał, bo to zaliczyło niewielu, ale czy ty stałeś koło uruchomionej tankietki? Ja tak, mało nie ogłuchłem, teraz wyobraź sobie, dwóch typów siedzących w puszcze na sardynki, ocierających się o rozgrzany "do czerwoności" silnik, z wystającymi kablami? Tam musiała być pełna osłona silnika z izolacją po bokach. Zapytaj się jakiegokolwiek mechanika samochodowego i pokaż mu zdjęcie wnętrza. Pisząc że nie było kompletnej osłony silnika, robisz z konstruktorów i mechaników totalnych debili, nawet jak napiszesz o jakiś "osłonkach". Jak nie masz dostępu do tankietki, poproś kogoś, aby otworzył tylną klapę od Malucha i osiądź przy zderzaku. Ciekaw jestem czy nadal będziesz twierdził, że tam nie było osłony silnika? Co do szukania w sieci, to nie bądź aż tak cha..ki, zalatuje przedszkolem: Mam ale nie dam i już (foch). Zapewne są inni, którzy z chęcią by je poznali.

Link to post
Share on other sites
Jesteś pewien, że nie posiadał osłony silnika (na 100%), nie uważasz, że to trochę dziwne??. Będę dzwięczny za zdjęcia wnętrza. Jak pisałem wcześniej, mam wiele zdjęć tankietek, ale za cholery wnętrza. Te które znalazłem w sieci, nie są kompletne. Z tego co piszesz, można wywnioskować, że masz zdjęcia tych oryginalnych tankietek, nie replik. Z góry dziękuję i czekam na fotkę(ki).

... jeszcze raz ktoś napisze, że osłony na silnik w tankietkach nie było jest totalnym .... O siedzeniu w tankietce nie będę pisał, bo to zaliczyło niewielu, ale czy ty stałeś koło uruchomionej tankietki? Ja tak, mało nie ogłuchłem, teraz wyobraź sobie, dwóch typów siedzących w puszcze na sardynki, ocierających się o rozgrzany "do czerwoności" silnik, z wystającymi kablami? Tam musiała być pełna osłona silnika z izolacją po bokach. Zapytaj się jakiegokolwiek mechanika samochodowego i pokaż mu zdjęcie wnętrza. Pisząc że nie było kompletnej osłony silnika, robisz z konstruktorów i mechaników totalnych debili, nawet jak napiszesz o jakiś "osłonkach". Jak nie masz dostępu do tankietki, poproś kogoś, aby otworzył tylną klapę od Malucha i osiądź przy zderzaku. Ciekaw jestem czy nadal będziesz twierdził, że tam nie było osłony silnika? Co do szukania w sieci, to nie bądź aż tak cha..ki, zalatuje przedszkolem: Mam ale nie dam i już (foch). Zapewne są inni, którzy z chęcią by je poznali.

 

Miałem już więcej nie udzielać się w Twoich postach wrześniowych modeli, jednak piszesz z przekonaniem znawcy takie herezje, że jeszcze ten raz.

W tankietkach TK-3 i TKS silnik nie miał pełnej osłony! Nie mieszaj ludziom w głowach przykładem Malucha! Gumowy ma rację. Są na to zdjęcia w Internecie, tylko trzeba się wysilić. Inne materiały rysowane z epoki też są!

Jeśli nie masz materiałów dla swoich warsztatów modeli to nie upubliczniaj ich tak agresywnie.

Skoro Ty nie pokazujesz swoich materiałów to dlaczego inni mają Ciebie dokształcać?

Zapewne innym ktoś pomoże, ale jak widzisz Tobie nie spieszą się (patrz to pytanie o element przed silnikiem).

Link to post
Share on other sites

Raczysz chyba żartować, że Adam (skala72) nie udostępnia materiałów?? Popatrz sobie na inne posty, jeżeli posiada, daje linka lub wstawia zdjęcie(a). Ja również (i nie tylko) uważam, że w tankietkach była osłona silnika.

Co do zdjęć, ja również nie posiadam takich gdzie widać wnętrze tankietki (TK-3/TKS), która jest w użyciu i widać silnik/wnętrze. Możliwe, że istnieją zdjęcia wnętrza tankietki TK-3,mogą to być jednak zdjęciami z warsztatu lub wykonane dla potrzeb dokumentacji technicznej czy katalogowej.

PS. Adam, daj sobie spokój z tym forum, szkoda na nie czasu i życia.

Link to post
Share on other sites

Ja również (i nie tylko) uważam, że w tankietkach była osłona silnika.

Dla porządku - Skala twierdzi, że osłona silnika była pełna. Skoro tak uważacie i lansujecie to na forum to gdzie dowody?

 

Ja przedstawiam ten rysunek na obronę swojego stanowiska. rysunek z instrukcji TKS. Osłona to cześć 23. Od strony dowódcy silnik nie miał osłony. :

 

3_copy353_zpsbee17d99.jpg

 

A tu element 23 przed rozbitą tankietką:

TKS_1_zps3f0ded47.jpg

 

Skoro brak Ci argumentów, to przynajmniej nie namawiaj Skali do rejterady z forum, bo Ci tu dokuczają.

 

Słyszysz Jarek? Zdjęcia i rysunki swoje, ale Pan Artur uważa, że osłona silnika była więc była, a Ty swoimi materiałami sobie możesz tyłek podetrzeć...

 

Nie da rady, za mały rozmiar papieru i za twardy

Link to post
Share on other sites

Dzięki serdeczne za materiał i chęci. Rysunek jaki zaprezentowałeś wyżej, ja znalazłem w całości wcześniej na stronie Derela i jest on opisany jako TKS, a nie TK-3 i nie ma na nim widocznego silnika, jak w przekroju TKS'a.

Na rysunku przedstawiającym TK-3 widoczna jest osłona, a silnik jest zaznaczony delikatną linią przerywana. Na podstawie tego rysunku można wywnioskować, że silnik był zasłonięty w całości i dlatego do modelu TK-3 zapożyczyłem część "osłoniętego" silnika z fotelikami.

 

Wnętrze TK-3:

 

TK3_cross.jpg

 

A tu rysunek techniczny wnętrza TKS'a na którym widoczny jest silnik z częściową osłoną z blachy po stronie kierowcy.

 

TKS_cross.jpg

 

Jeszcze raz dzięki Jarku, ale materiał jaki zaprezentowałeś tyczy się tankietki TKS, a ja szukam zdjęć wnętrza tankietki TK-3 (tej wcześniejszej).

Posiadam monografię napisaną przez Pan Janusza Ledwocha, ale ona nie zawiera zdjęć(cia) w/w i poszukiwanego wnętrza.

 

321.jpg

Link to post
Share on other sites

Na rysunku przedstawiającym TK-3 widoczna jest osłona, a silnik jest zaznaczony delikatną linią przerywana. Na podstawie tego rysunku można wywnioskować, że silnik był zasłonięty w całości

skoro wnioskujesz że silnik jest osłonięty w całości to jaką linią i w którym miejscu na rysunku jest ta właściwa osłona ?

 

a co powiesz na takie zdjęcie:

tk3_3.jpg

widać że głowica silnika nie jest niczym osłonięta.

jest jeszcze coś takiego ale dość słabo widać

beztytuu1_copy115.jpg

tu tez głowica nie jest przykryta (a już na pewno nie żadnym półokrągłym płaszczem blachy jak w c2p)

( zdjęcia z odkrywcy)

Link to post
Share on other sites

Tak się teraz zastanawiam jak po udowodnieniu kwestii "osłony" ma się twoja wizja przedstawiona kilka postów wcześniej. Rysunki, przekrój TKS-a zamieszczony jest w co najmniej dwóch polskich dostępnych publikacjach. Więcej pokory chłopie, a wszyscy będziemy się wspaniale bawić na tym forum podziwiając prace modelarskie.

Link to post
Share on other sites
a co powiesz na takie zdjęcie:

tk3_3.jpg

widać że głowica silnika nie jest niczym osłonięta.

Hmm, a to jest wnętrze TK-3?? Popatrz na kierownicę, z tego co widziałem na zdjęciach, rysunkach jest ona zupełnie inna, nie posiadały tego typu kierownicy, tylko takie jak prezentowane są w modelu(ach) i na rysunkach i w monografiach (J.Magnuskiego - "Karaluchu przeciw Panzerom" oraz J. Ledwocha - "TK-3/TKS")

 

MBP_20130705_014.jpg

 

To "coś" jest chyba przy lewej burcie, a nie pośrodku, a w tankietkach nie widziałem części silnika w tym miejscu.

Druga sprawa, to moje wnętrze tankietki, nie jest odwzorowaniem (o czym pisałem) wnętrza, tylko zaznaczeniem silnika i siedzonek. Aby wykonać "kopie" wnętrza tankietek (TK-3, TKS) trzeba zmienić cały model, ono porostu tam by się nie zmieściło. Zresztą i tak go nie widać, jak wsiądzie do niej "załoga"

Druga sprawa, to w TK-3 były inne silniki niż w TKSach. Zobacz również rysunek TK-3 ze strony 16 (J.Magnuski - "karaluchy...)

 

Silniki: TK-1: silnik Forda A, TK-2: silnik Forda T, TK-3: silnik Forda A , TKS: silniki Polski Fiat 122 w rożnych wersjach. Różniły się również gabarytami. Silnik w TKS zajmował dużo mniej miejsca w porównaniu z silnikami Forda.

Porównaj jeszcze te dwa rysunki wnętrz.

 

PS. a teraz ma być fun, idę pobawić się nowym aero

Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom JEST to TK3 ( widocznie jeden z pierwszych egzemplarzy) nie sugeruj się kierownicą tylko spójrz na kształt pancerza. To co widać to JEST górna część głowicy i jest na środku

wg odkrywcy to ten sam wóz:

tk3_1.jpg

tk3_2.jpg

 

 

Zamiast iść na prościznę wstawiając silnik fiata z osłoną, prosto z c2p może wystrugasz imitację silnika forda A ? (oczywiście pomniejszoną nieco aby załoganci się zmieścili) i będzie po kłopocie.

 

Nadal nie pokazałeś gdzie na rysunku jest ta osłona

Link to post
Share on other sites

 

tk3_3.jpg

widać że głowica silnika nie jest niczym osłonięta.

Hmm, a to jest wnętrze TK-3?? Popatrz na kierownicę, z tego co widziałem na zdjęciach, rysunkach jest ona zupełnie inna, nie posiadały tego typu kierownicy, tylko takie jak prezentowane są w modelu(ach) i na rysunkach i w monografiach (J.Magnuskiego - "Karaluchu przeciw Panzerom" oraz J. Ledwocha - "TK-3/TKS")

 

Tak, to jest zdjęcie wnętrza TK-3. Kierownica jest jakaś inna, ale to nie przesądza o reszcie.

Klakson również jest jakiś wcześniejszy i na planiku go nie ma.

 

Co do planiku TK-3 to trzeba go traktować ostrożnie. W przeciwieństwie do planiku TKS, który pochodzi z instrukcji, ten TK-3 pochodzi z foldery reklamowego.

Pokaz na nim, gdzie są zaznaczone skrzynki amunicyjne i jakiś stelaż na nie. Nie ma śladu po nich. Czyżby celowo?

Drugi element - akumulator. Po co TK-3 miały z tyłu otwieraną płytę, pod którą na zdjęciach widać akumulator, skoro na tym planiku akumulator jest za siedzeniem?

Link to post
Share on other sites

Nie samowita lekcja tankietkowa. Ten TK-3 pozostaje w wersji De Luxe z pełną osłoną silnika. Kolejny TK-3, który znajduje się na tapecie, będzie z wnętrzem z w/w dokumentacji, oczywiście nie całe wnętrze i ze wszystkimi detalami, ponieważ nie pomieszczą. Jeszcze jedna rzecz, na rysunku przedstawiającym TK-3, silnik jest obrysowany linią przerywaną, wygląda jakby był schowany pod osłoną (linia ciągła). Dobra, konie Babci ... trzeba brać się do roboty.

PS. a ta kierownica mnie zaskoczyła, nie sądziłem, że gdzieś przetrwał model z początku lat '30 do 1939 roku.

Link to post
Share on other sites
nie sądziłem, że gdzieś przetrwał model z początku lat '30 do 1939 roku.

a co mieli go zezłomować bo nie przeszedłby przeglądu technicznego ?

Nie, "poświęcić" np. na części zamienne, ale to nie jest aż tak ważne.

Link to post
Share on other sites

Rodzinny zjazd Tankietków: w oczekiwaniu na TK-W.

Aby nie brudzić aero kilka razy i marnować farbę, na warsztat trafiła kolejna tankietka. Postaram się przerobić TK-3 na prototypową wersję "pierdziawki" z wieżyczką (TK-W), która bawi mnie do dzisiaj.

 

1517526_750300081654711_1891348872_n.jpg

1912404_750300098321376_552727303_n.jpg

Zdjecia: Fejsbuk

 

Pierwszy krok: ścięcie góry

 

Będzie fun!!

 

PS. dla jednego zainteresowanego, nie jest to zdjęcie z lady, to zdjęcie z biurka

Link to post
Share on other sites

A jednak, przeznaczeniu nie uciekniesz Wreszcie dojrzałeś do tego modelu. Ciekawe czy obrośnie taką samą "legendą" jak ten z RPMu, walczyłeś z nim ... trzy latka i ...

Czy sprawdziłeś śrubo/nity w tankietkach o których pisał Magnuski? Może ktoś z was wypowie się, czy p. Magnuski pisząc, że pancerz w tankietkach był nitowany nie pomylił się?

Link to post
Share on other sites

Spoko, dam radę tej "pierdziawce", już widać postępy. Jeżeli chodzi o nity, to na razie cisza. Stoimy przy Magnuskim. Teraz ja mam pytanko, czy C2P były malowane tylko w kamo, czy były również jedno barwne (zielone)??

Link to post
Share on other sites

Idąc za ciosem.

 

TK-W and TK-S w/ KM wz.25

1896833_751640074854045_174833847_n.jpg

1920063_751640048187381_2032598089_n.jpg

 

TK-S w/Puteaux SA 18 (TK-D)

1897887_751714451513274_1924078896_n.jpg

1897778_751714434846609_670554443_n.jpg

 

 

Ciekawostka: Tankietka TK-3 z działkiem 20mm

1911643_751458381538881_1367442292_n.jpg

 

W ramkach zaznaczyłem te ciekawostki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.