Jump to content
Sign in to follow this  
ElJakubo

Co muszę posiadać, aby skleić model ?

Recommended Posts

Witam, posiadam samolot Shorts Tucano T-1 od firmy AIRFIX. Będzie to moje pierwsze w życiu sklejanie modelu, tak więc mam kilka pytań.

 

Do samolotu nie były dołączone ani farbki, ani klej tak więc tu zaczyna się problem :

 

A) Jakie farbki mam kupić żeby pomalować już skończony samolot ? - Na stronie Airfixa do mojego samolotu jest dołączona lista z farbkami jakich potrzebuję http://tiny.pl/q4dt1 a z niej wynika że potrzebuję aż 11 farbek i każda po £1.70. Są to farbki humbrola i tutaj moje pierwsze pytanie : Czy da się te farbki zastąpić jakimiś innymi, i uzyskać podobne kolory ponieważ 58,76 zł za same farbki to jest już lekka przesada.

 

B) Airfix mówi też o kleju humbrola ( poly cement ) który jest specjalnie używany do sklejanie modeli, da się go zastąpić najzwyklejszą kropelką ?

 

C) Czy rzeczy takie jak clear fix do przezroczystych elemenów są potrzebne czy da się je także czymś zastąpić, albo po prostu w ogóle go nie kupować ?

 

D) Czy można zacząć malować po złożeniu czy trzeba przed, ponieważ na tę chwilę nie posiadam farbek, tylko sam klej i nie wiem czy mogę już zacząć sklejać ?

 

Proszę o jak najszybszą odpowiedź, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A) Najlepiej te przeznaczone do modeli plastykowych. Bejce, farby ścienne i plakatówki od razu odrzucić jako bezużyteczne.

B) Można, ale odrywanie modelu od kończyn może skończyć się chwilową utratą odcisków palców.

C) Można użyć kleju do plastyku. Z zastrzeżeniem pkt B

D) Najlepsze efekty uzyskasz zaczynając przed i kończąc po... Poważnie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzyj dokładnie instrukcję i zastanów się, jakie farby są Ci FAKTYCZNIE potrzebne. Jeśli zdecydujesz się np. na klejenie bez pilota, z otwartą owiewką, kilka odpadnie. To po pierwsze.

 

Po drugie, możesz kupić w Polsce akrylowe farby Pactry albo Vallejo, które są tańsze/pojemniejsze niż emalie Humbrola, i łatwiejsze do opanowania pędzlem.

 

Jeśli chodzi o klej, kropelka, czyli klej CA, jest przydatna, ale na dłuższą metę przydaje się raczej klej modelarski (alternatywa to np. Contacta firmy Revell), który daje większy komfort pracy.

 

A malowanie zawsze powinno przebiegać w odpowiedniej kolejności. Przejrzyj warsztaty w dziale o samolotach. W ogóle przejrzyj uważnie forum, zorientujesz się mniej-więcej co Ci jest koniecznie potrzebne, a co nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

już pomijam fakt że cyjanoakryl pieknie barwi przeźroczystą osłonkę na mleczny kolorek.

 

Tak spytam....

nie lepiej kupic w jakimś hipermarkecie modelu ZTS Plastyk za 10-15 zł i poćwiczyć przed "lepszym" modelem.

 

a gdzie nożyki,pilniki,papiery ścierne i podstawa-szpachlówka modelarska- itp. to też potrzebne a powoduje wzrost kosztów.

 

chwała ze chcesz zacząć przygodę z modelarstwem ale zrobienie modelu nawet najtanszego to spore koszta.

 

tak dla przykladu

 

szpachlówka-ok15-20zł

klej -od 5-25 zł

farbka-ok 5-20zł

arkusz papieru-kilkadziesiąt groszy

pędzelek nadajacy sie do użycia -2-20zł

 

w skócie kilkadziesiąt złotych czyli nierzadko przewyzszając koszty samego modelu.Ale nie ma tego złego-starczy na kilkadziesiąt modeli

 

zacznij od tego

viewtopic.php?f=104&t=5514

 

viewforum.php?f=104

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.