Jump to content
marek

Trabant 601 Universal

Recommended Posts

W odpoczynku od składania Scanii, postanowiłem (bo nie mogłem wytrzymać) zacząć Trabanta 601 z Revell-a którego dorwałem podczas pobytu w Berlinie. Sam model ma dość fajnie odwzorowane elementy.

fa63d00154.jpg

 

Na tą chwilę mam poskładany silnik i pomalowany w podkładzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super zrobiony, troche za wysokie progi. Planuje zrobić diorame z kawałkiem muru berlińskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja bede uwaznie spogladal,ostatnio napalilem sie na tego trampka,ale szafa zawalona i na razie musi poczekac.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiony fajnie ale nie idź tą drogą. Żaden Trabant nie zardzewiał...nawet gdyby bardzo chciał. Powodzenia w budowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrobiony fajnie ale nie idź tą drogą. Żaden Trabant nie zardzewiał...nawet gdyby bardzo chciał. Powodzenia w budowie.

 

No wlasnie, troche kicha z ta rdza .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Widocznie są tacy, którzy myślą, że duroplast może rdzewieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trabant pokazany przez rotpol13 jest zardzewiały... Hmmmm..... Śmieszne Miałem Trabiego i na zewnątrz zawsze był piękny. Co innego to co pod plastikami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie zrobiony i jedyny na świecie zardzewiały trabant hahahahha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Zamieściłem to zdjęcie jako science fiction. Chyba zostałem źle zrozumiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak najbardziej zostałeś zrozumiany rotpol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo lubię trabanciki , szukam też ''kombiaczka'' , powiedz mi jak wygląda sprawa z wykonaniem , trzeba dużo ''wyciągać'' tą bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się ta "rdza" bardziej kojarzy ze złuszczoną farbą, która odkryła materiał pod lakierem. A miewał on właśnie taki "kartonowy" kolor, bo w kryzysie duroplast w trabancie był w ilości śladowej a elementy karoserii wykonywano z czegos co przypominało naprawdę karton. Stąd z resztą przydomek "ford karton". Były to na ogół żywiczne formy z palonych szmat i kartonu właśnie...wszystko wiec na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No OK. tylko czy te zacieki to jest rdza, brud czy brud z zanieczyszczeniami pochodzącymi z laminatu. Nie żebym się czepiał ale zanim się napisze, że lipa z tą "rdzą" to może warto sprawdzić jak to wygląda w rzeczywistości.

Parę lat już mam i widziałem na studiach kumpla trampka po stłuczce ze 125p - to że się poskładał jak pudełeczko to nic ale pamiętam właśnie taki kolor tych laminatowych poszyć, no może był on trochę jaśniejszy.

Jak się wpisze w googla "trabant błotnik" to wyjdzie kilka zdjęć z gołym laminatem takim właśnie rdzawo ciemnym jak i z laminatu szklanego oraz zdjęcia ze śladami "korozji" na nich.

Dobra zostawmy to bo zaśmiecamy wątek warsztatowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś rozbierałem Trabanta w dość dobrej kondycji, to pod farbą krył się kolor zbliżony do kartonu, płyty pilśniowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8184744553_1f42ab05ff_b.jpg

 

 

kolor podobny ale nie ma zacieków. No i w tym modelu faktura wygląda na zardzewiałą.

 

Ale rzeczywiście dajmy temu spokój, niech kolega kontynuuje warsztat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako były posiadacz trabanta, zgodzę się z tezą, że trabant praktycznie nie rdzewieje. Jedyne miejsca gdzie faktycznie rdza występuje, to przednia atrapa, tył między światłami oraz wszystkie słupki z podłogą i wew konstrukcją.

Laminat różnił się kolorem praktycznie w każdym egzemplarzu - u mnie był kartonowy, mój dziadek miał już mleczny, a jego znajomy bardziej rudawy. Także wszystkie opcje są możliwe, ale to nie rdza.

 

Co do zacieków - konstrukcja trabanta obfituje w całą masę rynienek, które zbierają wszelki syf - dookoła dachu, wzdłuż całej linii nadwozia ( na górze błotników, drzwi), wszelkie kratki, czy nawet cofnięte progi - po bardzo obfitym deszczu/deszczach te zacieki tworzą się samoistnie, przybierając taki brudno brązowy kolor, co może przypominać zaciek z rdzy - ale nim nie jest.

 

Uważam że warto postudiować ten temat, bo nie jeden nieświadomy modelarz "uwalał" rdzą trabanta, jechał z nim na wystawy i wstydu się najadał

 

Jestem ciekaw co wymyślisz z tego modelu ;)

 

Pozdrawiam

Messer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę obserwował warsztat. Przewinęło się wyżej że mają przywrócić kombiaka to produkcji. Chętnie go kupię bo wygląda o niebo lepiej niż tak zwana limuzyna.

Chociaż oba koło siebie na półce fajnie by się prezentowały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trabant będzie trochę przybrudzony, ale chciałbym zrobić coś takiego jak na zdjęciu.

 

Bild-104-400x300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek, dzialaj dzialaj, bo jestem pewny, ze zrobisz piekny model .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mało czasu ostatnio na dłubanie i do tego aero padła trzeba było zamówić i czekać na nowe.

 

Na tą chwilę silnik częściowo złożony, przednie zawieszenie i pomalowane nadkola schną, żeby dalej dłubać przy silniku.

 

DSCN0400.JPG

DSCN0401.JPG

DSCN0402.JPG

DSCN0403.JPG

DSCN0404.JPG

DSCN0405.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik prawie już złożony, został pozostały drobne elementy i brudzenie komory. Kilka zdjęć (przepraszam za jakość ale zrobione telefonem).

 

20140518534.jpg

20140518535.jpg

20140518536.jpg

20140518537.jpg

20140518538.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.