Jump to content
Nużek

A-10A Thunderbolt II 1/48 Italeri

Recommended Posts

Kilka zdjęć z prowadzonego warsztatu. Dalej będą już dodawane na bieżąco zdjęcia.

 

2012-07-27-1519.jpg

2012-07-27-1516.jpg

 

Przednia wnęka podwozia

w505.jpg

 

 

ifkm.jpg

nt5s.jpg

f6vx.jpg

 

W miarę postępu prac bedę aktualizował warsztat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabina i podwozie to elementy żywiczne, czy to elementy z pudła? Super pomalowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam, że tablica w kabinie to blaszka Eduarda, ale faktycznie, zapowiada się dobra robota.

Jaki planujesz zestaw uzbrojenia, bo widzę że bardzo różnorodne środki wyrazu przygotowałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jazda. Nareszcie zaczyna się coś dziać pod moją półkę. Szkoda tylko, że nie HB. Jeszcze jakby zdjęcia były większe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw w takim razie jestem także jak ze spasowaniem wnęk podwozia Airesa, bo w modelu Hobby Bossa jest z tym mały problem.

Ciekawe czy w Italerii rozwiązali to lepiej i wszystko pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

 

to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć w tej chwili na rynku, jeśli chodzi o A-10 w 1:48 to jest HB, potem trochę długo nic, Italerii i potem to już zupełnie nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)

 

Fajnie, popatrzę z przyjemnością, bo właśnie dzisiaj - zresztą przypadkiem - wygrałem aukcję z takim czymś na Allegro Tylko, że z Tamki

 

Powodzenia

 

to masz powiedziałbym gniota w porównaniu z tym z Italeri.

 

 

Nie mam pojęcia Tak jak napisałem zalicytowałem przypadkiem... Do eksperymentów się z pewnością nada, a to generalnie fajny samolocik.

 

Ponoć w tej chwili na rynku, jeśli chodzi o A-10 w 1:48 to jest HB, potem trochę długo nic, Italerii i potem to już zupełnie nic.

 

No to trzeba będzie dokupić

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łooo ale pytań.

 

Kokpit Airesa ale blaszki do wnętrza to mix airesa i edka. Na pewno zegary edek, pasy być może aires ale nie pamiętam.

 

Model mam już złożony, skrzydła i kadłub są sklejone. Był mały problem ze zmieszczeniem wnęki podwozia i kokpitu airesa. Ale spiłowałem maksymalnie obydwa elementy tak ze zostało około 1/10mm grubości podłogi z kokpitu i ścianki we wnęcie. Wtedy się zmieściło i nie było problemów.

 

Nie zastanawiałem się nad uzbrojeniem. Pomalowałem wszystko co było w zestawie i zgodznie z instrukcją każdy z elementów uzbrojenia będzie miał swoje miejsce pod skrzydłami i kadłubem. Może malowanie komuś pomoże w rozwiązaniu zagadki uzbrojenia. Będzie to malowanie zielono grafitowe, RAF'u. Podobają mi się generalnie kamuflaże z ciemnych kolorów, ewentualnie izraelskie itp.

 

Ostatnio spaskudziłem troche wyświetlacz HUD bo nie mieścił się pod oszklenie. Nie będę już poprawiał tego, będzie tak jak jest. Kiepsko mi to wyszło ale nic nie poradze na to już. Generalnie jest tam ciasno a kabina będzie otwarta ale mam nadzieje że nie będzie się rzucać w oczy ta niedoróbka.

 

Może jutro zamieszczę kilka zdjęć złożonego kadłuba i pomalowanych goleni podwozia.

 

Jeszcze jedno pytanie. Skąd mam wiedzieć jakie odstępy powinny być miedzy nitami? Jest kilka miejsc gdzie mógłbym nitowadłem troszkę poprawić detal. Mam co prawda dwa kółka do nitowadła ale ząbki sa tam dużo gęściej niż w przypadku nitów "zestawowych".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parce powoli idą do przodu.

 

Koła i golenie podwozia oraz ogólny look na cały model. Jeszcze jest kilka miejsc wymagających obróbki surfacerem i szlifowania.

 

Koła i golenie nie pryskane matem więc trochę się świecą.

 

JxnRji5D25hQqU-Ht4n3O8XfGShM45gjbT7Cwg2PLg8=w944-h531-no

DSC_0027.JPG

DSC_0026.JPG

 

Model w całości

DSC_0028.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0030.JPG

DSC_0031.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś się orientuje na jaki kolor pomalować łopatki wirników? W instrukcji jest Gun Metal ale coś mi nie pasuje ten kolor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2224197293_97234ae00b_z.jpg

 

4974812859_ed173c9233_z.jpg

 

tf-34_6.jpg

 

Ja bym to pomalował na jakiś stalowy kolor, później poprzebarwiał Tamiya Smoke i jakimś brązem i na koniec zmatowił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maluję kamuflaż European I. Czy łopatki będą miały taki sam kolor wtedy? Mam Steel i Aluminum Alcald. Użyję chyba steel i podpicuje Smoke.

 

Czy zamiast Tamiya Smoke nada się Mig Dark Smoke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na logikę, to nie wydaje mi się żeby zmieniali materiał łopatek w zależności od kamuflażu.

Co do malowania, to ja bym użył raczej aluminium i trochę osmolił ale chyba pigmentem/pastelą.

Ale smoke tez możliwe że ładnie wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Czy zamiast Tamiya Smoke nada się Mig Dark Smoke?

 

Nie wiem, nie znam. Jeśli to takie samo ustrojstwo jak i Smoke tamki to pewnie się nada.

 

 

A z tym materiałem to Monty Python by tego lepiej nie wymyślił Nie rozpędzajcie się chłopaki z tymi rozkminami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po krótkiej przerwie, po zmianie stanu cywilnego , wracam do A-10. Zacząłem malowanie kamuflażu "European I". Niestety aerograf zaczął pluć wodą więc po naniesieniu kilku plam zakończyłem malowanie. I teraz pytanie. Jak pozbyć się wody z wężyka? Przedmuchać aero i zostawić na kilka dni odkręcony z obu stron aby wysechł?

 

Upuściłem już wodę ze zbiorniczka bo zapomniałem opróżnić go i dlatego wodą zaczął pluć aerograf.

 

W między czasie porównałem sobie schemat malowania w instrukcji ze schematem z czasopisma ARSENAŁ vol. 1 nr. 1. Oczywiście były różnice i to nie tylko w rozmieszczeniu plam i ich kształcie ale także zostały zamienione odcienie w instrukcji na prawym profilu samolotu.

 

Malowanie kontynuuję jutro, jutro także jakieś foto z postępu prac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo

Mam w planach ten model więc będę podpatrywał twoje poczynania.

 

Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój ulubiony myśliwiec (?), życze powodzenia i z niecierpliwościa czekam na postępy bo zapowiada się ciekawie. Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego? Ciekawi mnie skala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gratuluję zmiany stanu cywilnego i życzę aby Twoja druga połówka była wyrozumiała i zostawiała Ci odrobinę czasu na modelarstwo

 

Dziękuję, akurat mam to szczęście, że nie narzeka gdy siedzę 2-3 godziny w warsztacie bo w tym czasie żona dłubie swój własny warsztat (paznokcie itp. rzeczy).

 

Co do plucia wodą to pozostało Ci tylko odkręcenie wężyka i zaworu spustowego pod zbiornikiem i pozostawienie tego na co najmniej dwa dni. Czy masz na kompresorze skraplacz wody?

 

Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek.

 

Tak wiec jutro dopiero odpalę aerograf.

 

Mógłbym prosić o zdjęcia działka wielolufowego?

 

Działko na razie nie jest zamontowane, dokleję je w późniejszym etapie, jak już główny kamuflaż pomaluję. Cierpliwości Może skuszę się zrobić wymontowane działko i silnik, i postawić je na wózkach obok modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak mam zbiorniczek gdzie skrapla się woda tylko chyba uzbierało się tej wody zbyt dużo i dlatego poszło w wężyk. Muszę pilnować aby na bieżąco opróżniać z wody zbiorniczek.

 

 

I tak i nie. Po dłuższej pracy sprężarki, kiedy korpus się nagrzeje pod wpływem zwiększonej temperatury para wodna w sprężonym powietrzu zaczyna się skraplać znacznie szybciej. Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no właśnie, kompresor był gorący i miałem kończyć malowanie ale chciałem jeszcze zbiorniczek wypsiukać i skończyło się tak jak opisałem wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak aerograf zaczyna pluć to znaczy, ze trzeba przerwać pracę na kilka godzin, żeby wszystko zdążyło wystygnąć. Wody z odstojnika i węża oczywiście dobrze jest się pozbyć.

 

A nie prawda. Jak zaczyna pluć to odkręcam aero, zatykam wężyk palcem i jak nabije trochę ciśnienia, to puszczam - woda wylatuje. I tak kilka razy aż przestanie lecieć i można malować dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.