Jump to content
STI22B

LANCIA δ S4 Grupa B

Recommended Posts

Bardzo dziękuję za słowa uznania.

 

Dziś aktualizacja z prac nad budową kabiny Delty.

Na początek fotele załogi, które zostały oklejone kevlarem, oklejone stosownymi kalkami i pomalowane lakierem TOP COAT FLAT czyli Matem.

Co do kalek to kolejny raz z pomocą przyszedł Kolega Paweł powerpablo, który wykonał nazwiska na fotele, których niestety brakowało w zestawie, jeszcze raz Paweł wielkie dzięki za pomoc

 

IMG_2059800x600_zps13e27edd.jpg

 

IMG_2063800x600_zpsfbbf63f4.jpg

 

IMG_2060800x600_zps20c0c67b.jpg

 

IMG_2075800x600_zpse8eb8f35.jpg

 

IMG_2077800x600_zpsd8abb2b9.jpg

 

IMG_2078800x600_zpsf8c86738.jpg

 

A teraz"uzbrojona" podłoga kokpitu:

 

IMG_2064800x600_zps6b91ab95.jpg

 

IMG_2065800x600_zpsf376c7b2.jpg

 

IMG_2066800x600_zpsd98b470d.jpg

 

IMG_2067800x600_zps6657d48e.jpg

 

IMG_2068800x600_zps6d7773f8.jpg

 

IMG_2083800x600_zpsa4e7eef8.jpg

 

IMG_2084800x600_zps9066c547.jpg

 

IMG_2085800x600_zps0f64c3f0.jpg

 

IMG_2086800x600_zps252dd87b.jpg

 

i na koniec dzisiejszej aktualizacji ukończone carbonowe kołpaki kół, które zostały uzupełnione w wieńce nitów, nitów, które oczywiście też zostały wykonane przez Pawła. Następnie kołpaki zostały polakierowane kilkoma warstwami matowego lakieru bezbarwnego:

 

IMG_2087800x600_zpsdd9195e2.jpg

 

IMG_2088800x600_zps66eef720.jpg

 

IMG_2089800x600_zpse02b6c41.jpg

 

IMG_2090800x600_zpscfbac41e.jpg

 

IMG_2093800x600_zpsba1a905f.jpg

 

i kompletne koła:

 

IMG_2094800x600_zpscfdc0fd4.jpg

 

IMG_2095800x600_zpsae54a3d3.jpg

 

IMG_2096800x600_zpscaeb5c4c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wszystko fajnie ale...ten czerwony kabel...to chyba jakiś wąż..jego średnica !!! to nie ta skala..

 

Bo to jest wąż i to nie jakiś tylko wąż instalacji gaśniczej (ten czerwony zbiornik, do którego jest podłączony to gaśnica), jeden wąż jest doprowadzony do przedziału silnikowego, a drugi pod przednią maskę, gdzie znajdował się zbiornik paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem co to jest, jak mieszkałem w Polsce to mój przyjaciel jeździł samochodem WRC i miałem przyjemność siedzieć nie raz w takim aucie... Jaka jest średnica tego Twojego "węża"?….

Share this post


Link to post
Share on other sites

Średnica węża to około 0,8mm

 

Dziś kilka zdjęć ukończonego wnętrza i pierwsza przymiarka kasty do podwozia:

 

IMG_2105800x600_zps6fda2067.jpg

 

IMG_2106800x600_zpsa5806cad.jpg

 

IMG_2109800x600_zpsf2f54656.jpg

 

IMG_2111800x600_zpscacdb80b.jpg

 

IMG_2112800x600_zps775f495e.jpg

 

IMG_2108800x600_zpsaedf9222.jpg

 

IMG_2110800x600_zps35763377.jpg

 

IMG_2107800x600_zpsec3ed5c4.jpg

 

IMG_20141128_210808800x600_zps578b0e7e.jpg

 

IMG_20141128_210743800x600_zps76f82a1c.jpg

 

IMG_20141127_193439800x600_zps77bb30e4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Niezupełnie. Samochód z linka to Lancia Delta Integrale. Startowała w grupie A, czyli w dzisiejszym WRC. Jej moc to około 250-260 KM.

Lanciaq_delta_16v_biasion.jpeg

 

Lancia budowana przez kolegę STI22B to Lancia Delta S4, która startowała w grupie B. Jej moc to około 450 KM.

lancia-delta-s4-12.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Niezupełnie. Samochód z linka to Lancia Delta Integrale. Startowała w grupie A, czyli w dzisiejszym WRC. Jej moc to około 250-260 KM.

Lanciaq_delta_16v_biasion.jpeg

 

Lancia budowana przez kolegę STI22B to Lancia Delta S4, która startowała w grupie B. Jej moc to około 450 KM.

lancia-delta-s4-12.jpg

 

Pozdrawiam

 

Dokładnie tak , Delta S4 startowała w latach 1985-1986 (w sezonie 1985 tylko w ostatnim Rajdzie)

Delta Integrale to już inna grupa.

 

Moc Delty S4 to około 558KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, w związku z tym, że producent nie przewidział w zestawie kompletu siatek fototrawionych należało je wykonać we własnym zakresie.

Na początek zaopatrzyłem się w arkusz o odpowiednim wzorze z palety firmy Carazy Modeler:

 

a800x600_zps2d29ac9d.jpg

 

następnie wykonałem szablony otworów, w które będzie montowana siatka:

 

IMG_20141201_174904800x600_zps1cbdfbb7.jpg

 

IMG_20141201_174749800x600_zps3514e7e1.jpg

 

IMG_20141201_174823800x600_zps476bb531.jpg

 

i wyciąłem odpowiednie siatki z arkusza:

 

IMG_20141201_183325800x600_zps675cd652.jpg

 

IMG_20141201_184359800x600_zpsea991745.jpg

 

c800x600_zpsc6672a0c.jpg

 

IMG_20141201_182536800x600_zps0c502d76.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to złudzenie na zdjęciach, ale siatka wygląda jakby miała bardzo duże oczka, ponad 1 mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może to złudzenie na zdjęciach, ale siatka wygląda jakby miała bardzo duże oczka, ponad 1 mm?

 

To złudzenie, ponieważ wymiar oczka (mierząc wewnętrzne krawędzie) to około 0,55- 0,57mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Uszy Kota Filemona" czyli kierownica powietrza chłodzącego intercoolery.

 

Cześć, dziś kolejna mała aktualizacja. Tym razem na warsztacie mierzyłem się z kolejnym elementem osprzętu maszynowni Delty S4, o którym producent niestety raczył zapomnieć.

Jak za pewne wszyscy wiemy wydajne chłodzenie silnika i jego osprzętu jest bardzo ważne w każdym silniku, a zwłaszcza w tak wysilonej jednostce jak w Lancii.

W celu zapewnienia jak najbardziej wydajnego chłodzenia chłodnic powietrza doładowującego, inżynierowie Lancii zaprojektowali specjalną "kierownicę" strug świeżego powietrza, która w laminarny sposób dostarczała chłodne powietrze z bocznych wlotów wprost na intercoolery.

Całość została wykona z kevlaru i zamontowana w tylnej klapie.

 

Ja musiałem wykonać w/w element na podstawie zdjęć z polistyrenu. Budowa polegała na wycinaniu odpowiednich części na podstawie wcześniej wykonanych papierowych szablonów. Następnie skleiłem całość i po kilku przymiarkach dopasowałem do tylnej klapy.

Element został pomalowany na czarno i oklejony kevlarem i pokryty 5 warstwami lakieru TOP COAT w wersji Mat.

Po wyschnięciu lakieru kierownica została uzupełniona o wzmocnienia.

 

Część swym wyglądem przypomina uszy bajkowego kota, co słusznie zauważyła córka mojego kuzyna stąd tytuł dzisiejszej aktualizacji.

 

IMG_2173800x600_zps0f236c9d.jpg

 

IMG_2174800x600_zpsd793dbfc.jpg

 

IMG_2175800x600_zps5a1a273e.jpg

 

IMG_2176800x600_zpsdb992722.jpg

 

IMG_2179800x600_zpsd41496d3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, dziś kolejna mała aktualizacja, jej temat to: Listwa spojlera przedniego.

 

toivonens4ib1_zpseab891e9.jpg

 

Element ten wykonałem z transparentnej żółtej folii do bindowania, którą otrzymałem od Kolegi VVitka, za co bardzo dziękuję.

 

IMG_2180800x600_zps38a64e4b.jpg

 

Po dokonaniu pomiarów, wyciąłem odpowiedni kształt i stopniowo zrobiłem w nim otwory pod nity przy pomocy igły i wiertła (duże wiertło posłużyło tylko do gratowania małych otworów)

 

IMG_2181800x600_zps4bc622e3.jpg

 

Następnie powstała część została zmatowiona drobnym papierem ściernym:

 

IMG_2183800x600_zps3714f934.jpg

 

IMG_2184800x600_zps311da50e.jpg

 

i zamontowana na przednim spojlerze przy pomocy w/w nitów:

 

IMG_2193800x600_zpsd32abd3a.jpg

 

IMG_2198800x600_zpsd3b11ed6.jpg

 

IMG_2196800x600_zpse4fffd35.jpg

 

IMG_2191800x600_zps3c202ace.jpg

 

IMG_2190800x600_zpsfc0351c7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kocham ten samochód, zawsze chciałem mieć jego model

Miło popatrzeć jak ktoś przykłada taką wagę do szczegółów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super wyszła ci ta listwa, nazwijmy ją roboczo zgarniaczem ;)

Drobnostka a naprawdę cieszy oko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, dziś aktualizacja pod tytułem: POLEROWANIE

 

Baza do polerowania to w przypadku mojego modelu Delty S4 w sumie 4 warstwy lakieru TOP COAT. Na początek po zakończeniu oklejania kasty kalkami poszła cienka warstwa, którą pozostawiłem do całkowitego wyschnięcia na około 2 tygodnie. Następne 2 grubsze warstwy nałożyłem jedna po drugiej i znowu zostawiłem do wyschnięcia na 7 dni. Na koniec poszła finalna czwarta gruba warstwa, po wyschnięciu, której przystąpiłem do polerowania.

 

Teraz kilka zdjęć jak wyglądał kasta po wyschnięciu lakieru:

 

IMG_2119800x600_zpscae798dc.jpg

 

IMG_2122800x600_zps1a438903.jpg

 

IMG_2121800x600_zps245f25a0.jpg

 

IMG_2129800x600_zps69ab6527.jpg

 

Jak widać lakier nie ce:bip:e się idealną i lśniącą powierzchnią...

Dlatego zaopatrzyłem się w zestaw płócien do polerowania firmy GUNZE:

 

IMG_2131600x800_zpsf467194f.jpg

 

koszt całego kompletu to około 40 zł. Zestaw składa się z 4 arkuszy o gradacji: 2400, 4000, 6000 i 8000. Nomenklatura producenta odpowiada gradacji papieru wodnego o oznaczeniach odpowiednio: 1000, 2000, 4000 i 6000 co zostało dokładnie opisane na opakowaniu.

Lakier należy polerować stopniowo każdym z płócien zwilżając je obficie zimną wodą. Płótna używamy od najciemniejszego do najjaśniejszego koloru.

 

IMG_2132800x600_zpse484a4f0.jpg

 

Na koniec trzeba zastosować pastę polerską (w moim przypadku była to pasta firmy TAMIYA wersja Finish) i po w/w zabiegach otrzymujemy taki oto efekt:

 

IMG_2118800x600_zpseedea4a3.jpg

 

IMG_2151800x600_zpsfa820e29.jpg

 

IMG_2153800x600_zps790fec83.jpg

 

IMG_2160800x600_zps371a4e6a.jpg

 

IMG_2162800x600_zps5b18d3a8.jpg

 

IMG_2165800x600_zps94399748.jpg

 

IMG_2167800x600_zps2ec34cf7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cacuszko! Dalej kibicuję!

 

Pozdrawiam

Christian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakier extra

 

Tylko czy aby na pewno rajdówki się tak błyszczą

Nie bardzo się na tym znam, ale myślałem, że te wszystkie reklamy to nalepiana folia, a nie malowanie.

Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, narobiłeś się i efekt jest piorunujący, ale... to dalej jest rajdówka, odrapana, popękana, oklejona. Nie zmierzam w kierunku takim, że jesteś niezgodny z rzeczywistością, chodzi mi o to, że trochę niepotrzebnie się narobiłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaopatrzyłem się w zestaw płócien do polerowania firmy GUNZE:

 

IMG_2131600x800_zpsf467194f.jpg

 

koszt całego kompletu to około 40 zł. Zestaw składa się z 4 arkuszy o gradacji: 2400, 4000, 6000 i 8000. Nomenklatura producenta odpowiada gradacji papieru wodnego o oznaczeniach odpowiednio: 1000, 2000, 4000 i 6000 co zostało dokładnie opisane na opakowaniu.

 

Jaka jest przewaga tego kompletu nad np takim zestawem za 16zł?

http://www.mojehobby.pl/products/Papier-scierny-1000.html

http://www.mojehobby.pl/products/Papier-scierny-2000.html

http://www.mojehobby.pl/products/Papier-scierny-3000.html

http://www.mojehobby.pl/products/Papier-scierny-5000.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)

 

Nie polecam... Jeżeli większe numery to tylko Micro Mesh

 

 

I tu się (wyjątkowo ) zgadzam z Dorotką

Papier ścierny to nie to samo co "szmatki" Gunze czy Alclad'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
… zestaw płócien do polerowania firmy GUNZE … koszt całego kompletu to około 40 zł. …
Jaka jest przewaga tego kompletu nad np takim zestawem za 16zł …
Powyżej pytanie, a poniżej opiniie.
… Nie polecam... Jeżeli większe numery to tylko Micro Mesh …
… zgodzę … Papier ścierny to nie to samo co "szmatki" Gunze czy Alclad'a.
Panowie!

Bardzo dziękuję za wyrażenie waszych' date=' mam nadzieję, opinii, ale nie odpowiedzieliście na pytanie karambolisa.

Na wszelki wypadek je przypomnę.

… Jaka jest przewaga tego kompletu nad np takim zestawem za 16zł? …
Może autor wątku zechce na nie odpowiedzieć? Ja sam jestem żywo zainteresowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.