Jump to content

Ił-2m3 1:48 Tamiya


Recommended Posts

@tombie01 - malowanie będzie polskie, powojenne. To, o które pytałem w temacie "Schematy malowań lotnictwa polskiego". Między innymi po to zakładałem ten temat.

 

@manas - do tej pory klocki lego i sądzę, że do końca budowy zmiany w tym względzie nie będzie. Parę szczelin po sklejeniu kadłuba mi się pojawiło, ale sądzę, że zalanie tego surfacerem i przemycie white spiritem załatwi sprawę i obejdzie się bez szlifowania w ogóle. Gdyby jeszcze model był ponitowany sam z siebie to mógłby to być kolejny model na tydzień roboty.

Link to post
Share on other sites

Wnęki podwozia głównego po kolorowankach. Obicia farby malowanie metodą maskowania solą, trzy warstwy farby - podkładówka C27, "stary" jasnoszary C308 i kolor po podmalówkach C13.

 

Dla przykładu, klapy pokryw luków po pierwszym szarym:

DSCN2477_zps90dbf57c.jpg

 

I już po drugiej warstwie lakieru i washu (tak, jak w kabinach wash Pro Modeller "Dark Dirt"):

DSCN2483_zps8222c6cc.jpg

 

Reszta zdjęć wnęk:

DSCN2478_zpseecb360b.jpg

 

DSCN2485_zpsfc344458.jpg

 

DSCN2486_zps9990047d.jpg

 

DSCN2479_zps33ae9fbf.jpg

 

DSCN2480_zps55e0f736.jpg

 

DSCN2481_zps80c902de.jpg

 

DSCN2482_zps144c783e.jpg

 

Mam kilka pytań, bo niektóre informacje ciężko znaleźć.

 

1. Nad pulpitem przednim w kokpicie może być założony celownik kolimatorowy, czy musi być pulpit (bezpieczniki? sterowanie uzbrojeniem? inne ustrojstwo?)

DSCN2487_zps6f584cca.jpg

 

2. Instrukcja modelu podaje, aby zbiornik paliwa malować na czarno. Prawda to?

Link to post
Share on other sites

Instrukcja modelu podawał kolor C308 (tzn. Tamkowski odpowiednik) a że podmalówki to chleb powszedni u nas to patrząc po zdjęciach w necie wywnioskowałem kolor C13, poza tym takie zestawienia można czasem zobaczyć we wnękach podwozi samolotów nieco młodszych, że dla okresu powojennego taki zestaw z cyku "co było pod ręką" nie wydaje się specjalnie nierealny. Wykonanie to już radosna twórczość ;)

 

Aparat stary, za to na statywie, z samowyzwalaczem i przy dwóch lampach fotograficznych.

36w.jpg

 

2100lm i 5500k. Robi różnicę.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Dokształciłem się trochę w internetach i się okazało, że kolimator był wykorzystywany w pierwszych wersjach Ił-2 ale był za duży i pilotom zdarzało się o niego zabić, więc go zastąpiono malunkami na okaptowaniu silnika i klasycznymi przyrządami przeziernymi. Wot technika

 

Tym sposobem kadłub można ostatecznie zamykać.

 

DSCN2489_zps215a5552.jpg

 

DSCN2490_zpsdac56381.jpg

 

DSCN2491_zpscbbdfa0b.jpg

 

DSCN2492_zps4a8184a2.jpg

Link to post
Share on other sites

@karambolis8 - W zasadzie to niedługo. Została mi drobnica, doklejenie płata do kadłuba jak tylko pomaluję i zamaskuję chwyt powietrza i można malować.

 

@brabazon - Myślę, że hiperrealiści mogliby powiedzieć, że dość tu ubogo (i mieli by rację, bo nic nie dorabiałem), ale malowanie, nieskromnie powiem, wyszło. ;)

 

@Marcin1970 - Z tym fotelem to racja, drapanki znikły mi gdzieś pod washem, ale teraz, jak już wszystko jest sklejone do kupy to cudował nie będę.

 

DSCN2507_zpsca48bf4a.jpg

 

DSCN2508_zps566ba3d8.jpg

 

DSCN2509_zps5fe37442.jpg

 

DSCN2510_zps0ab74837.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.