Jump to content

Rafale M (F.2) // Revell // 1:48


Recommended Posts

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spiton, ja mam to zdjęcie.

Jeśli chciałeś mi pokazać, że klapa powinna przylegać idealnie do płata, to ja to wiem.

Ale nie zrobię tego aż tak dokładnie, bo nie dam rady.

Dlatego moje pytanie z poprzedniego posta, jak najlepiej to zrobić.

Link to post
Share on other sites
w końcu u franków to rzadkość

 

sorki, że nie dokładnie w temacie ale około.

Kto poza nimi tak bardzo angażuje się w Afryce. To chyba bardziej wypadkowa wpływów i prowadzonej polityki, potencjalnych zysków oraz konkurencji.

To nie jest ten sam sojusznik co 1939. Życzyłbym Polsce, a zarazem sobie ścisłej współpracy wojskowej i technologicznej (militarnej) z nimi.

 

O własnie. Dla mnie Francuzi z okresu drugiej wojny, to przykład siły rozwagi i skuteczności. Zeby sobie uzmysłowić ile nam do nich brakuje, można by przytoczyć fragment wspomnień De Gaulle, mówiących o negocjacjach z anglikami dotyczących Syrii. I zestawić z nimi nasze "negocjacje" dotyczące kresów. Naszych "przywódców" typu Sikorski nie stać by było na 1/1000 tej asertywności i przedkładania interesu narodowego na pierwsze miejsce co takiego de Gualle. Petein tez fantastycznie podczas okupacji odegrał swoja role. Znalazł sie mąz stanu, który wziął na klate odium kolaboracji, by pomóc narodowi przetrwać trudne chwile. A w 1945, de Clerk, juz był w ścisłym gronie aliantów i podpisywał kapitulacje Niemiec !! co prawda de Gualle powiedział zdaje się, że jak mu się ta sztuka nie uda, to go zabije, ale to pokazuje sprawność i skuteczność Francji. No i Francuzi mieli swoją dywizje SS Karol Wielki, i nikt ich nie wyzywa od antysemitów ,-))

Link to post
Share on other sites
Spiton, ja mam to zdjęcie.

Jeśli chciałeś mi pokazać, że klapa powinna przylegać idealnie do płata, to ja to wiem.

Ale nie zrobię tego aż tak dokładnie, bo nie dam rady.

Dlatego moje pytanie z poprzedniego posta, jak najlepiej to zrobić.

Moja propozycja to możesz doszpachlować na prosto do krawedzi i natrasować tak delikatną jak na zdjęciu szparkę

Link to post
Share on other sites

Po odgięciu do dołu powstawała właśnie taka wielka, nieciekawie wyglądająca szpara.

Wkleiłem już okrągłe półprofile i wydaje mi się, że teraz to będzie wyglądać najlepiej.

Pokażę gdy już to skończę.

Link to post
Share on other sites

Ufff, narobiłem się ze skrzydłami, które są najgorzej chyba spasowanymi częściami modelu.

To znaczy spasowane są dobrze, ale albo wzdłuż górnej, albo dolnej krawędzi i korpusu. Nigdy obu jednocześnie, niestety.

Popełniłem błąd, zakładając że wszystkie szpary wypełnię paskami polistyrenu i klejem CA - owszem, tak zrobiłem, ale doszlifowanie tego na równo to były dwa dni roboty.

Do tego nie mam pewności czy miejsce łączenia nie "wyjdzie" pod podkładem, ale to najwyżej się przeszlifuje jeszcze raz.

Na zdjęciu poniżej przyczepiłem prowizorycznie klapy, żeby pokazać jak to wygląda po zastosowaniu okrągłego półprofilu.

Wydaje mi się, że nie jest źle.

Problemem jest natomiast maksymalny kąt wychylenia klap, który w realu jest nieco większy.

 

rafale_m_enol_068_of_108.jpg

 

U mnie maksymalne wychylenie jest takie jak poniżej:

 

053.jpg

 

Dlaczego?

Wszystko przez profil końcówki klapy i profil kadłuba, który styka się z klapą.

W miejscu zaznaczonym strzałką klapa po prostu (dzięki temu wykrzywieniu) blokuje się o kadłub.

Mam do wyboru: albo zostawić jak jest, albo nieco opiłować ten profil klapy co da jej więcej luzu.

Zobaczymy.

 

054.jpg

Link to post
Share on other sites

Nie zgodzę się.

Gdy to przykleję równiutko, nie będzie żadnej szpary, a jedynie przy krawędzi skrzydła klapa będzie wyprofilowana i zaokrąglona.

Gdybym zrobił tak jak piszesz (a sporo o tym myślałem), wówczas piłując klapy zlikwidowałbym wszystkie detale znajdujące się na krawędzi od spodu: nity i te ząbkowate wypukłości. Wyglądałoby to wtedy naprawdę źle moim zdaniem.

Link to post
Share on other sites

Za dwa dni mija miesiąc jak rozpocząłem prace nad tym modelem, pomyślałem więc że warto może wziąć się do roboty w końcu.

Tak więc dziś "zamknąłem" bryłę maszyny i wreszcie Rafale pokazuje jakim ładnym samolotem jest. Bo jest.

Dorobiłem większość zaginionych w akcji linii podziału, kilka jeszcze należy jednak dorobić.

Wymieniłem za to czujnik na szczycie statecznika pionowego.

Od wczoraj pracuję także nad waloryzowaniem przedniej goleni podwozia (nie pokażę tego na razie): śrubki, zawiasy, przewody i sam nie wiem co tam jeszcze się da, to odtwarzam.

Wychodzi fajnie.

A na razie - Rafałek:

 

055.jpg

056.jpg

Link to post
Share on other sites

Korpus bomby pomalowany jest kolorem FS34079, Gunze H309, głowica (czyli ta przednia część bomby, ale bez tej ruchomej nakładki z czujnikiem) to kolor zbliżony do FS34127, nie ma odpowiednika Gunze, za to jest Tamiya: XF-5. Ta ruchoma część to znowu kolor H309.

Dane na podstawie instrukcji do kalkomanii Syhart.

Link to post
Share on other sites

W czasie szlifowania miejsca łączenia skrzydła z kadłubem doszło do małego wypadku, jak widać na zdjęciu.

Kurka wodna, taki drobiazg a psuje dobre wrażenie, do tego raczej nie jest to do naprawienia...

Siateczka nie została tylko wgięta, ale po prostu (chyba) zwyczajnie kawałek został wyrwany.

Jeśli ktoś ma jednak jakieś pomysły, to chętnie wysłucham.

 

057.jpg

Link to post
Share on other sites

Robisz go na postoju czy w locie? Jak na postoju to mozesz jakiegos felka gdzies w tym rejonie posadzic i dorobic szmatr ktora przypadkowo rzucil i zakryl ta kratke.

Kurcze lubie odwiedzac twoje warsztaty poniewaz starasz sie robic modela na wysokim poziomie i kazdy warsztat pokazuje twoj postep. tylko pokazuj pan wiecej roboty a mniej gadaj

Link to post
Share on other sites

Szmaty nie zrobię, bo szmata od razu jest podejrzana i każdy głupi się domyśli, że autor coś tam szmatą chce zatkać.

Nie będzie szmaty.

Szmata to zuooooo.

Będzie kratka, jak wspomniałem.

 

Kurcze lubie odwiedzac twoje warsztaty poniewaz starasz sie robic modela na wysokim poziomie i kazdy warsztat pokazuje twoj postep. tylko pokazuj pan wiecej roboty a mniej gadaj

 

Przeca pokazuję wszystko co zrobiłem, kroczek po kroczku.

Link to post
Share on other sites

Jak robisz na postojuto wiesz jakis mechanik mogl co nieco zaslonic kwestia do polemizowania.

Co do pokazywania co zrobiles (ale to tez kwestia gustu) sa modelarze co aktualizuja watek zadziej przez co postep pracy jest ogromny ale i sa tacy co dokumentuja czesciej i posty wygladaj np tak: dzis przykleilem czesc/blaszke i sru 3 foty. Osobiscie naleze do tych pierwszych Nie zrozum mnie zle nie mam nic przeciwko tylko uwazam ze twoj ostatni warsztat mogles strescic w max 10 stronach a wyszlo ponad 30. Jesli komus podoba sie twoja praca to musi przewertowac ponad 30 stron. I czasami mozna sie zniechecic.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.