Jump to content
spiton

P-11 D jedenastka dolnopłat z chowanym podwoziem WHAT IF

Recommended Posts

Bf-109 to był w połowie lat 30-stych prawdziwy przebój. Polscy inżynierowie nie namyślając się długo postanowili skopiować układ tego myśliwca. Sprawę jednak trzymano w tajemnicy. Dla tego dla nowego samolotu przyjęto oznaczenie P-11 D. Sugerujące, że to tylko drobna modyfikacja....

 

622bc99c9d31dd43.jpg

 

83bffefc931ce5b0.jpg

 

ff22e7ebf7c5667f.jpg

 

Te białem kawałki plastiku na kadłubie i skrzydłach to elementy, dzieki którym przejscie skrzydło-kadłub, bedzie miało szanse byc symetryczne.

Tył z P-11, skrzydło z Bf-109, silnik od Zero ,-))

Samolot bedzie uzbrojony w dwa działka 20mm zamontowane na bokach kadłuba, tak, jak w jedenastce, były zamontowane kmy. Tyle, ze pojawia się przetłoczenia, ze względu na znacznie większy rozmiar działek.

Kabina pozostanie odkryta. Jak na włoskich myśliwacach. Dorobie tylko większy i ładniejszy wiatrochron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
silnik od Zero ,-))

Samolot bedzie uzbrojony w dwa działka 20mm zamontowane na bokach kadłuba, tak, jak w jedenastce, były zamontowane kmy.

 

W Jedenastce był silnik gwiazdowy. Wystrzelone pociski omijały cylindry. W silniku zbudowanym w układzie podwójnej gwiazdy, a taki wydaje się być ukryty pod tą osłoną, nie będzie takiej możliwości. Niemcom udało się zamontować MG FF w skrzydłach, czemu nie zrobić tak samo z Oerlikonami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ten silnik gwiazdowy jest chłodzony cieczą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy ten silnik gwiazdowy jest chłodzony cieczą?

,-)) Chodnic już nie ma. Ale dla stabilności całości odciąłem chłodnice dopiero po sklejeniu wszystkiego do kupy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzyj mocy ,niech to nie bedzie Rumunski Klon !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staram się ,-))

Bądzie miał inne podwozie(kradzione z messera) bardziej korespondujące obrysem skrzydła(trochę zmodyfikowałem meserowskie) i fajne działka po bokach kadłuba ,-)) No i będzie miał szachownice ,-))

P-11 miała niezła prędkość nurkowania(dopuszczalna) 7 stówek. Dla myśliwca to spory atut. Ta moja P-11D może byłaby w nurkowaniu jeszcze szybsza ,-)). Na początku miała mieć trochę większe skrzydła, ale ostatecznie poszedłem w szybkość ,-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie zauwazyłem iz lubisz isc w rozpietosc, nie dobrze . Daj im wytrzymałosc , tym samolotom , coby przynajmniej 7-3G wytrzymywały .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten ma skrzydełko zgrabne. W porównaniu z oryginalnym, subtelne i krótkie ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna zabawa, chłodnice mogły zostać mniejsze do oleju.

Czy przypadkiem "D" to nie była planowana wersja P.11 dla lotnictwa MW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model jest teraz oblepiony green stafem i czeka, aż green staf stwardnieje. Czy nie ma jakiejs łatwej w użyciu masy , która by szybciej twardniała? Oczywiście jest poxylina, ale ona twardnieje za szybko. ...bo w 10 minut. nie ma czegoś co twardnieje w 2-4 godziny ?

Piotrek.S, chłodnice sa spiłowane i zalepione na gładko ,-)). W pierścieniu silnika jest wlot do chłodnicy oleju. Wystarczy ,-))

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płynny.... a co ja z tego ulepie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spitonie ! niestety twoja koncepcja kadłuba z PZL-ki + dolny płat to nie taki do końca SF, bo została zrealizowana, i to bardzo dawno temu - do tego przez rumuńską fabrykę Industria Aeronautica Romana, nazywała się IAR- 80

nie mniej jednak koncepcja ciekawa, więc życzę powodzenia !

 

p.s. właśnie doczytałem że rumuński klon został już przypomniany, co nie zmienia faktu że będę to zaglądał !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako entuzjasta lotnictwa ze sporym stażem , wiem co to jest IAR-80 ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie Mistrzu blackmanie, ze wpadłes do zagrody gigantycznych modeli(10 razy większe niz 700 ,-))

 

A tymczasem.

Obkleiłem, wygładziłem, pomalowałem, ale okazało się, że te przejścia skrzydło-kadłub, zawierające w sobie przetłoczenia na działka wyglądają kiepsko :

f36a6db0031f21e6.jpg

 

Wiec je przemodelowałem, i teraz sobie robię panele na powierzchni modelu. Bardzo przyjemna robota ,-))

 

0da753976920020f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;)

Myślełem o tym. Taka odwrócona mewa. Skoro Pułaski wyginał w jedna to idąc tym torem, można by wygiąć w druga. Poza tym był już wtedy Stukas.Było na czym się wzorować. I nie trzeba by było robić oprofilowania-skrzydło-kadłub ,-)). Bo skrzydła łączyły by się pod katem prostym z okręgiem kadłuba.

Słowem była taka pokusa. Ale wygrał układ bardziej tradycyjny ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model już zlepiony i wstępnie pomalowany. Chyba będzie taki nietypowy-szary ,-)) Slash nie będzie mówił, że cepelia ,-)))

Dzisiaj zdjęcia komórką.

 

3d9f426639d65b63.jpg

 

e1c34051bc508b07.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje mu ten silnik, dobrze ci wychodzi!

 

Skoro szary to może MDL, jak mnie proponował Pomidor? Tylko wtedy może osłona silnika w metalu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MDL ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;)

Myślełem o tym. Taka odwrócona mewa. Skoro Pułaski wyginał w jedna to idąc tym torem, można by wygiąć w druga. Poza tym był już wtedy Stukas.Było na czym się wzorować. I nie trzeba by było robić oprofilowania-skrzydło-kadłub ,-)). Bo skrzydła łączyły by się pod katem prostym z okręgiem kadłuba.

Słowem była taka pokusa. Ale wygrał układ bardziej tradycyjny ,-))

 

Ale trzeba by robić oprofilowania przełamania wzniosu skrzydła. I skomplikowane w kształcie dźwigary. Zbędna rzecz, o ile nie ma potrzeby. Bo przecież nie z fantazji robiono skrzydła W, tylko w jakimś celu. U Puławskiego była to chyba widoczność z kabiny? W F4U problem wysokości podwozia przy dużej średnicy skrzydła. Jak trzeba to trzeba, ale konstrukcji to nie upraszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.