Jump to content
Archelaos

Hawker Hurricane MkI Airfix 1:72 141 Eskadra - What If

Recommended Posts

Zabrałem się ostatnio za Hurriego z Airfixa. Dodaję do niego część blaszek z zestawu Parta, poza tym, planuje pasy z papieru.

 

Planuję malowanie hipotetyczne polskie malowanie - albo klasyczne, khaki/jasnoniebieski albo, co byłoby fajniejsze, w kamo. Wiadomo jak malowane były spody płynących do Polski Hurrich?

Szachownice na skrzydłach były w tych samych miejscach i tej wielkości co angielskie kokardy?

 

Wiadomo coś więcej o testach kamuflażu z ITL, poza malowaniem "łaciatej 3"?

 

Zastanawiam się jaki polski numer seryjny mogłyby dostać Hurricany? I czy dostałyby numery podskrzydłowe?

 

fotki:

P1110433_zpseytbt6za.jpg

P1110434_zpscufqbbav.jpg

P1110435_zpsjguiaco9.jpg

P1110436_zpsbmjmfhb5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może przyjąć, że Hurri został wyładowany w Gdynii i w przeddzień wojny, na szybko, wszedł w skład Morskiego Dywizjonu Lotniczego?

Mógłbyś zrobić go w szarej wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale fajne klapy !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuję malowanie hipotetyczne polskie malowanie - albo klasyczne, khaki/jasnoniebieski albo, co byłoby fajniejsze, w kamo. Wiadomo jak malowane były spody płynących do Polski Hurrich?

Szachownice na skrzydłach były w tych samych miejscach i tej wielkości co angielskie kokardy?

Pozwolę sobie zacytować za TBiU nr.55:

"Samolot L2048 został wyprodukowany prawdopodobnie w kwietniu 1939 roku w ramach pierwszego zamówienia w serii W.O. 3113 i skierowany jako samolot rezerwowy do 10 MU, można więc przypuszczać, że pomalowany był tak jak angielskie samoloty z tego okresu i miał angielskie znaki rozpoznawcze. Samoloty N2322-24, N2327, N2349, N2392-95 wyprodukowane w ramach drugiego kontraktu w serii W.O.3135 budowane były na polskie zamówienie i mogły być pomalowane zgodnie z polskimi przepisami."

I czy dostałyby numery podskrzydłowe?

Numery podskrzydłowe były numerami wywoławczymi radiostacji, więc pewnie by dostały.

Chyba gdzieś galeriach tego działu dawno,dawno temu widziałem "what if'a" z wrześniowym hurkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomidor - szare malowanie MDL to ciekawy pomysł, ale wątpię czy mieliby czas go przemalować.

 

Baas ArK - W jakiejś dyskusji tu albo na PWM znalazłem informację, że jest zdjęcie fińskich hurricane (czyli ex-polskich) w angielskim kamo z zamalowanymi dużymi kwadratami na górnej powierzchni skrzydeł, więc raczej nie były malowane "po polsku" Pytanie tylko jak powinien być malowany spód.

 

W trakcie budowy wpadłem na poważną wadę modelu - krawędzie spływu są bardzo grube, na się to przynajmniej w jakimś stopniu zniwelować szlifowaniem, ale i tak pojawiają się problemy np na końcówkach skrzydeł. Na szczęście i tak planowałem zrobić wychylone klapy, więc większość problemów uda się ukryć .

 

Tablica zestawowa z filmem i blaszkami z parta i przewodami

P1110439_zpsqhr1dmao.jpg

 

Dorobiłem też pasy z papieru

P1110437_zpsngd4g91s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samolot złożony w całość i poszpachlowany. Jeszcze parę drobiazgów i będzie gotowy na podkład

P1110442_zps9tvq93u2.jpg

P1110441_zpsa5dipgda.jpg

P1110449_zpsm0sdiqaz.jpg

 

Kabinka i okolice

P1110445_zps1gpjqnow.jpg

P1110448_zpskjhqp2wq.jpg

P1110447_zps8dvxv5lh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę czasu minęło, samolot stał w kamuflażu, wreszcie zebrałem się i zamówiłem do niego kalki - Techmodowskie kalki do P 11. Okazało się, że pasują jak na wymiar

Nie obyło się bez wypadków, bo jedna z podskrzydłowych szachownic rozpadła się na 3 elementy (w ogłóle są bardzo delikatne - nie wiem czy to przez Micro Seta czy już tak mają, ale ze wszystkich udało się już po nałożeniu zdjąć film naokoło).

Muszę jeszcze przygotować maskę i trysnąć "T" pod lewym skrzydłem, bo nie znalazłem pasującej kalki.

 

Zastanawiam się czy dawać mu polski numer seryjny, był on nadawany zagranicznym samolotom? I jeśli tak, jaki można bezpiecznie nadać (tzn nie jest zajęty przez jakiś inny typ)?

 

P1110653_zpslrky7qfo.jpg

P1110652_zps8hzl8b47.jpg

P1110656_zpso13yjqly.jpg

P1110655_zps0nk6loxl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie super. Bardzo inspirujący. fajne szachownice na spodzie. Fajne na górze. Od razu zaczołem się zastanawiać, jak ja bym zrobił takiego polskiego garbuska. I pomyslałem sobie, ze bym mu zamontował dwa działka w skrzydłach ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Techmodowskie kalki do P 11. Okazało się, że pasują jak na wymiar

Nie obyło się bez wypadków, bo jedna z podskrzydłowych szachownic rozpadła się na 3 elementy

Techmody coś słabe ostatnio są. Mnie się rozpadły do Mustanga, a Spiton miał problemy z godłem (też od P.11).

Zastanawiam się czy dawać mu polski numer seryjny, był on nadawany zagranicznym samolotom? I jeśli tak, jaki można bezpiecznie nadać (tzn nie jest zajęty przez jakiś inny typ)?

Dawaj śmiało. Dla przykładu Fokker F-VIIB miał numer ewidencyjny 70. Zasadniczo numery powyżej 85 były wolne. Ostatni zajęty to chyba 82 (PWS-26). Chyba, że o czymś nie wiem.

 

Te czarne pola na górnej powierzchni skrzydeł, to ślady po zamalowaniu szachownic namalowanych przez Brytów jak przypuszczam?

Dla mnie bomba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.