Jump to content
Rafalik

An-28/M-28 Bryza 1/72 Aeroplast

Recommended Posts

Bożydar, nie przeszkadzaj.

Dorośli rozmawiają

 

Wniosek do zarządu... Może by wydzielić temat Bryzy do osobnego wątku.

Ten niech pozostanie "ogólnozapowiedzionowościowym"

 

Gotowe. karambolis8

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii formalnej: Tamiya nikogo nie rozpieszcza, tylko robi dobry profesjonalny produkt. To jest standard, punkt odniesienia. To inni po prostu odstają in minus od normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee i tak kupię i mi to nie przeszkadza 1 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
W kwestii formalnej: Tamiya nikogo nie rozpieszcza, tylko robi dobry profesjonalny produkt. To jest standard, punkt odniesienia. To inni po prostu odstają in minus od normy.

No tak, tylko, że ta sama Tamiya sprzedaje produkty Italeri pod swoim szyldem, wcale nie wstydząc się ich niedoskonałości

 

A tak poza tym to hmm reasumując, jeśli chodzi o plany to bryzie brakuje tu i ówdzie po 1 mm i troche przesunięte okna i drzwi.

No i to wszystko?

To wg. mnie, niewiele błędów, tragedii nie ma, jak będzie stać na półce to nie będzie widać różnicy, a w konkursie to i orygianlna Tamiya prosto z pudła nie wygra.

 

ps. przydałaby się ankieta: jak dokładnie odwzorowujesz oryginał- a) 0,01 mm, b) 0,1 mm c) 1mm d) 2 mm e) nie koryguje wymiarów modelu f) nie korzystam z planów ..., podejrzewam że tych ortodoksów będzie najmniej.

 

pps.Gratulacje dla Aeroplast za podjęty temat i odwagę, jak to mówią: powoli do przodu, mam nadzieję że kolejny model(oczywiście wydany w podziałce 1:72:) będzie jeszcze lepszy od tego.

 

Pzdr.

Jaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zweryfikuje ten model rynek. Tylko błagam autorów, żeby nie narzekać na polskich modelarzy, tylko dostrzegać winę w sobie. Bo my nie mamy obowiązku niczego kupować ,-)). Jak już kiedyś napisałem, dziwie się , ze Aeroplast robi taki wielki i drogi model nie mając dopracowanej technologii. Ja bym zrobił kilka mniejszych. Takich naprawdę małych i dograł wszystkie aspekty produkcji. A potem to już można robić co się chce i co się sprzeda ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam sie dlaczego tak sie dzieje skoro Mi-2 wyszedl calkiem spoko a Bryza tak jak piszecie... Fakt dla milosnika tego samolotu najwazniejsze bedzie zeby postawic go na polce takim jakim jest a dla modelarzy (niektorych oczywiscie) beda razic bledy... No ale jeszczxe sie taki nie narodzil co by kazdemu dogodzil... Niestety taka jest prawda i mam nadzieje ze kolejne produkry Aeroplastu beda raczej szly w kierunku jakosci jak Mi-2 lub lepszej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem bo nie miałem w łapie, że mi -2 ma problemy z elementami przezroczystymi i gumowatością plastiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Mi-2 i to oczym piszesz jesli chodzi o oszklenie jest latwe do naprawy a tzw gumowatosc plastiku jak dla mnie to zaleta bo nie ma strachu ze odrazu cos polamie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla zainteresowanych planami - Modelarz 4/2005 miał wkładkę formatu A1 z planami An-28, ale w skali 1:50.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W kwestii formalnej: Tamiya nikogo nie rozpieszcza, tylko robi dobry profesjonalny produkt. To jest standard, punkt odniesienia. To inni po prostu odstają in minus od normy.

A Rolls-Royce robi dobry profesjonalny produkt czyli samochód. To jest standard, punkt odniesienia. To inni po prostu odstają in minus od normy. Jeździsz Rollsem czy odstajesz od normy?

Jak Tamigawa & spółka zrobią Bryzę to kupię. A ponieważ nie zrobią to kupiłem to co jest.

Tak jak ty jeździsz tym co jest dostępne dla ciebie.

Amen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
… nie liczcie na to, że ktoś inny wypuści lepszą Bryzę; dla wytwórców modeli żywicznych temat jest spalony i byłby za drogi (duży model), …
Bilmodel?

Cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do Rafalik:

Skoro rysunki są OK (na podstawie fabrycznych planów - dobrze zrozumiałem?), to proszę o takie same zdjęcia porównawcze planów skrzydeł, stateczników pionowych i poziomych, podwozia itp. Jak wygląda plan (rzut z góry kadłuba)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugie pytanie to czy udałoby się tak ułożyć model na planach, żeby w większości miejsc było w miarę znośnie (odstępstwa od bryły poniżej 1 mm) a w innym miejscu wyszedł jeden większy błąd? Mam tu na myśli np. maksymalne przesunięcie modelu do tyłu, bo w ogonie brakuje tych 3 mm a z przodu z kolei jest za dużo. Może i okna "wejdą" na swoje miejsca z niewielką tolerancją? Wtedy być może okazałoby się, że nie jest zwichrowana cała bryła tylko np. część przednia/nosowa. Potem można się zastanowić jak to naprawić...

 

W zasadzie nie bardzo rozumiem czemu tak załamujecie ręce nad tym wypłaszczonym dachem nad kokpitem. Taki błąd się naprawia przy pomocy grubo położonej szpachli i pilnika. Żadnych wielkich cudów nie trzeba odprawiać. Może i jest to upierdliwe, ale po latach rozpieszczania przez Tamiyę chyba nie zapomnieliście jeszcze jak się szpachluje?

Owszem, mogę przesunąć, tylko zauważ, że wtedy do tyłu polecą też skrzydła, podwozie, usterzenie. Przy takim ułożeniu, jakie pokazałem na zdjęciach, wszelkie graty są na swoim miejscu.

 

Wiesz, nikt nie pisze, że wszystko ma być perfekcyjne, bo to mało osiągalne, ale uważam, że jeśli polska firma bierze się (i wykłada ciężki hajs) za wypuszczenie bądź co bądź polskiego samolotu, to przydałoby się włożyć w to maksimum, by jak najwierniej odwzorować pierwowzór. Tutaj mamy natomiast spore wpadki zarówno ze strony projektowej, jak i wykonania samych form.

Oczywiście cieszę się, że taki model w ogóle powstał i chwała Aeroplastowi za to. Niemniej jednak sądzę, że można to było zrobić znacznie lepiej.

 

projektant wziął do łapy nie te kwity...

I to jest właśnie problem. Zasłyszałem, że wykonawca opierał się na "ruskich" kwitach z neta.

 

 

Panie Wojtku, porównanie skrzydeł, usterzenia itd celowo pominąłem, bo właściwie nie chciało mi się już wycinać z ramek większej ilości części. Ale skoro jest prośba, to jutro przyłożę do planów resztę elementów modelu.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
W kwestii formalnej: Tamiya nikogo nie rozpieszcza, tylko robi dobry profesjonalny produkt. To jest standard, punkt odniesienia. To inni po prostu odstają in minus od normy.

A Rolls-Royce robi dobry profesjonalny produkt czyli samochód. To jest standard, punkt odniesienia. To inni po prostu odstają in minus od normy. Jeździsz Rollsem czy odstajesz od normy?

Jak Tamigawa & spółka zrobią Bryzę to kupię. A ponieważ nie zrobią to kupiłem to co jest.

Tak jak ty jeździsz tym co jest dostępne dla ciebie.

Amen.

Porownanie wyjatkowo nie trafione, bo model Aeroplastu ma zblizona cene do Tamiyi (powiedzialbym nawet, ze Tamiya jest ciut tansza), a RR jest drozszy od przecietnego auta Kowalskiego jakies 10 razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie wydawca już nowym garbatym CLSem śmiga na krwawicy Rafalika ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę poczekać na pełną gamę zestawów uzupełniających, trochę się nazbierało.

Farby są, teraz reszta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Polska właśnie, model za pisiont groszy dla większości też będzie złodziejstwem i próbą dorobienia się na biednych modelarzach.

Co do modelu to Aeroplast planując taką wieloletnią inwestycję (bo rozumiem, że ma to być model wysokonakładowy) rzeczywiście dał ciała z kwitami. O ile brakujące 1- 2 mm nie powinny być tak widoczne po sklejeniu to przesunięcie okien a zwłaszcza tylnego panelu ewakuacyjnego (w odniesieniu do krawędzi spływu skrzydła) doskonale widać na pierwszym lepszym zdjęciu Bryzy z boku. Aż dziwne,że tego nie wychwycili na etapie umożliwiającym poprawkę.

Sama jakość detali, tworzywa, kalkomanii w pierwszym kontakcie pozytywna, cena w stosunku do otrzymanego produktu akceptowalna (dla mnie). Pustka za kabiną pilotów rozumiem, że ma być polem do popisu (i zarobku) dla firm "aftermarktetowych". Wypływki pomijam bo są naprawdę cienkie a miejsca klejenia i tak trzeba obrabiać.

Przychylam się do słów Wojtka o tym ,że Bryza dla modeli żywicznych jest spalona.

O ile shortrunowy Orlik (bodajże Astera) był na tyle kiepski i jego cena była nieadekwatna do otrzymanej jakości, że Ardpolowy Orlik był i jest dobrą alternatywą o tyle plastikowa Bryza pomimo błędów jest na takim poziomie, że najwypaśniejsza żywiczna Bryza nie zwróci poniesionych nakładów. Pewnie stąd ból doopy u niektórych.

Podsumowując:

plusy:

- niezłe zdetalowanie

- dostępna ilość wersji i malowań

minusy:

- błędy wymiarowe

Dorzuci ktoś coś jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piotrek.S. : Do minusów zestawu z Bryzą 1R (nr kat. 90040), który to zestaw będzie najlepiej sprzedawalny, jak sądzę, dołożyłbym jeszcze opis na pudełku An-28 (!?) - chyba winno być PZL M28 Bryza 1R. To oczywiście nie wpływa na wartość samego modelu. Niestety, brak podstawowego malowania (kalkomanii) Bryz (szary morski plus godło jednostki, czarne numery i inne elementy) już tak. Ze zdumieniem stwierdziłem, że w zestawie są dwie wersje malowania okolicznościowego Bryzy 1017, a brak jest malowania podstawowego. Wątpię, czy jakaś firma od kalkomanii zdecyduje się na wypuszczenie dodatkowych zestawów, ponieważ w czterech pudełkach z Bryzami są chyba wszystkie malowania An-28/M-28/C-145. No chyba, że Techmod wypuści taki zestaw, jak ostatnio do polskich F-16 C/D, na którym są numery do wszystkich 48 Jastrzębi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proszę poczekać na pełną gamę zestawów uzupełniających, trochę się nazbierało.

Farby są, teraz reszta.

hmmm mam Bryze Atlantyca i SG - oglądam ramki, w zasadzie można zrobić z niej każdą Bryze NAVY - co więc będzie zawierał taki zestaw uzupełniajacy? bo pozostałe wojskowe sa w innym zestawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle ze moze wydadza jakas zywice lub blachy do tego modelu... Ja generalnie chcialbym zeby zrobili Bryze w 1:48 bo ta zywiczna jest poza moim zasiegiem finansowym niestety :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja ,, łaciata,,Bryza wylądowała.

Co do nadlewek, wymiarów,ceny - nie będę się wypowiadał, każdy ma swoje zdanie.

To co wg mnie jest błędem to opis w instrukcji malowania zestawu 90041.

,,M28B/PT - Lotnictwo Wojsk Lądowych 33 Baza Lotnictwa Transportowego , Krzesiny 2013r.,, - 0215

,,M28B/PT - Lotnictwo Wojsk Lądowych 33 Baza Lotnictwa Transportowego , Warszawa 2014r.,, - 0216

Bryzy nigdy nie latały i nie latają w Lotnictwie Wojsk Lądowych, a 33 Baza Lotnictwa Transportowego znajduje się w Powidzu.

Bryzy 0215,0216 -należą raczej do 14 elt w Powidzu.

Krzesiny to 31 Baza Lotnictwa Taktycznego.

Czekam na wspomniane zestawy uzupełniające.

Pozdrawiam wszystkich.

Krystek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.