Jump to content

MiG-29 9-12A 22.BLT Malbork GWH 1:48


Recommended Posts

Zdecydowałem się w końcu wstawić galerię mojego najnowszego projektu - MIGa-29 9-12A z Malborka.

 

Model powstał z zestawu MiGa-29 9-12 Early Type Great Wall Hobby, waloryzowany;

- zestawem BigEd Eduarda do MiGa-29 9-13 (BIG4995)

- Toczoną rurką pitota Mastera (AM-48-060)

- żywicznymi dyszami silników Eduarda (648044)

- Wyrzucaną sofą Airesa K-36DM (4263) (wymienioną z powrotem na fabryczny fotel z pasami z zestawu MiGa-29A Eduarda)

- Kalkomaniami Caracal Models do MiGa-29 n.b. 56 (dla napisów eksploatacyjnych) (CD48030)

- Kalkomaniami IPMS Świdnica White Eagle 41 ELT Malbork 1990-2013 (dla numerów bocznych i oznaczeń eskadry)

- Zestawem do konwersji MiGów-29 na nasze maszyny po doposażeniu.

 

Aby doposażyć model we wszystkie przeróbki jakie posiada prawdziwa maszyna, wykorzystałem zestaw MiGa-29A Eduarda, podbierając z niego podstawę anten IFF oraz światła antykolizyjne. Oprócz tego wykorzystałem także antenki z zestawu MiGa-21 MF Eduarda (części D61). Wyposażenie kabiny, w tym urządzenie GPS i druga radiostacja zostały zrobione od podstaw z profili plastikowych, a antena GPS za fotelem to podstawa fototrawiona ze wspomnianego zestawu Eduarda (MiG-29A) a sama osłona to część D60 z MiGa-21 Eduarda.

 

Decyzja o rozpoczęciu prac nad tym modelem i takim, a nie innym wyborze maszyny padła po obejrzeniu pierwszej części filmiku "Fulcrum Drivers" Pana Mirosława Gawrońskiego. Wspomniana maszyna o nr. bocznym jest tam widoczna parę razy (można ją rozpoznać po kamuflażu skrzydeł), w najlepszej scenie w locie w kierunku zachodu słońca, w wielu innych ujęciach oraz na samym końcu filmiku gdzie widać otwierającą się osłonę i pilota szykującego się do wyjścia (numer boczny jest również na zagłówku fotela). W drugiej części "Fulcrum Drivers" wspomniana maszyna także wielokrotnie występuje.

 

 

Podczas budowy tego modelu bezcenne wsparcie merytoryczne zapewniał mi Pan Mirosław Gawroński, zaopatrując mnie w setki aktualnych (własnego autorstwa) zdjęć tej maszyny podczas jej codziennej służby w 22 Bazie Lotnictwa Taktycznego w Malborku, oraz dzieląc się widzą i swoimi spostrzeżeniami na temat tej maszyny i służby MiGów-29 w Malborku. Dzięki niemu model dostał bardzo zbliżony kamuflaż do rzeczywistego, z poprawnymi kolorami, poprawnie pomalowane dysze, konfigurację uzbrojenia potwierdzoną wieloma zdjęciami oraz wiele innych elementów, takich jak skrzydełka rurki pitota, pasy fotela i napisy eksploatacyjne na nim. Za okazaną pomoc bardzo dziękuję.

 

Chcę także podziękować Kubie (rudolf24) za to że zgodził się wymienić moje R-73 na jego R-60, dzięki czemu MiG dostał pożądaną i realistyczną konfigurację uzbrojenia.

 

Model został pomalowany farbami Gunze serii C, metalizerami super metallic, zabezpieczony lakierem GX100. Jako podkład został użyty Mr. Surfecer 1500. Użyte farby:

 

20140805_143233.jpg

 

C72 (kamuflaż górnych powierzchni - ciemnoniebieski),

C306 (kamuflaż górnych powierzchni - jaśniejszy szary / wnęki podwozia i golenie, pylony uzbrojenia),

C305 (kamuflaż górnych powierzchni - szary),

C92 (kamuflaż górnych powierzchni - czarna plama antyodblaskowa przed kabiną pilota),

C308 (kamuflaż dolnych powierzchni - jasnoszary),

C69 (wloty powietrza, anteny, uzbrojenie podwieszane),

C66 (felgi kół)(klosze lamp pozycyjnych),

H19 (uszczelka osłony kabiny pilota)

SM01 i SM04 (żaluzje chłodzące działko, dysze silników),

C50 (dysze silników)(farba typu clear),

C03 (klosze lamp pozycyjnych).

 

Kolory kamuflażu zostały wymieszane na podstawie zdjęcia-wzorca:

 

20131127-DSC07690.jpg

Zdjęcie z prywatnej kolekcji - autor: Mirosław Gawroński

 

i ich ostateczne mieszanki, użyte na modelu, to:

Ciemny szaroniebieski - C72 33% i C305 66%

Jasny szary - C308 33% i 307 66%

 

Koniec marudzenia, czas na fotki (klikając na lupę w lewym górnym rogu można zobaczyć zdjęcie w lepszej rozdzielczości i większe)

 

IMG_2157.JPG

IMG_2185.JPG

IMG_2197.JPG

IMG_2198.JPG

IMG_2201.JPG

IMG_2203.JPG

IMG_2204.JPG

IMG_2206.JPG

IMG_2208.JPG

IMG_2210.JPG

IMG_2216.JPG

IMG_2222.JPG

IMG_2223.JPG

IMG_2225.JPG

IMG_2226.JPG

IMG_2227.JPG

 

Czekam na Wasze opinie. Jeździć bez litości

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Widziałem zdjęcia tego modelu na facebooku. Nie pamiętam dokładnie na którym to było fanpage. Ale na pewno na jakimiś nie związanym z modelarstwem, lecz lotnictwem. Świetna robota!

Link to post
Share on other sites

Ogólnie wrażenie pozytywne

 

Dysze trochę za bardzo matowe. Zerknij też na zdjęcia jak bardzo zróżnicowaną powierzchnię one mają.

 

Blachy na kadłubie przykrywające od góry dysze mają strasznie grubą krawędź. Trzeba było podszlifować od spodu.

 

Górne wloty powietrza są dziwnie zapadnięte i mocno odcięte washem od reszty.

 

Poza tym bardzo fajny!

Link to post
Share on other sites
Wg mnie niepotrzebnie wymieniales dysze na te od Eduarda... Zestawowe maja prawidlowe ulozenie dla samolotu na postoju...

 

Te od Eduarda są zdecydowanie bliższe rzeczywistości niż te zestawowe.

 

Widziałem zdjęcia tego modelu na facebooku. Nie pamiętam dokładnie na którym to było fanpage. Ale na pewno na jakimiś nie związanym z modelarstwem, lecz lotnictwem. Świetna robota!

 

Na profilu Sił Powietrznych

 

Ogólnie wrażenie pozytywne

 

Dysze trochę za bardzo matowe. Zerknij też na zdjęcia jak bardzo zróżnicowaną powierzchnię one mają.

 

Blachy na kadłubie przykrywające od góry dysze mają strasznie grubą krawędź. Trzeba było podszlifować od spodu.

 

Górne wloty powietrza są dziwnie zapadnięte i mocno odcięte washem od reszty.

 

Poza tym bardzo fajny!

 

Blachy pasują jak pasują, lepiej nie będzie.

 

Górne żaluzje tak się odcinają z powodu bardzo grubego odcięcia ich od reszty kadłuba - mała niedoróbka modelu.

 

Bardzo mnie cieszy, że się podoba

Link to post
Share on other sites
Wg mnie niepotrzebnie wymieniales dysze na te od Eduarda... Zestawowe maja prawidlowe ulozenie dla samolotu na postoju...

 

Te od Eduarda są zdecydowanie bliższe rzeczywistości niż te zestawowe.

 

Moze ew detalami itp ale napewno nie srednica...

Link to post
Share on other sites
Wg mnie niepotrzebnie wymieniales dysze na te od Eduarda... Zestawowe maja prawidlowe ulozenie dla samolotu na postoju...

 

Te od Eduarda są zdecydowanie bliższe rzeczywistości niż te zestawowe.

 

Moze ew detalami itp ale napewno nie srednica...

 

Może, nie mierzyłem

Link to post
Share on other sites

Chodzi o to ze przy takiej srednicy dyszy w nijaki sposob nie da sie zalozyc zagluszek. Dysze na postoju sa rozchylone na maksa a te od eduarda sa zwezone, porownaj jakiekolwiek zdjecia MiGow-29

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.