Jump to content
spiton

Rafale 1/72 Hobby Boss

Recommended Posts

4865b3fc53f4e1ae.jpg

Malowanie śladów eksploatacji, jak wychodzi, top daje dużą frajde ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki preszejding zrobiłem na spodzie

f183f68388b1942e.jpg

 

fc8a02fb5f6fde94.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
pozostałem wierny pędzelkowi ,-)))

No to masz u mnie krechę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pozostałem wierny pędzelkowi ,-)))

No to masz u mnie krechę...

Aerograf mnie urzekł RAV. Bawiłem sie nim jakiś czas jak dostałem sprężarkę, ale nie opanowałem jeszcze czyszczenia samego aerografu. Po poprzednich zabawach myłem go godzinę(potem mi koledzy uświadomili, że niepotrzebnie) i jeszcze zgubiłem uszczelkę. Co prawda wiem już z czego należy ją dorobić, ale jeszcze nie dorobiłem. Mam już przygotowane dwa modele pod aerograf i czekają na niego gotowość operacyjną w szufladzie-mietek i foka ,-)) Plamkowce ,-)), ale przytłumienie kalek w Rafałku to była szybka potrzeba. Późna godzina. Tu nie było czasu na eksperymenty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem pełen podziwu dla efektu jaki osiągasz po pędzelkowaniu bo początkowo myślałem że po prostu zrobiłeś lekką przecierkę. więc tak sobie myślę że jak odpalisz w końcu aero i połączysz obie techniki to może być ciekawie! szczerze to nie mogę się nawet doczekać!!!

co do samej uszczelki to może warto poszukać takiej w sklepie gdzie zakupiłeś aero. myślę że koszt niewielki a będziesz miał gwarancje że po naprawie sprzęt nie będzie robił niespodzianek. co do czyszczenia to ja pilnuje by dobrze wypłukać korpus po malowaniu i wyczyścic igłę (często ją poleruje) i to za zwyczaj wystarcza. rozbieranie aero staram się ograniczać właśnie ze względu na uszczelki...

Pozdrawiam i podglądam z ciekawością.

Leszek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jestem pełen podziwu dla efektu jaki osiągasz po pędzelkowaniu bo początkowo myślałem że po prostu zrobiłeś lekką przecierkę.

To w sumie malarstwo przeciekowe. Co namaluje, to koryguje suchym pędzelkiem, albo patyczkiem do uszu.

Mam już dużo pomysłów na aerograf, tyle, że ostatnio, w ogóle mam mniej czasu na modelarstwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś tam lekko podrobiłem

Olej leciuteńko rozcieńczony white spitytem rozpuscił mi od razy misterny "preszejding" ,-)) Łobuz !!

774d521b1733bed2.jpg

 

ec843b361754d146.jpg

 

Nie pobrudziłem jeszcze przodu samolotu, i podwieszeń, które się dopiero "robią",-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny krok

9ed2c67ef2505e71.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciapałem pędzlem z brunatną farbą olejną. Olejna, żeby móc w razie czego wytrzeć ,-)) No i trochę wytarłem. Po zrobieniu tej fotki, wytarłem jeszcze troszeczkę ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu widać z bliska . Jakie to robi wrażenie, to się okaże, jak zrobię zdjęcia całości. Ale póki co jestem zadowolony. Jakis tam efekt jest a robota jest banalnie prosta .

2636558f5d8a30f5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba troszkę bardziej powinieneś to rozetrzeć.

Jak rozumiem ciepałeś czubkiem pędzelka, tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie. Juz trochę roztarłem, ale chodziło mi o zabrudzenia od butów.

coś takiego jak tu :

005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastepny kroczek

 

e31d5ddbf4bb1445.jpg

 

4ceb59d091c76225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem fajnie, choć tradycyjnie trochę za mocno na mój gust.

Ja bym mocniej go uwalił na gondolach silników, prawie na każdym zdjęciu tego miejsca, jest ono znacznie ciemniejsze/brudniejsze/ bardziej przepalone niż reszta spodu maszyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocniej gondole silników mówisz...,-)) OK. nie jest przecież jeszcze skończony ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym zielonym wygląda jakby obrosły go glony

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wynika z błędu, jaki popełniłem, mianowicie, paski antypoślizgowe zrobiłem w złym kolorze. ale nie będę tego poprawiał ,-)) Solo już o tej "zieleni" pisał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podglądam. Nie ważne jeździ czy lata, do śladów i brudzeń trzeba się przyłożyć. Mnie się podoba. Kiełkuje mi pomysł z małą dioramą zawierającą pojazd plus coś w locie. Zdradź proszę technikę eksponowania samolotu w locie, jaką planujesz, może w niskim locie aby widok zawierał element ziemi. Domyślam się że odrzutowe wynalazki w niskim "koszącym" to rzadkość, ale śmigłowe klasyki często nisko się zapuszczały dla zwiadu, zrzucenia meldunku czy po prostu chcąc wykorzystać ukształtowanie terenu do przelotu bez wykrycia. A swoją drogą, prawie wszystkie "rury" bez podwozia lepiej wyglądają, eksponują bardziej smukłą aerodynamikę. Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem z ciekawosci taka fotke, ale pogoda jak widac marna, tyle, ze na chwile przestało padac ,-))

 

 

2a4db1777fc53a4b.jpg

 

Wal, sam sie zastanawiam, jak takie samoloty bez kółek eksponować. Mam juz ich kilka. Najlepsze co wymyśliłem, to podstawka-tło z poruszonym widokiem ziemi. Trochę jak samolot sfotografowany podczas niskiego przelotu. Dosyć łatwo to zrobić. Minus jest taki, ze słabo widac wtedy spód samolotu. A spody sa moim zdaniem bardzo ciekawe ,-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapitalne to zdjęcie!

Przez chwilę na serio myślałem, że to zdjęcie prawdziwego Rafale.

Szalenie podobają mi się te ślady po butach, napisz szczegółowo jak robiłeś te zabrudzenia, w celach edukacyjnych.

Coś podobnego chciałbym zrobić na grzbiecie mojego Horneta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.