Jump to content
Coppercat

FORD '32 3-window Coupe Revell 1:25

Recommended Posts

Ruszyłem dzisiaj z pracami nad nowym modelem.

W planach był Ford z 1933 roku w wersji Eliminator ZZ-Top.

 

ZZ-Top-Hot-rod_zpsyrcorofc.jpg

(źródło: gdzieś w sieci...)

 

Mam już pomalowane przez Messer'a figurki zespołu, więc model miałby być do kompletu.

Niestety nie udało mi się do tej pory go zdobyć (ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie )

Jak się nie ma co się lubi .....

 

Spróbuję zbliżyć się do Eliminator'a wykorzystując model Revell'a:

 

002.jpg

 

Do tego zestawu udało mi się kupić blaszki (bezpośrednio od producenta). Być może wykorzystam też szprychowe koła Pegasus'a oraz blaszki MCG z elementami wnętrza Hot Rod'ów.

Resztę będzie stanowiła moja inwencja i fantazja.

 

001.jpg

 

Na początek do przeróbki poszła buda. Na mój gust była za wysoka. Nakleiłem więc taśmę dookoła:

 

004.jpg

 

003.jpg

 

Poszedł w ruch separator z Adammed i zrobiłem ciach:

 

005.jpg

 

Doszedłem do wniosku, że zmniejszenie światła tylnej szyby było by przesadą (zostało by coś na kształt wizjera w czołgu).

Wykonałem dodatkowe cięcie w celu obniżenia dolnej krawędzi tego okna.

Po wycinankach przymiarka pokazała ile jeszcze jest do zrobienia.

 

006.jpg

 

007.jpg

 

Wkleiłem docięty dach i podszybie z tyłu:

 

008.jpg

 

Zaznaczyłem dodatkową linię cięcia:

 

009.jpg

 

I rozprułem dach ponownie:

 

010.jpg

 

Potem klejenie przednich słupków i wstawki na dachu:

 

011.jpg

 

012.jpg

 

Na dzisiaj starczy. Kupa szpachlowania, szlifowania itp przede mną, ale jest szansa, że będzie to jakoś wyglądało.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projekt ambitny. Zapowiada się bardzo ciekawie, ale czeka Cię duużżżooo roboty.

Będę bacznie obserwował.

Początek znakomity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny początek, trzymam kciuki za realizację!

Ja jestem fanem rat rodów, więc bym popychał w tym kierunku ;)

Gorąca prośba, nie wsadzaj szprychówek, popsują efekt (te koła wyglądają dobrze na samochodach z przełomu lat 50/60)

 

PS. na allegro chyba jest rocznik '34, który wydaje mi się bardziej zbliżony grilem do '33, ale ma 5 okien (ewentualnie połącz, a drugi zrobisz z pozostałych części). Ja za to poluję na '32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo bardzo ciekawy temat zasiadam kibicuję i służę radą. Zrobił, bym jak pisze Wierzbol zrobić z dwóch jeden bądź z kilku. Sam choruję wręcz na hot rody ale puki co mam tylko roadstera z '32 i niekompletnego touringa '29 z AMT jakby ktoś coś do niego miał chętnie odkupie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
002_zpsqrt88nyw.jpg

 

Świetny temat, i motoryzacyjnie i muzycznie.

 

Pytanie mam, poza konkursem. Czy w zestawie, który budujesz są te koła, które widać na pudle? Jeśli nie zamierzasz ich wykorzystywać to chętnie przytulę. Jakby co to PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę obserwował. Mam ten model i też planuje zbudować Hot Roda z 32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja.

Korzystając z chwilowego pobytu w domu, dłubnąłem co nieco

Mianowicie wyciąłem drzwi i bagażnik.

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

Staram się być czujnym, więc przymierzam wszystko po 10 razy.

 

004.jpg

 

Nic więcej niestety nie udało mi się zdziałać .....

 

cdn

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawiasy jakie będą? Ala Dr Cranky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawiasy mają być ...... Takie są plany.

Niestety typowe rozwiązania (np. Dr Cranky) nie wchodzą w rachubę

Spróbuję zrobić zawiasy , jak w oryginale: dwa lub trzy (trudno będzie) klasyczne zewnętrzne.

Chyba najtrudniejsze będzie ustawienie ich w jednej linii

Planuję użyć najcieńszych rurek mosiężnych jakie mam, dolutować je do blaszek i połączyć nitami.

Nie wiem, co z tego wyjdzie, ale plany są ambitne

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może zawiasy takie jak aber daje pancernikom, zamiast rurki to po prostu z minięta cienka blaszka i drucik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki pomysł też rozważam.

Myślę, że rureczki były by bardziej estetyczne i zbliżone do oryginału.

Jeżeli z moich "rurkowych" planów nic nie wyjdzie, wtedy na pewno pomyślę o gotowcach z Aber'a albo sam wytrawię odpowiedniej wielkości blaszki.

Dzięki za pomysł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytraw:D Jak chcesz to mam nawet gdzieś Abera na wzór:]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że zapowiada się grubo....fajnie że wyciąłeś drzwi i klapę bagażnika ,tez bym tak zrobił:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Planuję użyć najcieńszych rurek mosiężnych jakie mam, dolutować je do blaszek i połączyć nitami....

Ja ciąłem igły od strzykawek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igły to świetny pomysł, ale niestety nie można ich lutować

Dlatego pomyślałem o rurkach mosiężnych.

Jak łączyłeś te igły z resztą zawiasu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Igły to świetny pomysł, ale niestety nie można ich lutować

Dlatego pomyślałem o rurkach mosiężnych.

Jak łączyłeś te igły z resztą zawiasu ?

Kleiłem CA. Ale, rzeczywiście, to duży minus tej metody bo połączenie słabe.

Najpierw używałem SuperGlue (do niczego), potem kupiłem w Castoramie taki zestaw z Technicqll, klej + wypełniacz.

Do zawiasów używałem tylko kleju. Było znacznie lepiej, ale i tak nie za mocne połączenie.

A Twój klej na UV nie da rady?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klej na UV może dał by radę, ale ma jeden minus: nie klei tam, gdzie nie dojdzie promieniowanie.

To w przypadku zawiasów (blaszka zawinięta po części na rurce) może dać średnio wytrzymałe połączenie.

Zalanie po wierzchu klejem - popsuje cały efekt.

 

Mając rurki, nity i blaszki mosiężne plus pastę Koki myślę, że dam radę wykombinować coś sensownego.

Szkoda tylko, że w najbliższym okresie nie będę miał na to czasu

 

Dopisane:

Udało sie jednak coś zrobić

Parę drobiazgów przy budzie:

- usuwanie linii podziału formy, pierwsza szpachla i szlifowanie

 

003.jpg

 

002.jpg

 

- usuwanie paskudnych klamek i uchwytów z boczków tapicerki

 

004.jpg

 

005.jpg

 

Andrzeju, co o tym sądzisz ? Ma to szansę ? Będzie coś z tego ?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przerwie spowodowanej modernizacją wentylacji w mojej "lakierni" powracam do prac nad Ford'em

 

Części nadwozia (i nie tylko) dostały pierwszy podkład. I czar prysł: wyszło na jaw, ile jeszcze pracy mnie czeka przy usuwaniu baboli. Szpachla, papier ścierny, gumki Adammed itp przyjemności.

Wybrane elementy:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

011.jpg

 

Równolegle robię inne podzespoły:

Maska silnika. W zestawie jest trzyczęściowa. Wtedy wystarczyły by dwa zawiasy i po sprawie.

 

004.jpg

 

Wydaje mi się jednak, że lepiej będzie zrobić podział górnej części maski na pół. Wtedy będzie ona się "łamać".

Chciałbym, żeby zasada była taka (fotka z sieci):

 

maxresdefault_zpsinjw2kbq.jpg

 

Tylko wykonanie subtelniejsze. Na tej fotce zawiasy są znacznie poza skalą.

 

Zawiasy chcę zrobić z następujących materiałów:

 

008.jpg

 

Tak, żeby gotowy zawias miał rozmiary mieszczące się w tolerancji wymiarowej "na oko"

 

009.jpg

 

Grill zestawowy będzie podmieniony na blaszki, a chłodnica w środku obłożona odpowiednią siatką.

 

007.jpg

 

Na powyższej fotce po prawej stronie są wloty powietrza maski silnika. To rezerwowe rozwiązanie na wypadek, gdyby ażurowanie boków maski nie wyszło.

Zrobiłem już odlewy (kopie) części maski:

 

005.jpg

 

A następnie zrobiłem próbę wycięcia szczelin na bokach maski (narazie jedna strona):

 

006.jpg

 

Kanapa została pozbawiona gwoździ tapicerskich w oparciu. Wstawię je później w kontrastowym kolorze.

 

010.jpg

 

Na koniec chciałbym przedstawić propozycje felg do mojego Ford'a:

 

012.jpg

 

Na chwilę obecną mam taki wybór (od góry): koła od jakiegoś Porsche, Fujimowe 15-ki i zestawowe felgi, ale na mniejszych gumach. Opony z zestawu podnoszą budę zbyt wysoko i model traci na wyglądzie.

Proszę o głosowanie lub zgłaszanie innych propozycji oponiarsko-felgowych.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

O matulo... Kolejny świetny projekcik . Zobaczyłem plan na maskę i już mi się podoba . Co do kół, to jak na moje, to pierwsza od dołu spasuje się idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymiarki, przymiarki, przymiarki .....

Złożyłem kontrolnie budę do podwozia. Wszystko w trakcie szpachlowania, szlifowania itp.

 

001.jpg

 

002.jpg

 

Jest kilka rzeczy do poprawki, ale w sumie spasowanie jest niezłe.

 

Bardzo mnie ciekawiło, czy dam radę zrobić zawiasy wg pomysłu z postu powyżej.

Pierwsza próba wyszła tak:

 

003.jpg

 

004.jpg

 

I od spodu:

 

005.jpg

 

Nie jestem zadowolony z wielkości kąta otwarcia - powinien być większy. Mam nadzieję, że pomoże delikatne przeszlifowanie brzegów połówek maski. Jak się uda, będzie to dobry i prosty sposób na robienie tego typu zawiasów.

Jak to wyschnie porządnie, wzmocnię spoiny żywicą fotoutwardzalną, wyszlifuję, fuknę podkładem (żeby się jakoś prezentowało) i dam znać co wyszło.....

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, ale dopiero w sobotę zauważyłem Twój wpis o zawiasach. Wydaje się, że będą super. Faktem jest, że w takiej konstukcji zawsze jest kłopot z kątem otwarcia i trudno to przeskoczyć. (Pozazdrościłem Ci i już kupiłem zestaw rurek mosiężnych od 0,3 do 1,2 mm).

A tak w ogóle, to dłubiesz pięknie i będzie super maszyna.

PS. Gratuluję wyróżnienia w Inowrocławiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AKTYWUJĘ CIĘ!!!*

 

*jeśli zostałeś wcześniej aktywowany, bardzo prosimy o prezentacja dalszych postępów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio praca zawodowa pochłania mnie bez reszty...... Mało czasu na modele

 

Pokrywy boczne maski silnika w trakcie modyfikacji.

 

004.jpg

 

Kolejne przymiarki elementów kasty:

 

003.jpg

 

Deska rozdzielcza. Przymiarka do wnętrza. Wywiercone otwory na wentylację.

 

002.jpg

 

Drzwi po wycięciu wymagały korekty. Dokleiłem paski polistyrenu 0.25 mm po obwodzie. Potem szpachla i szlifowanie.

 

001.jpg

 

I przymiarka do całości:

 

007.jpg

 

Prace nad grilem i chłodnicą:

 

006.jpg

 

W międzyczasie szykuję popierdółki różniste:

 

008.jpg

 

Kolejny wariant górnej pokrywy silnika w trakcie przygotowań. Kombinuję jak zwiększyć kąt otwarcia połówek maski.

 

005.jpg

 

I to by było na tyle.....

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem luźną przymiarkę, żeby zobaczyć proporcje modelu.

Napiszcie proszę co o tym sądzicie, bo mnie coś nie pasuje ......

Myślałem, że obniżenie dachu da lepszy efekt.

 

Złożone na słowo honoru:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

A może się czepiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.