Jump to content

A-10 Thunderbolt II Monogram 1:48


Recommended Posts

4907.jpg

Jak zwykle na początek trochę konkretów na temat samolotu prosto Wikipedii

Fairchild A-10/OA-10 Thunderbolt II – nazwa kodowa Warthog (ang. – guziec), pierwszy amerykański samolot bliskiego wsparcia sił lądowych Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych. A-10 jest jednomiejscowym, efektywnym i bardzo odpornym na uszkodzenia, napędzanym dwoma silnikami turbowentylatorowymi samolotem szturmowym przeznaczonym do niszczenia czołgów, pojazdów opancerzonych i innych celów naziemnych. Nazwa Thunderbolt (ang. piorun) została nadana tej maszynie na cześć P-47 Thunderbolt, samolotu myśliwsko-bombowego z II wojny światowej.

Opis konstrukcji

 

Dzięki zastosowaniu prostych skrzydeł o sporej cięciwie (i wynikającej z tego dużej powierzchni nośnej) A-10 posiada stosunkowo niskie obciążenie powierzchni i wynikającą z tego doskonałą zwrotność przy małych prędkościach i niskim pułapie. Te same skrzydła umożliwiają mu krótki start i lądowanie (STOL), pozwalając operować z lotnisk z krótszymi pasami startowymi (np. lotnisk polowych, znajdujących się blisko linii frontu). Samolot może prowadzić loty patrolowe na pułapie poniżej 300 metrów z widocznością pola walki o promieniu 2,4 km z relatywnie niskimi prędkościami rzędu 300 km/h, pozwalającymi na skuteczniejszy atak celów naziemnych niż w przypadku szybkich samolotów myśliwsko-bombowych. Dodatkowo - zastosowany napęd turbowentylatorowy oraz przytoczona aerodynamika płata powodują, że koszt wyniesienia i użycia ładunku bojowego jest w przypadku A-10 znacznie mniejszy, niż w przypadku samolotów myśliwsko-bombowych (np. F/A 18 czy F-15E).

 

reszta do poczytania na tejże wikipedii

ca9a2b5476f4c5a9633dd85f6dce7170.jpg

A10Image5.jpg

Nowy-1.jpg

P7140256%252520-%252520Kopia.JPG

 

Teraz coś o samym modelu . Jest to dość stary model ,nie boje się napisać ze to vintage . Młodsi fanatycy plastiku jeszcze nie byli w planach przyszłych rodziców lub dopiero raczkowali jak model powstawał a było to w 1986 r.

czyli w czasie gdy markowe model zdobywało sie albo na giełdach albo od zaprzyjaźnionych osób z drugiego obszaru płatniczego. Człowiek cieszył się byle jakim zachodnim badziewiem , który teraz wybrzydza się, a o kupnie to już nie wspomnę .

No ale dość tych dyrdymał .jak już wspomniałem model to tzw.Vintage ,i tak do niego podszedłem czyli na luzie ,skleiłem na tak zwanym niskim poziomie ,dlatego koledzy którzy będą wytykać babole w 100% będą mieli racje. Nawet pisząc że jak na mój poziom to słabiutko .Ale cóz tak mam że coś co jest już niezbyt dobre nienawidzę poprawiać ,to czysty masochizm Tym bardziej że jest sporo nowych lepszych tego typu modeli . Ot takie sklejenie dla samego sklejenia

 

Monogram-1-48-A-10-Thunderbolt-II-5505-Unstarted.jpg

P7140247.JPG

P7140248.JPG

P7140249.JPG

P7140250.JPG

P7140252.JPG

P7140253.JPG

P7140254.JPG

P7140255.JPG

P7140256.JPG

Link to post
Share on other sites

Ten pilot co taki biały? W młynie pracuje? :p

 

Mimo to, że model stary to masz chociaż wypukłe nity na kadłubie. U mnie w nowszym Italeri tak nie było. Nie wiem czy to tylko tak na zdjęciach ale dla mnie trochę za bardzo się świeci. Mógłbyś też trochę pobrudzić koła i inne detale.

 

Generalnie ładny model.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.