Jump to content
cooper69

Jagdpanzer IV/L48 - Italeri 6488

Recommended Posts

Nieniejszym otwieram warsztat Jagdpanzera IV/L48

 

Wiem, że jeszcze nie skończyłem pierwszego modelu (malowanie) ale ze względów zdrowotnych i braku miejsca do pracy (choć jest światełko w tunelu) malowanie na razie wstrzymane.

 

Masakra odbędzie się z tego co na poniższym zdjęciu i stanowić będzie preludium do (jak to mnie już przestrzegają) prawdziwej rzeźbie w...

opornej materii pod tytułem 7TP

 

19757304511_5361cd3f2b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio robiłem Huberowego Jagdpanzera z Dragona, więc chętnie popatrzę jak poradzisz sobie z krótkolufowcem.

 

Powodzenia w budowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest ten Jagdpanzer IV o ktorym pisalismy? To zesmy sie nie dogadali, w 7mej langi byly tylko z tego co wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i walka z zimmem

ogólnie model szału nie ma ale można zrobić z niego wizualnie fajny model. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden już robiłem to i 2 wystrugam

"Na szczęście" 7TP błotem z wiadra kształtowanym szpachlą nie obrzucali

Przed urlopem (26.07) coś tam podziałam, a potem dalej po powrocie.

A, że będzie to przetarcie przed 7TP to spodziewajcie się jakiegoś rękodzieła

 

Messer262, pisz co ma nieprawidłowe i co trza dorobić/przerobić

Share this post


Link to post
Share on other sites
... co trza dorobić/przerobić .

OK.Sam chciałeś jakby co.

Starszy brat wersji IV/70(V)(wersja (V) produkowana od sierpnia).

L/48 produkowany od stycznia do listopada 1944 na podwoziu Pz.Kpfw.IV.Wyprodukowano ich (L/48)około 770 szt.

Cech charakterystyczna dla wczesnej wersji to DWA MG 42 z przodu kadłuba.

Nie mam tego modelu i posiłkuję się : http://www.mojehobby.pl/products/German-Sd.Kfz.162-Jagdpanzer-IV-L-48-Ausf.F.html

W modelu pierwsza strona instrukcji Sd.Kfz.162 Jagdpanzer IV Ausf.F L/48 LATE niestety nie bo to jest WCZESNO/Późno/finalny.

Wersja Pz.Kpfw.IV ausf.H produkowana do lutego 1944 roku.Od lutego wersja "J " i od września rury wydechowe z tłumikami płomieni.

W modelu są :

- koła jezdne z wersji E-H , wersja wczesna - późna powinna mieć kapsle z wersji H-J - (kapsle na kołach)

- odbojniki wózków jezdnych są w modelu do wersji Pz.Kpfw. ausf.G , od wersji H już są inne

- koło napędowe w wersji G - J

- dwie osłony z przodu na MG-42 - wczesna wersja,

- lufa z hamulcem wylotowym - wczesna wersja,

- osłona wlewu wody do chłodnicy jest w wersji późnej czyli H-J wczesna wersja to z Pz.Kpfw.IV A-H,

- gąski dodatkowe na przednim pancerzu - wczesna wersja - na tylnym pancerzu - późna wersja,

- koła zapasowe montowane na tylnej płycie - wczesna wersja - na górnej płycie nad silnikowej - późna wersja

- jarzmo i osłona jest z wersji finalnej - lufa powinna być bez gwintu w tej wersji i w modelu taka jest, lecz też nie taka jaka powinna być

- wyrzutnik granatów przeciwpiechotnych (jest w modelu) tylko wczesna wersja i to nie wszystkie egzęplarze - wersja późna tylko zaślepka.

Zerknij na tę monografię co Masz na str.43-45 wersja wczesna i na str.47-49 wersja późna.

str.50 jarzma dział wczesna i późniejsze, str.51 rysunek nad kołem napinającym odbojnik do późnych wersji,

str.52 na dole strony skrzynki (osłona wlewu wody) - górna wczesna dolna późna, str.54 mocowanie kół na tylnym pancerzu

"Zimmerit" na wszystkich bokach pojazdu.Bez pasty tylko finalne wersje.

Gaski odpowiednie dla okresu - i ich miksy.

Niezły "Misz Masz" po prostu Italeri.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Krzyśku

 

Jednym słowem mam robić wersję G - najmniej przeróbek nie wymagających kupowania np. kółek

Resztę wyrzeźbię np. jarzmo

Co do lufy mogę się oczywiście mylić ale czytałem, że miały gwint na który był zakładany hamulec wylotowy. Niestety nie cieszył się on najlepszą opinią (obłok kurzu i dymu zdradzał pozycję działa) i załogi go samodzielnie w warunkach polowych odkręcały.

Zimmerit się zrobi - narzędzia i chęci są

Share this post


Link to post
Share on other sites
...mam robić wersję G.

Ja bym powiedział raczej wczesna "H".Na tym etapie wyglądały identycznie.

We wczesnych wersjach miały hamulec wylotowy.I takim go zdziałaj.Nie trzeba dokupywać nic.Na tę metalową przyklej ten hamulec z plastiku.

Wersja trochę późniejsza powinna mieć gwint.Finalna nakręconą tulejkę na ten gwint.

Super że są chęci. Będę zaglądał i kibicował.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Cooper, jestem ciekaw efektów Zakasaj rękawy i do roboty. Ale o Panterce nie zapominaj - ciekawi mnie od samego początku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak tam mocowanie wózków jezdnych do wanny?

 

Też trzeba usuwać zbędne śruby jak u mnie, czy też nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę sprawdzał te mocowania.

Ta monografia od Kagero jest na prawdę dobra.

Chciałbym kupić taką do 7TP

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak tam mocowanie wózków jezdnych do wanny? Też trzeba usuwać zbędne śruby jak u mnie, czy też nie?.

Nie.To wersja wczesna na bazie podwozia Pz.Kpfw.IV ausf.H (G późny lub wczesny H).W tym czasie części dawano z wersji H do remontowanych "G" i odwrotnie.

Obydwie wersje na początku były identyczne.

Twój "młodszy brat czyli - IV/70(V)" produkowany od sierpnia 1944.Dokładnie ten co Ty robiłeś to wersja średnia.(wrzesień/listopad -1944).

Wtedy już wersja Pz.Kpfw.IV ausf."J" była ostro w produkcji.I tylko w tej wersji najpierw brakowało śrub lecz były otwory do nich.

W ostatniej wersji "J" (final) nie było śrub i otworów na śruby.Oczywiście dotyczyło to też wszystkich pojazdów na podwoziu tych wersji.

U Ciebie były też tylko trzy kółka podtrzymujące. Odbojniki w późniejszej wersji itd itd... .

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienie.

 

Dobrze Cię mieć obok przy budowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to oficjalnie zaczynam lepienie

 

I od razu ZONK, albo plany w monografii Kagero są za duże albo model Italeri o 13 mm za krótki!!!

 

19208490234_23c2c39123_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i co z tym zrobisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby wszystko się zgrało musiałbyś poprzesuwać wózki jezdne no i jeszcze trochę.

Wózek drugi,trzeci i ostatni tylko trochę i powinno się zgrać z planami.Pierwszy trochę więcej.

Różnica w pierwszym wózku jest największa, ale i tak to nie jest ponad centymetr.A reszta?

Konsekwencją tego będzie powiększenie nadbudowy.

No niestety to Italeri dlatego

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż z ciekawości przymierzyłem wannę od Jagdpanzer IV/70 A by Dragon/Cyber-Hobby 9127 i wychodzi że plany od Kagero są do DUPY.

Burty Italeri i Dragona mają identyczną długość.

Tym bardziej, że np. szerokość pojazdu wynosi 3.17 metra = 90,57 mm w skali 1/35, a mierząc linijką ma ok. 88 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo do jadzi były dospawany "czubek" to co brakuje te 13 z przodu to właśnie skos złożony z 2 płyt i nigdy nie ufaj planom w większości są do bani tzn oryginały może i są ok ale przedruki wydawane już bywa różnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste ,przecinamy burtę w 3 miejscach między mocowaniami wózka i wstawić paski po 4 milimetry

i masz wtedy 1mm zamiast 13 mm , 3 x 4 = 12 i pasuje wtedy do planów i wszystko gra

pozdr. ARNI44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli naprawdę chcesz się bawić w porównywanie modeli do planów to faktycznie start masz kiepski.Sam model Italki jest za krótki.Różne źródła różnie podają między 5-8 mm,ktoś nawet gdzieś krzyczał że jest za długi.W którymś nieistniejącym już pisemku Model-fan gościu ciął wannę nawet z rysunkami co w którym miejscu,może któryś z kolegów ma ten numer(zdaje się że były dwa numery)zdaje się to było jakoś 2005 -2006.Najprostsza droga znać wymiary wanny i przeliczyć na skalę ,bo plany mają sporo kwiatków.

 

 

 

Proste ,przecinamy burtę w 3 miejscach między mocowaniami wózka i wstawić paski po 4 milimetry

i masz wtedy 1mm zamiast 13 mm , 3 x 4 = 12 i pasuje wtedy do planów i wszystko gra

pozdr. ARNI44

 

 

no dobrze ale weź potem potnij tak górę żeby to miało ręce i nogi.O przesunięciu mocowań wózków nie wspomnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzychu P ale to nic trudnego jak to mówią Polak potrafi

a to co będzie widać przykryje bambetlami ,gałęziami ,błotem itd.

Jak kolega ma siłę się męczyć to dlaczego mu odradzać zawsze to

inaczej wygląda niż prosto z pudła ,powodzenia

ARNI44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównaj średnicę kół z modelu i zplanem bo potem może się okazać że planik jest o 5% większy niż należy a Ty zakładasz że jest ok i będzie klapa na całej linii, błąd w druku byl nawet w N&B z RSO gdzie planik był skompresowany o 10% w pionie i coś co miało byc kwadratem było prostokątem

a i masz inny planik wydrukuj albo sprawdź wymiary http://survincity.com/2010/01/armoured-vehicles-of-germany-during-the-second-4/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plany w monografii Kagero muszą być niestety skopane :(

szerokość pojazdu wynosi 3.17 metra = 90,57 mm w skali 1/35

mierząc linijką plany Kagero szerokość wynosi ok. 88 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.