Jump to content

Tiger I s.Pz.Abt.502


Recommended Posts

f6bc2983fc92.jpg

Witam,po krótkim namyśle doszedłem do wniosku ze chciałbym zaprezentować szerszej publiczności moje ostatnie zmagania warsztatowe.Temat ostatnio oklepany,ale każdy ma chyba trochę słabości do tego kotka.Swoją drogą jest

to chyba jedno z najbardziej stracho-budzących dla przeciwnika maszyn wojennych w historii.Zainspirowany książką

"Tygrysy w błocie" malowanie będzie z 502-go batalionu.Maszyna będzie styrana,czyli pourywane błotniki,ubytki zimmu itd itp.

Baza to Dragon 6700

e4d2f1e0d1c9.jpg

 

Trochę dodatków

8ab9a80a3b22.jpg

 

I to co udało mi się zmontować

af92336fe6f9.jpg

 

Tu ubytki zimmeritu.Po analizie zdjęć doszedłem do wniosku że tak chyba jest ok.Ogólnie większe ubytki mialy maszyny zniszczone

b4905ab996d5.jpg

 

 

7b8f0a3222a0.jpg

 

Wieża skończona,ląduje w kartonie,a staruję z wanną i jej sławnym złym spasowaniem(przymierzałem na sucho,ała)

 

199b6b4b4071.jpg

 

A tu wzorzec styrania,i taki efekt mnie interesuje

Acha,jeszcze jedno.Chciałbym go zrobić zgodnie merytorycznie,także może ktoś się znajdzie co powie co poprawić

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki za powitanie.

Kadłub zmontowany,szczeliny wypełnione i wstępnie oszlifowane.

Tragedii nie było,miałem trochę z górki bo np.źle spasowane mocowania lin,

jedna z większych przeszkód przy montażu kadłuba, po prostu odciąłem,i tak zastąpię je blaszkami.

Do wypełnienia szczelin użyłem szpachlówki akrylowej,plus jej taki że łatwo ją usunąć jak się zapaćka

zimmerit albo spawy,minus że równie szybko wychodzi z miejsc gdzie powinna zostać.

Także niektóre miejsca jeszcze raz do szpachlowania.

 

 

Ok,oto co zdziałałem przez dwa dni:

 

DSC_0097_zps7e1b98yf.jpg

 

DSC_0096_zpsnnqa5iid.jpg

 

DSC_0095_zpslycrhua4.jpg

 

DSC_0094_zpsv23bi1el.jpg

 

 

To na tyle,sądzę że dzisiaj zakończę ten etap i biorę się za kółka których jest duużo...

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja.

Poprawiłem tylne klapy które wyglądały źle.

Najpierw ściąłem je żyletką,potem papier 240 żeby zeszlifować to na równo,

a potem mniejsze granulacje aż do 800.

 

Do tematu podszedłem na ostro...

DSC_0102_zpscj7qqrim.jpg

 

Klapy wyrównane do poziomu tylnej burty.

DSC_0103_zpstasjxl6x.jpg

 

 

A tu następny problem.Odcinając błotniki sugerowałem się instrukcją Eduarda,

tylko że chcę zamontować jeden błotnik z przodu.Przeglądając zdjęcia zauważyłem że

za dużo obciąłem i musiałem trochę porzeźbić,myślę że najgorzej nie wyszło:

DSC_0105_zpsx7s2ar84.jpg

 

DSC_0106_zpssse5tjfj.jpg

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

O matko Własnie zepsules klapy. Miałeś popracować nad tylną i bocznymi częściami kadłuba, tak aby klapy się wpasowały, a nie je scinac. Jak już chciales cos z nimi robic, to jedynie troche oszlifować po krawedziach

Link to post
Share on other sites

Z klapami jest sporo pracy, ale to trzeba przede wszystkim je oszlifować od spodu i ściąć to co jest wewnątrz, na czym się klapy opierają. Niestety, ale pojechałeś po bandzie, bo nie sprawdziłeś co jest powodem, że klapy się nie układają dobrze, tylko ściąłeś klapy!!!

Link to post
Share on other sites

Nie miałem wyjścia,klapy przykleiłem wcześniej,mój błąd.

Po pierwszej próbie "rozklejenia",doszedłem do wniosku że wyrównam to od góry.

Najważniejsze dla mnie było żeby klapy równo leżały.

A i sama budowa klap,wydaje mi się,że pozwala na takie zabiegi,po przyłożeniu siatek różnica jest tylko taka że równo leżą,

jutro wrzucę zdjęcia bo na tych co pokazałem to w sumie nic nie widać

Link to post
Share on other sites

Ok,temat szlifowań,szpachlowań i innych obróbek prawie za mną.

Następny etap to blachy.

 

Jakoś to przetrwałem,chociaż już w oczach się troiło...

DSC_0135_zps1jhuqdz8.jpg

 

Wykorzystam jedno koło bez bandaża które było w zestawie

DSC_0138_zpskxquc5ou.jpg

 

Jutro,pojutrze fotki z blacharni.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Błotniki zrobione.

Raczej nic nie będę poprawiał,chyba są ok.

Zamontowałem też siatki na te nieszczęsne klapy i zrobiłem osłony wydechów.

 

http://i1273.photobucket.com/albums/y418/kubus111/DSC_0145_zpsoyo1vwsf.jpg[/img]

 

DSC_0144_zpso21otimy.jpg

 

Przedni błotnik to taka hybryda, wyciąłem i zamontowałem zawiasy z zestawowych

błotników bo te blaszane były trochę zbyt płaski

DSC_0135_zps5z3hy2la.jpg

 

Osłony wydechów jeszcze nie przyklejone na stałe tylko cyknięte w jednym miejscu klejem

dla zobrazowania sytuacji

Ciągle się zastanawiam czy zamontować jeden tylni błotnik dlatego nie wyciąłem jeszcze zawiasów,

muszę się z tym przespać ale raczej będzie bez błotników.

DSC_0151_zpspssweixn.jpg

 

DSC_0154_zpstuxczlqd.jpg

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Witam

Parę fotek z przebiegu prac.

Liny przyszły wczoraj i jeszcze ich nie montowałem,szczerzę nie mam pomysłu jak mają wyglądać,

nie chcę żeby były zamocowane standardowo,tylko z jakimś małym bałaganem.

To samo tyczy siatek.Z tego co słyszałem to tygrysy miały kłopoty z wiecznie podziurawionymi chłodnicami więc wypadało by siatki trochę podziurawić. Muszę trochę poryć w necie,może

znajdę jakieś fotki góry kadłuba po przejściach.

 

 

DSC_0138_zpsh8e590rx.jpg

 

DSC_0139_zps71erkgvo.jpg

 

DSC_0140_zpslehxxgmr.jpg

 

DSC_0141_zpshntgchhp.jpg

Link to post
Share on other sites

Ktos powinien to Tobie wczesniej napisac, ale lepiej teraz niz po malowaniu. Zimmerit w tygrysie od dragona ma braki, boki tej przedniej plyty gdzie jest wizjer kierowcy i km wygladaja na gladkie no i tylne powierzchnie bokow tez wymagaja dorobienia zimmerytu.

Link to post
Share on other sites

Żadnych braków zimmeritu nie ma.

Problem jest w blachach które autor wykorzystuje.

Eduard to dobry był 20 lat temu jak innych blach nie było.

Usunąłeś poprawne mocowania elementów wyciora zastępując je fikcyjnymi Edka (Aber też taki gniot proponuje).

Zestawowe mocowania lin holowniczych też są lepsze, bo te Edka to kpina.

Osłony boczne wymagają doklejenia główek śrub. Ja zawsze odcinałem te z plastikowych osłon.

Mocowania liny do naciągania gąsienic kompletnie skopane, pomieszane z wcześniejszym wariantem.

Pamiętaj, że czasami blachami nie warto zastępować zestawowych elementów.

Najlepsze chyba zestawy fototrawionek do Tygrysów produkuje Voyager.

Pzdr

Link to post
Share on other sites

michal0281-te braki to moja robota,ale jak wyglądają jak z fabryki,hmm,to się cieszę

 

Seb-dzięki za uwagi

Mocowania wyciorów zostawię bo nie mam czym ich zastąpić

Mocowania liny do naciągania gąsienic poprawię.

Do osłon postaram się dokleić główki,chociaż znowu zrobiłem sobie pod górkę-wiadomo,łatwiej

to zrobić jakby nie były przymocowane do kadłuba,ale spróbuję.

Link to post
Share on other sites

Dobra,zaczepy poprawione.mam nadzieję że tak jest ok.

Główek śrub niestety,mimo próby,nie przeszczepiłem.

"Podeptałem"jeszcze siatki na górze ale zapomniałem zrobić zdjęcia,to następnym razem...

 

DSC_0144_zpsc8szutsx.jpg

Link to post
Share on other sites

Jako że nie mam zbytnio doświadczenia w malowaniu,to mam małe pytanko do bardziej

doświadczonych kolegów.Planuję zrobić zimowe kamo które przykryje trójbarwne kamo,

i tu mam pytanie:

-czy warto stosować modulację trójbarwnego kamo które i tak będzie przykryte tym zimowym(ale chcę

osiągnąć efekt taki żeby to trójbarwne trochę przebijało)

-czy wręcz przeciwnie,nie stosować modulacji bo mogłaby przeszkadzać

 

Pytanko wiąże się z zakupami odpowiednich farb

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.