Skocz do zawartości

Ostrza zimny błysk- Kościuszkowski MIG 29 1:48


maciekw

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Specjalna 1 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Specjalna 3 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Specjalna 4 - Najlepszy model w barwach Polski

 

Dobry wieczór czołem i cześć.

 

Postanowiłem dołączyć do zabawy i rywalizacji podczas ZKM2015.

Z jednej strony wiem, że mam marne szanse wyrobić się w terminie, ale z drugiej strony najważniejsza jest atmosfera rywalizacji i gonienie króliczka ;)

 

Model, który będzie stanowił podstawę do budowy:

Maciej_Wozniak-2138.jpg

 

Zawartość pudełka:

Maciej_Wozniak-2116.jpg

Maciej_Wozniak-2117.jpg

Maciej_Wozniak-2118.jpg

Maciej_Wozniak-2119.jpg

Maciej_Wozniak-2120.jpg

Maciej_Wozniak-2121.jpg

Maciej_Wozniak-2122.jpg

Maciej_Wozniak-2123.jpg

Maciej_Wozniak-2124.jpg

Maciej_Wozniak-2125.jpg

Maciej_Wozniak-2126.jpg

Maciej_Wozniak-2127.jpg

 

Oraz dodatki:

Maciej_Wozniak-2102.jpg

Maciej_Wozniak-2103.jpg

Maciej_Wozniak-2104.jpg

Maciej_Wozniak-2105.jpg

Maciej_Wozniak-2106.jpg

Maciej_Wozniak-2101.jpg

Maciej_Wozniak-2107.jpg

Maciej_Wozniak-2108.jpg

Maciej_Wozniak-2109.jpg

Maciej_Wozniak-2110.jpg

Maciej_Wozniak-2112.jpg

Maciej_Wozniak-2113.jpg

Maciej_Wozniak-2114.jpg

Maciej_Wozniak-2115.jpg

Maciej_Wozniak-2128.jpg

Maciej_Wozniak-2129.jpg

Maciej_Wozniak-2130.jpg

Maciej_Wozniak-2131.jpg

Maciej_Wozniak-2133.jpg

Maciej_Wozniak-2134.jpg

 

Oraz "fotka rodzinna"

Maciej_Wozniak-2137.jpg

 

No to do dzieła. Zobaczymy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moge cos zasugerowac to daruj sobie te edkowe dysze bo zestawowe sa naprawde ladne i prezentuja dysze maksymalnie rozwarte tak jak w samolocie na postoju na ziemi... Jak zwaloryzujesz zestawowe dysze blaszkami edka bedzie naprawde super...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez go wlasnie mam i jestem w trakcie budowy i uwazam ze blachami mozna niektore rzeczy poprawic tak jak np wnetrze dysz, zaczep spadochronu haujacego, wnetrze hamulcow aerodynamicznych, a dla tych ktorym nie chce sie malowac kokpitu blachami mozna wykonac kokpit...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wykonywanej maszyny jest to stacjonujący w Mińsku Mazowieckim Mig-29 numer boczny 56.

Dokładnie taki (daję linki, żeby nie naruszyć licencji zdjęć):

1 2 3 4 5 6 7

To jakie uzbrojenie przenosi jest z punktu widzenia tego projektu mało istotne- planuję go zrobić tak jak mógłby wyglądać w formie pokazowej. Bez uzbrojenia, z otwartą owiewką i dostawioną drabinką.

 

Co do fotela, to decyzja zapadła, będzie żywica.

Dysze- to się zobaczy. Są dwie opcje. Albo "hybryda" z tylnym "pomieszczeniem" w dyszach wyciągniętym z żywicznych elementów, albo całość żywiczna. Zobaczymy, co będzie wyglądało lepiej.

 

[EDIT]

Ponownie, żeby nie naruszyć licencji/praw autorskich oraz dopuszczalnego rozmiaru zdjęcia, same linki....

1 2 3 4

5 6 7 8

9 10 11 12

13 14 15 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz zrobic ten samolot na postoju to cale zywiczne dysze odpadaja poniewaz maja niewlasciwa srednice... Przyjzyj sie zdjeciom maszyny podczas postoju na ziemi i porownaj srednice dysz... Zauwaz tez ze one sa dedykowane do modelu Academy a nie GWH gdzie dysze i reszta silnika to calosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobne postępy prac.

Drobne, bo model jest tragicznie źle spasowany, elementy są pogięte (!) i miejscami w ogóle nie pasują do siebie (by design) dając dziwne efekty (np. elementy dysz) o śladach po wypychaczach w kilku głupich miejscach nie wspominając.

 

Poszpachlowałem wloty powietrza.

Maciej_Wozniak-2270.jpg

Próba złożenia na sucho wskazuje na konieczność szpachlowania łączenia i odtwarzania linii podziału.

 

Założona na sucho osłona silnika pokazuje jak bardzo model jest zwichrowany

Maciej_Wozniak-2273.jpg

tak mniej więcej wygląda u mnie całość tego modelu...

 

Wnęki wymagają klejenia z dociskaniem (klejenie na kilka etapów dociskając różne krawędzie).

Maciej_Wozniak-2266.jpg

Maciej_Wozniak-2267.jpg

Maciej_Wozniak-2268.jpg

Maciej_Wozniak-2273.jpg

 

Przynajmniej prawie sklejony fotel (żywiczny) nie sprawiał problemów

Maciej_Wozniak-2273.jpg

Maciej_Wozniak-2276.jpg

Maciej_Wozniak-2282.jpg

Elementy założone na "liquid tape" (klej tymczasowy wodozmywalny)

 

Jesli chcesz zrobic ten samolot na postoju to cale zywiczne dysze odpadaja poniewaz maja niewlasciwa srednice... Przyjzyj sie zdjeciom maszyny podczas postoju na ziemi i porownaj srednice dysz... Zauwaz tez ze one sa dedykowane do modelu Academy a nie GWH gdzie dysze i reszta silnika to calosc...

 

Dysze zestawowe są nieakceptowalne ze względu na detale i to trudne lub niemożliwe wręcz do korekcji.

To, że żywiczne dysze Eduarda są dedykowane do modelu Academy w niczym nie przeszkadza. Wszystko pasuje- przymierzałem klejąc tymczasowo na "liquid tape"...

 

Czy ktoś kiedyś miał do czynienia z produktami North Star?

Mają dysze dedykowane do tego modelu i może one mają właściwą średnicę i detale

Dysze Noth Star

Podobne pytanie dotyczy Scale Aircraft Conversions. Mają fajne (?) podwozie z białego metalu, które mam nadzieję jest bardziej wytrzymałe niż to palstikowe.

Podwozie SAC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrze na zdjecia tych dysz Noth Star wydaje sie ze maja wlasciwa srednice odpowiadajaca samolotowi podczas wylaczonych silnikow. Najlatwiej mona to sprawdzic zakladajac zywiczne zagluszki Quicboosta dedykowane do modeli GWH... Jesli chodzi o dysze Eduarda to poszli oni troche na latwizne. Fakt ladnie je zdetalowali ale srednice zostawili taka jak w zestawowych dyszach Academy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Model GWH ma parę minusów. Słabe spasowanie w kilku miejscach jest spowodowane ograniczeniami technologicznymi oraz skomplikowanym podziałem. Gondole silników wymagają dopasowania - trzeba dopasować ich kształt do kadłuba i to w każdym modelu trzeba poprawić. W Twoim egzemplarzu jest też zwichrowany kawałek dolnej części kadłuba do której trzeba przykleić gondole - wystarczy dogiąć i będzie pasować. Oprócz tego słabo pasują do siebie wloty powietrza (nie wspominając o wypychaczach w ich wnętrzu), góra kadłuba z dołem (przy nosie) oraz sam nos do kadłuba. Dysze silników w modelu wymagają ingerencji bo są po prostu brzydkie. Są dwa najlepsze rozwiązania - użycie Eduarda oraz tak jak wrzuciłeś - North Star. Jak patrzę to dysze NS wyglądają okej i mają odpowiednią średnicę (dysze przy wyłączonych silnikach się rozszerzają). Jednak cenowo jest niefajnie. Jeżeli jesteś gotowy wydać takie pieniądze na dysze NS to bierz. Drugim rozwiązaniem jest wykorzystanie Eduarda. Widzę że masz też blaszki zestawowe do waloryzacji zewnętrznych partii płatowca. Jeżeli jesteś w stanie wytrzymać fakt że nie są one do końca dobre merytorycznie to mogę Ci napisać jak je wykorzystać wraz z blaszkami Eduarda oraz częściami fabrycznymi by idealnie dopasować je do modelu GWH i wykorzystać wszystkie ich zalety.

 

Dosyć ważnym faktem o którym koledzy nie wspomnieli jest konieczność wprowadzenie zmian w płatowcu byś mógł zrobić maszyny z kalek Caracala. Nb. 111 oraz 56 są po modernizacji, stąd różnią się zewnętrznie od standardowych MiGów-29. Na szybko bez zagłębiania się w szczegóły brakuje podstawy z antenami IFF (przed kabiną), kilku anten na samym płatowcu, świateł antykolizyjnych. Potrzebujesz także napisów eksploatacyjnych, ale te są już w kalkach Caracala.

 

Trochę szkoda że przykleiłeś pasy zanim pomalowałeś fotel

 

Mojego MiGa-29 możesz zobaczyć tutaj.

http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=48320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem drobne zakupy modelarskie:

Maciej_Wozniak-4359.jpg

Maciej_Wozniak-4360.jpg

Maciej_Wozniak-4361.jpg

 

Przeglądając po kolei zawartość opakowań

Maciej_Wozniak-4364.jpg

Maciej_Wozniak-4365.jpg

Maciej_Wozniak-4366.jpg

Maciej_Wozniak-4367.jpg

Maciej_Wozniak-4370.jpg

Maciej_Wozniak-4371.jpg

Maciej_Wozniak-4372.jpg

Maciej_Wozniak-4373.jpg

Maciej_Wozniak-4374.jpg

 

Tu porównanie z GWH

Maciej_Wozniak-4368.jpg

Maciej_Wozniak-4369.jpg

 

Maciej_Wozniak-4375.jpg

Maciej_Wozniak-4376.jpg

Maciej_Wozniak-4377.jpg

Maciej_Wozniak-4378.jpg

 

Maciej_Wozniak-4379.jpg

Maciej_Wozniak-4380.jpg

Maciej_Wozniak-4381.jpg

Maciej_Wozniak-4382.jpg

 

Przy okazji podziękowania dla teścia za pożyczenie swojego zapasowego mikrosilnika protetycznego

Maciej_Wozniak-4358.jpg

Oraz dla kolegi za pożyczenie pierścienia makro

Maciej_Wozniak-4362.jpg

 

@BOMI21

Wypychacze nie stanowiły dla mnie problemu, tylko spasowanie jest gorzej niż tragiczne.

Odnośnie zmian, to mam świadomość, dysponuję zapisaną sporą ilością zdjęć tej maszyny- na początek wystarczy.

Odnośnie pasów, to spodziewam się do czego zmierzasz, ale tak jest mi wygodniej.

 

Tak BTW to chyba powinienem założyć jakiś blog podróżniczy odnośnie swoich delegacji

Maciej_Wozniak-3345.jpg

Maciej_Wozniak-3403.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Zestaw North Star z dyszami wygląda dobrze, ale nie usprawiedliwia to jego ceny. Moim zdaniem 50-60 zł byłoby rozsądną ceną. Mimo wszystko jest usprawnienie względem zestawu GWH więc jest na plus.

 

Co do metalowych goleni - model ich nie potrzebuje, a te nie reprezentują sobą nic ciekawego. Strata pieniędzy.

 

Czekamy na update

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.