Jump to content
Lipstein

Diamond T 968A Cargo Truck Hard Top Mirror Models 1:35

Recommended Posts

U mnie podłoga jest metalowa, tak wnioskuję ze zdjęć oryginalnych pojazdów "po lifcie", ale jeszcze ja dociuram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłoga:

 

IMG_5295.JPG

 

IMG_5294.JPG

 

Burty:

 

IMG_5297.JPG

 

Shipping data:

 

IMG_5298.JPG

 

Przód:

 

IMG_5299.JPG

 

IMG_5303.JPG

 

Silnik i wydech:

 

IMG_5300.JPG

 

Rama i tylne zawieszenie:

 

IMG_5302.JPG

 

Tylna burta:

 

IMG_5307.JPG

 

wszelkie kłaczki oczywiście do usunięcia, na razie skleiłem części kabiny i sobie schną, może dzisiaj spasuję to z osłonami silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie wyszło. Czy burty na kantach będziesz jeszcze obijał? Wiem - czepiam się. Hak został żółty od spodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hak, jaki hak.... Aaa, ten hak! Domaluję. Dzięki za wskazówkę i komentarz. Obijania jeszcze nie było, pojazd chcę mocno styrać i zakurzyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widzę to jednak nie będzie ciągnik artyleryjski z long Tomem tylko wóz z !7 batalionu saperów 2 DPanc. szkoda. Pozdrawiam M1A1(HA)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek bardzo ładny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całość bardzo fajnie wygląda. Nie zmasakruj go zbytnio tymi obiciami.

Kratownicę osłaniającą reflektory da sie jeszcze wymienić na subtelniejszą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie zwykła ciężarówka, bo na tego Long Toma to mi przyjdzie jeszcze long long poczekać. Kratownicy przy reflektorach nie wymienię, zwyczajnie już przykleiłem to na amen i nie chce mi się tego ruszać, bo coś się zozklei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, po ponad 3 miesiącach (szukanie lokum, kredyt, zakup, remont, przeprowadzka) wygląda na to, że mogę wrócić do ukochanego hobby; na balkonie powstają zręby mojej nowej "modelarni":

 

modelarnia%2B1.1.jpg

 

Wersja 1.1. Stan na godz. 23.30, 13 lipca.

Dzisiaj dojdą jeszcze dwie półki i później spróbuję coś podziałać z umocowaniem oświetlenia, podłączeniem wiertarki/mieszalnika do farb, uchwytem na aerograf i stałym umocowaniem wyjścia powietrza pod aero gdzieś na blacie, coby było bardziej poręcznie. Chciałbym jeszcze zmieścić gdzieś jakiś mały monitor, coby był podgląd on-line na Modelworka

Hepi jestem że hej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sobie podbijam temat, ale co mi tam: wersja 1.2, 14 lipca:

 

DSC_0961.JPG

 

Wprawne oko na pewno dostrzeże pudełko z Diamondem

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest ogrzewanie: wystarczy otworzyć drzwi do mieszkania

 

Po weekendzie może ruszę z warsztatem i zacznę składać poszczególne elementy modelu.

Mam mały problem z otwarciem szyby kierowcy - w niektórych blaszkach są takie elementy, które imitują wspornik szyby i kółko dociskające, aby można było unieruchomić szybę w pożądanej pozycji.

Kolejnym wyzwaniem jest umocowanie drzwi w pozycji lekko uchylonej - w kabinie i drzwiach nawierciłem otwory na drut stalowy; drucik wchodzi w drzwi na ok. 2mm, tak samo w kabinie, trzeba go lekko wygiąć i wkleić w docelowej pozycji. Model nie ma niestety imitacji zawiasów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na posiadanych zdjęciach słabo je widać, ale będę improwizował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, masz więcej zdjęć tego egzemplarza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam trochę zdjęć, napisz o jakie szczegóły Ci chodzi to coś wybiorę. Skleiłem kilka sztuk w skali 72 z IBG więc mam coś praktycznie do każdej wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylne światła, tylna wewnętrzna ściana kabiny, drzwi od wewnętrznej strony, zapinanie tylnej klapy, tak na początek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylne światła były takie jak we Wreckerze.

swiatla2j_aprrwwa.jpg

Światło na dole błotnika to przeróbka.

swiatlajp_aprrwss.jpg

Oparcia foteli były mocowane na stałe do tylnej ściany kabiny.

kabinajpg_aprrwap.jpg

drzwijpg_aprrwax.jpg

Zapięcie tylnej klapy to była prawdopodobnie zwykła przetyczka przełożona przez dwa ucha, zatyczka była w formie haczyka na łańcuchu i służyła jednocześnie jako podtrzymka do tylnej klapy gdy trzeba było ją zablokować otwartą o 90 stopni. Stalowa paka taka jak w Twoim Diamondzie została wprowadzona w 1942 roku.

bjpg_aprrwas.jpg

Widziałem, że wcześniej pisałeś coś o desce rozdzielczej. W Diamondzie były dwa rodzaje deski, z tego co się orientuję występowały równolegle i chyba niezależnie od wersji.

GEDC0046J_aprrwqn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki, ale uprzedzam, że na jakąś godziwą aktualizację warsztatu koledzy muszą jeszcze poczekać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego apsynth, przydałaby się jeszcze fotka tylnej ściany kabiny od zewnątrz, jak łączono ją z dachem? Byłaby na pewno jakaś "falbanka" czy przy spawaniu, czy zgrzewaniu obu elementów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam drgnęło w temacie kabiny:

 

a6nPHqx4iA2gnEn6TuTzxP7QUKgdi3D8YVjJzZUS93SbYEAV222kga-AwY_4avsU9C9y8u30BIlvOg=w1280-h1024-rw-no

 

lepO0NAr-dyWnl8jO7nGTMfIIj5bcG9UCtum6zD8qvpkPgouQ2-SpjvTuve2qNWdVWy4TFm1449WXg=w1280-h1024-rw-no

 

w-cf1IwNPcosVHsKwaFi-a3RI5sPGgkibJopatf28_Vy0LGnIfSkd_8SuKDefGVKIN0w2qQxl9BTSA=w1280-h1024-rw-no

 

Drzwi są tak spasowane, że nie pasują do otworu w kabinie i zrobię je otwarte, żeby nie było lipy. Wklejenie przednich szyb zostawię sobie chyba na czas po jakimś długim urlopie, bo ich prawidłowe wklejenie w pozycji "zamknięte" graniczy z cudem. Nie będę uchylał żadnej z nich, bo mnie szlag przy tym trafi.

 

Model skleja się jakby był z żywicy, świeżutki klej Revela słabo rozpuszcza plastik i części sklejone 2 miesiące temu nagle się rozczłonkowują. Zaczynam tracić do niego cierpliwość, chyba za długo się z nim pieszczę.

 

Dla odstresowania zabieram się za restaurację GMC od Hellera, mam do niego blaszki Eduarda, powinno jakoś pójść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monologu ciąg dalszy. Postanowiłem zrobić uszczelki (ramki) przedniej szyby, zrobiłem to na razie tak:

 

szybki nakleiłem od wewnętrznej strony na taśmę Tamiya, od zewnętrznej okleiłem tą taśmą, nożem wykroiłem obrys uszczelek i odkleiłem to, co zbędne:

TZRRBWyAffuUf-a-0RQC8s0G9_i_KjX0qoYTXFUPFEEdIB4x7G4vjl4yFc7Zbci63SyoFA7bsKZ7gg=w1280-h1024-rw-no

 

sfyY-4oluSFjcGWIMkoxAyd8vIA5nHX6vXsVfEMim0ooQST4FiWGBs-QZlLTx_BVbI432L2gOejPIg=w1280-h1024-rw-no

 

po malowaniu kolorem bazowym wyszło takie coś:

A3oWje5d_npQy4fk-9qLGeR0vVg6Awfb5ZbVTabRUH_PHBjiab0k954SPhQbE6gila-ixy9DAqkz5g=w1280-h1024-rw-no

 

Pobawiłem się też z szybami bocznymi; tą od strony kierowcy przyciąłem i pomalowałem od góry - szyba w całości była chyba w takiej ruchomej "pancernej" ramce, na co mam kwity :

 

cgX_BJx8J0PVO427YBrSHmlytsdqB5PGc3f178sqpjN_0Bu5M-A_wKFvpFw3QRt99kqZy2oKykbc2g=w1280-h1024-rw-no

 

USTSOMa2QleRBKxBz2va1YbilqiQOFaL8HbKN6mYVvoQcycNaVCFL4cJForERQLzdZhuA1SIt-PGog=w1280-h1024-rw-no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba będzie sposób wypróbować. Nie lubię tego etapu prac, ale widzę, że dobrze wyszło, więc warte zapamiętania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.