Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Andzin

MiG-17/Lim-5/Lim-5P/Lim-6bis

Recommended Posts

Guest

Nie znalazłem tematu poświęconego temu, moim zdaniem najpiękniejszemu myśliwcowi odrzutowemu pierwszej generacji, więc zakładam :-)

Na początek pytanie dla kogoś obeznanego w temacie - oglądam 19 numer Polskich Skrzydeł, patrzę na zdjęcia i się zastanawiam ... czy jest możliwe, że niektóre nasze Lim-5 miały czerwone hamulce aerodynamiczne, albo osłony ich siłowników?

Ja wiem, że te hamulce wyglądają na ciemniejsze od kadłuba, bo są z innego stopu, ale dla posiadaczy PS 19, spójrzcie na zdjęcia: 25, 26, 30 (numer burtowy 1305), 116

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu nie szare ? jak na Lim-1/2 . Lim na zdj. 30 ma tez pomalowany wiatrochron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ciemnoszare też mogą być - po czarno-białych fotkach trudno się zorientować :-)

Ale pomyślałem, że mogły być pomalowane na czerwono przy okazji np. ćwiczeń do jakiejś defilady ... może jest coś w jakichś wspomnieniach?

Bo te ciemne hamulce to chyba nie gra świateł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywołanie,naświetlenie i PS

 

17_zpsrzbezhch.jpg

 

a tutaj ,pomalowany czy .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ja wiem, że w PS to i z macierewicza można cycatą blondynę zrobić ...

 

Ale jak popatrzeć na te zdjęcia, np. 25 i 26, to osłony siłowników hamulców powinny być w tym samym odcieniu lub jaśniejsze, a są wyraźnie ciemniejsze, podobnie na fotce nr 30. Na fotce 116 ciemna wydaje się także nieruchoma część osłony siłownika, która na wszystkich innych zdjęciach jest w kolorze blach kadłuba ...

Na Twojej fotce hamulec jest w naturalnych barwach, ale już co do osłony siłownika nie mam pewności ... choć tutaj to jak pisałem kwestia naświetlenia i obróbki raczej wchodzi w grę niż malowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu ,hamulce , ciemne i osłony RP w dwóch kolorach tak jak wspomina p.Wacław Hołyś we ksiazce

pfbul_zpsqmacspif.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie znalazłem tematu poświęconego temu, moim zdaniem najpiękniejszemu myśliwcowi odrzutowemu pierwszej generacji, więc zakładam :-)

oglądam 19 numer Polskich Skrzydeł, patrzę na zdjęcia i się zastanawiam ... czy jest możliwe, że niektóre nasze Lim-5 miały czerwone hamulce aerodynamiczne, albo osłony ich siłowników?

 

Hamulce nie,ale na pewno stosowano na Limach- przyjmijmy,czerwony pas wokół tylnej części kadłuba . W PW19 jakos autorzy pomineli ta /tę ciekawą kwestie .

Gdybys robił Lima ze pasem to musi to być Lim-5R o numerze bocznym 1302 lub 1909 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Hamulce nie,ale na pewno stosowano na Limach- przyjmijmy,czerwony pas wokół tylnej części kadłuba . W PW19 jakos autorzy pomineli ta /tę ciekawą kwestie .

Gdybys robił Lima ze pasem to musi to być Lim-5R o numerze bocznym 1302 lub 1909 .

 

Ciekawa informacja o tych pasach Em, do tej pory wiedziałem tylko o takich pasach na Lim-2, gdzieś kojarzę fotkę, nawet ją miałem, ale szukam po dysku i nic nie widzę

 

Natomiast w najnowszym numerze Mini Repliki cała seria nie publikowanych fotek Lim-5M z czasów służby - dla kogoś zainteresowanego tematem pozycja obowiązkowa :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Lim-2 numer boczny 1712 ze 13 PLM z Leżnicy , i sam to zdjecie na Modelworku umiesciłem . Czy było wiecej Limków -1,2 z pasami ? Podobno jest zdjęcie kamuflowanego Lim-2 ze Sochaczewa .W LAF ie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Na Lim-2 numer boczny 1712 ze 13 PLM z Leżnicy , i sam to zdjecie na Modelworku umiesciłem . Czy było wiecej Limków -1,2 z pasami ? Podobno jest zdjęcie kamuflowanego Lim-2 ze Sochaczewa .W LAF ie
Foty, Panowie, foty! Dowody tych ciekawostek, nie tylko podania ludowe

 

Już pamiętam Em - pokazałeś je w dyskusji o Lim-2. Jest też zdjęcie 314 z pasem malowanym tylko na górnej połowie kadłuba (w Squadron Walk Around o MiG-15). Ja niestety po zapaści kompa mam tylko fragmenty swoich dawnych zbiorów gromadzonych przez lata buszowania po sieci i skanowania książek, a z racji częstych podróży dostęp do biblioteczki mocno ograniczony.

Majaczy mi się jedno zdjęcie kamuflowanego Lim-2 zamieszczone w Mini Replice, o ile pamiętam było to zdjęcie nocne, samolot jest częściowo przesłonięty przez STARA, ale głowy sobie nie dam uciąć, dopóki nie sprawdzę :-)

Jeśli chodzi o LAF ... chwalą się swymi zasobami pochowanymi w skarpetach od lat, ale jak to oni, nie chcą ich pokazać ... może w swoim nowym piśmie wreszcie je pokażą :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majaczy mi się jedno zdjęcie kamuflowanego Lim-2 zamieszczone w Mini Replice, o ile pamiętam było to zdjęcie nocne, samolot

 

Owszem ale to był SBlim a nie Lim-2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Bez wątpienia masz rację - odnalazłem to zdjęcie w MR nr 37, to wg podpisu SBLim-1 nr 804, jakoby sprzedany na Węgry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast w najnowszym numerze Mini Repliki cała seria nie publikowanych fotek Lim-5M z czasów służby - dla kogoś zainteresowanego tematem pozycja obowiązkowa :-)

 

We "wstępniaku" jest chyba zapowiedź zestawów konwersyjnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie dotyczące samolotu z poniższego zdjęcia:

 

2e73980afa7ea16365700f56fe7b8de5.jpg

 

Samolot znajduje się w muzeum na lotniskowcu USS Intrepid w Nowym Jorku, podobnie jak "pseudo-wietnamski" MiG-21, którego pokazywałem w sąsiednim wątku. W różnych miejscach są różne informacje dotyczące wersji samolotu - Lim-5 lub MiG-17. Monografia Aerofaxu mówi, że w Polsce był Lim-5M pasujący numerem do tego, co jest w muzeum (n/b 327 s/n 1F-0327), który został przebudowany do wariantu Lim-6bis. Może jest tu ktoś, kto wie coś więcej o tym samolocie? Nie wygląda on na Lima-6, więc może to być zupełnie inna maszyna, niekoniecznie polskiej produkcji (po numerach bocznych w Aerofaxie znalazłem jeszcze Shenyanga J-5 0327 z Kambodży), zmieniony numer boczny, albo Aerofax się myli odnośnie przebudowy?

 

Dodano:

 

Sam sobie trochę odpowiem, na facebooku dostałem odpowiedź, że to prawdopodobnie Lim-5 1C-0327.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukuję informacji na temat tego zdjęcia.

PuAxe3u.jpg

 

Czy ktoś mógłby autorytatywnie stwierdzić gdzie i kiedy było ono zrobione? Na różnych stronach i forach znalazłem trzy całkowicie rozbieżne opcje:

 

  • Babimost, wrzesień 1984, 45 PLMSz.
  • Krzesiny, 1989, 62 PLM (to akurat opis na tablicy barwnej ale wygląd identyczny)
  • Strachowice, 1960 (najmniej wiarygodna opcja IMHO)

 

Chciałbym zwrócić uwagę, że przed numerem bocznym widać lekko podniszczone godło 62 PLM, kruka namalowane od szablonu. Takie jak to:

64XWQ8m.jpg?1

 

O ile mi wiadomo, w 1981 62 PLM zakończył eksploatację Limów-5 i przekazał je do 45 PLMSz. Ktoś coś wie w tym temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według autora (Wacław Hołyś) zdjęcie zostało zrobione w Babimoście. Historia podobna jak w przypadku Lim-5 1419 z filmu, który linkowałem. Samoloty wycofane z 62 PLM trafiły do innych jednostek, ale godeł nie usuwano (przynajmniej natychmiast).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zapewne prawidłowa jest interpretacja, że zdjęcie zrobiono we wrześniu 1984, po przekazaniu maszyny do 45 PLMSz. Bardzo dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szukam numerów bocznych, malowania  limów z 6plmb Piła. Może ktoś coś ma lub wie, bo w sieci jest mało informacji.

Edited by kozi84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.