Jump to content

White Freightiner AMT


Recommended Posts

Witam. Jestem tu nowy ale często wchodziłem tu jako gość oglądając wasze warsztaty. Tym razem postanowiłem sam coś zrobić i pokazywać swoje postępy oczekując na rady, ciekawe pomysły które mogą mi pomóc zbudować swój model..

Wylicytowałem ostatnio ciekawy egzemplarz jakim jest white freightiner firmy amt. Już przy sklejaniu kabiny wiedziałem, że bez szpachli się nie obejdzie, niektóre elementy są paskudnie spasowane i czego mi brakuje to oznaczeń elementów w ramkach. Po prostu muszę intuicyjnie i na oko dobierać części patrząc na instrukcję która do tego wszystkiego jest bardzo uboga. Albo przyzwyczaiłem się po prostu do firmy Italleri:). A więc poniżej wstawiam kilka fotek co udalo mi się przez dwa dni zrobić. Pierwsze co mnie zraziło to okropna wylewka w masce (wloty powietrza) od razu postanowiłem je wyciąć, podobnie jak przedni grill który dla mnie zepsuł by cały końcowy efekt jeśli byłby oryginalnie zalany plastikiem. Pogrzebałem przy silniku dodałem troche przewodów itp. Czy zrobiłem to dobrze rzecz gustu. Posiłkowałem się jakimiś fotkami, resztę wymyślałem sobie sam ale nie chciałem mieć go "gołego" myślę, że jak się go psiknie podkładem a później odpowiednio pomaluje będzie wyglądać ok. Skleiłem ramę ale zostały kabelki i przewody do zrobienia i to wszystko póki co co przez kilkanaście godzin udało mi się zrobić:)

48be6de8cb63.jpg

fe6315269318.jpg

2e29c73a5472.jpg

989ac11d017b.jpg

ff05a45cf1b4.jpg

acd8329a5645.jpg

ddc94e84f3a8.jpg

4b13a5a87e6f.jpg

a6286bf23500.jpg

04853330f75a.jpg

Ps. Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami ale pokazują się do góry nogami albo od boku a dodawałem je jak mają być:/ w sumie pierwszy raz wstawiam fotki na forach

Link to post
Share on other sites

dokładnie tak to wygląda jak napisałeś z tą instrukcją .. kalkomani oszczędzili na ten model kilka sztuk napisów reklamowych na ciągnik ale i tak ich pewnie nie użyję ponieważ kalkomanie jak i instrukcja są już wyżółknięte:/ zobaczę jak to będzie wyglądać bo w zamiarze mam użyć washów suchych pigmentów, ogólnie ma to być stary wysłużony ciągnik z rdzą zaciekami itp:) dziś udało mi sie zrobić tyle. Nadchodzi weekend i spędzę troche czasu z dziewczyną żeby mi tego modelu nie spaliła

 

aad9aa539651.jpg

7e9e26be6db7.jpg

5726c229b3dd.jpg

700cdc4ea7f0.jpg

 

I jeszcze jedno co mi się strasznie nie podoba a mianowicie szybka kabiny.. jest wręcz pancerna i strasznie gruba, załamuje swiatło i zniekształca a chciałbym wnetrzę kabiny zrobić dokładnie ze szczególami i szkoda, że nie będzie tego widać. Macie jakieś pomysły jak to zmienić?

cdd4561e6b96.jpg

7ec97afcbb11.jpg

Link to post
Share on other sites

Tylko orginalna jest bardzo gruba i do niej trzeba przykleic podsufitke itp i nie wiem czy to wszystko będzie pasować ale sprobuje. Najwyzej zostawie gore a boki i przód zrobie tak jak napisałeś

Link to post
Share on other sites

Z płaskimi powierzchniami ie ma problemu, zeszlifować do odpowiadającej grubości:

- ja robię to papierami 400 (jak dużo jest do zeszlifowania) -> 800 -> 1200 -> na mokro 2000)

- następnie polerka - ja używam tamiyowskiej Compound, najpierw fine, potem finish

 

Czasem tak robię aby nawet nie pocieniać ale poprawić przezroczystość (w lotnictwie nigdy nie zostawiam otwartej owiewki więc aby widać było co jest w środku muszę uczynić owiewkę jak najbardziej przezroczystą).

Link to post
Share on other sites
Z płaskimi powierzchniami ie ma problemu, zeszlifować do odpowiadającej grubości:

- ja robię to papierami 400 (jak dużo jest do zeszlifowania) -> 800 -> 1200 -> na mokro 2000)

- następnie polerka - ja używam tamiyowskiej Compound, najpierw fine, potem finish

 

Czasem tak robię aby nawet nie pocieniać ale poprawić przezroczystość (w lotnictwie nigdy nie zostawiam otwartej owiewki więc aby widać było co jest w środku muszę uczynić owiewkę jak najbardziej przezroczystą).

 

ESP a myślisz, że przy kształcie tej szybki wyszło by to szlifowanie? nigdy tego nie robilem wiec pytam, chociaż nie wiem czy przy takim prostym kształcie faktycznie nie wyciąć gotowej szybki z czegoś cieńszego.

Link to post
Share on other sites

Ciężko mi powiedzieć, nigdy takiej szyby nie szlifowałem.

Skoro do niej mają być przymocowane inne części (podsufitka) to raczej szlifowałbym z obu stron (tak aby jak najmniej stracić na zewnętrznych częściach aby jak najlepiej pasowała do już sklejonej kabiny).

 

Ja pewnie zrobił bym tak: podzielił część na 5 kawałków (4 szyby + dach). Dachu bym nie ruszał za bardzo a resztę zeszlifował od środka. Potem skleił Micro Krystal Klear lub Mr.Clear Glue II do pierwotnej postaci.

 

Fajny jest też pomysł z wykorzystaniem blistrów chociaż ja bym jednak kupił gładki i przezroczysty arkusz PVC 0,5mm. Wygodny jestem.

Link to post
Share on other sites

Po kilkudniowych zmaganiach Z szyba w Aventadorze

http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=48876&start=30 mogę napisać, że polerka szyby nie jest wcale trudna.

Na pocienienie raczej bym się nie nastawiał. Ja na mojej szybce siedziałem w sumie ok. 12 godz.

Co prawda nie chodziło mi o jej pocienienie lecz odzyskanie, ale sprawdziłem - po 12 godz. szlifowania od papieru 600 do past polerskich szybka od zmęczenia zaczęła już pękać, a jej grubość zmalała o 0,2 mm.

Poza tym jeśli chcesz ją pocieniać to wskazane jest mieć komplet papierów do 12000 włącznie.

Natomiast nie ruszając nic papierem tylko samymi pastami - to sprawa jest jak najbardziej wskazana i prosta do uzyskania dobrych efektów.

Ja kupiłem pasty Tamiya. Gdybym kupował dzisiaj posłuchałbym rady kolegi Dorotki i kupił tę co on poleca.

Cały ten dach szybki bym wyrzucił, bo w sumie daje to straszne pogrubienie dachu, niewiele mające wspólnego z rzeczywistym autem.

Najprościej byłoby wstawić cieńkie szybki, tylko z czego? Te wszystkie folie z opakowań, bindownic itp. już na starcie są tak porysowane,

że nie ma sensu ich stosować, a wypolerować się tego nie da.

Przymierzam się, do swojego modelu do zakupu (tak jak pisze kolega ESP) przezroczystego arkusza PCV.

Problem w tym, że na razie spotkałem tylko arkusze 1,5 x 1 m w cenie powyżej 100 zł. Jak zdobędziesz coś porządnego podziel się wiedzą.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy sobie poradzę z tą szybą. Dla was może to łatwe ale ja w sumie amatorsko się zajmuję tym i większość sztuczek itp znam tylko z teorii, więc zobaczymy jak to pójdzie:) dziś miałem 2 godzinki czasu i udało mi się usunąć chromy biedronkowym kretem. Chrom zszedł po 5min bez potrzeby szorowania itp. No i postanowiłem wyciąć miejsce na reflektory, zima dluga więc można się pobawić:)

Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami raz wgrywają się poprawnie a raz bokiem:/

 

51142dbc7ed2.jpg

00b2a6042d4b.jpg

44c0e4671ac7.jpg

Link to post
Share on other sites

Ktoś pisał tu na Forum o metodzie robienia szyb z folii do laminowania.

Próbowałem tej metody i jestem zadowolony. Przezroczystość idealna, brak zarysowań itp.

Folię trzeba koniecznie przepuścić przez laminator, bo przed zgrzaniem jest lekko matowa.

Link to post
Share on other sites
Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami raz wgrywają się poprawnie a raz bokiem

Najwyraźniej wszystkie zdjęcia które robiłeś "pionowo" obracają się do poziomu.

Rób więc tylko zdjęcia "poziome", bo te wklejają się dobrze.

Coppercat - laminowałeś pojedyńczo, czy jak ktoś pisał sklejałeś po dwie?

Link to post
Share on other sites

Dziś miałem chwilkę i wymyśliłem coś takiego na przednią lampkę. diody led wyciągnięte z mini latarki. obklejone aluminiową taśmą a na końcu czarną. jak wkleję w kabinę obuduje ją może jakoś

6a3e123cf708.jpg

632c80cd5fae.jpg

4b4ddd9ef908.jpg

 

teraz jak tak patrzę na nie to są zbyt wypukłe jakieś.. jutro pomyślę nad czyms innym

Link to post
Share on other sites

dziś trochę pogrzebałem przy modelu. Wyciąłem w dolnym zderzaku miejsca na halogeny i wstawilem kratkę zamiast plastikowej wylewki. Przy ramie też pogrzebałem i dodałem przewody pneumatyczne i parę kabelków, z góry piszę, że nie znam się za bardzo na budowie pneumatyki itp w samochodach a zdjęć nie udało mi się poszukać za bardzo z takimi instalacjami ale chciałem dodać coś żeby nie było tak pusto:) trochę dałem ciała bo przykleiłem baki paliwa już a chciałem je malować w kolorze kabiny:/

 

49d9a742b683.jpg

1b0c5f830250.jpg

a8140f8d4fdf.jpg

e1c3d2398b29.jpg

a8140f8d4fdf.jpg

35e559e6bfae.jpg

b431e9ac5824.jpg

35dc2f5c2d0e.jpg

d216710c7170.jpg

Link to post
Share on other sites

dziś porobiłem przy wydechach ciągnika, wgłębienia na odlewie kominów były znikome prawie niewidoczne a, że nie miałem ochoty robić tyle dziurek, wykorzystałem siateczke/osłonę głośnika. Wygiąłem go na kształt kominów i efekt widać poniżej. Pomalowane na czerwony podkład bo będę chciał zrobić je zardzewiałe i zeskrobać bazową farbę położoną na lakier do włosów. Wiem.. Mogłem zostawić przestrzeń większą między kominem w środku a tą siatką ale nic mi nie przyszło do glowy jak już pisałem staż mam niewielki.

 

bed5a86c2ff1.jpg

e74da88d3ed0.jpg

c214b6a815eb.jpg

fa4d2d7375d8.jpg

4c88357eaf02.jpg

ada3a2bab750.jpg

Link to post
Share on other sites

A te osłony są w oryginale zrobione z "czarnej" blachy, że rdzewieją?

Zawsze myślałem, że to nierdzewka (a właściwie kainer kwasoodporny), ale specem w tej materii nie jestem.

Link to post
Share on other sites

Kabina pomalowana, zostały uszczelki, wycieraczki i gril do pomalowania i uwydatnienie nitów itp washem i teraz pytanie do was czym zabezpieczyć farbę przed tym. lakieru nie am obecnie żadnego z wyjatkiem lakieru do włosów i sidoluxu a nie wiem co i jak. malowałem pierwszy raz areografem farbami akrylowymi. No i dojdą z dwa paski białe charakterystyczne dla tego modelu

058c87ba5831.jpg

b18538a14698.jpg

775d8bb98829.jpg

a5b4660d6db3.jpg

Link to post
Share on other sites

Oj tam, nie o to chodzi:) mi po prostu te ciężarówki kojarzą się ze starymi wysłużonymi i taką chciałem zrobić i faktycznie posiłkowałem się zdjęciami na których ciągniki zazwyczaj stały zapuszczone na parkingach, moja nie musi jeździć ale nie pasuje mi nowy swieży lakier do niej:D

i tak kolejny dzien zleciał mi na malowaniu kabiny. Już myślalem że zabiorę się za ramę albo silnik ale ciągle coś mi brakowało

72021de9d838.jpg

4882155c1dbf.jpg

6a5ec9dc48fa.jpg

09cf5c094541.jpg

 

PS. doczepicie się pewnieo do wielkości nitów ale musiałem je robić sam bo większośc mi uciekła przy szlifowaniu podkładu. w przybliżeniu może tak wyglądają ale w rzeczywistości nawet mi się podobają

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.