Jump to content

Porsche 356 Fujimi 1:24


Recommended Posts

Ciąg dalszy zmagań z duperelami

Uruchomiłem produkcję popychaczy z przegubami kulowymi do sterowania przepustnicami w gaźnikach.

Zrobiłem ich więcej, bo to nie ostatni silnik do złożenia i nie wszystkie popychacze się kwalifikują do użycia.

W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego.

 

002_zpsm8odsxiy.jpg

 

Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ?

W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ?????

 

Obok schną sobie fajki dodatkowych świec (po jednej na każdy cylinder).

 

003_zpsmkqvvfuv.jpg

 

Gaźniki powierciłem pod przewody paliwowe i dodałem zaślepki/śruby mocujące przewody do gaźnika.

 

004_zpst2asdcdh.jpg

 

Do tłumika dobrałem końcówki wydechu.

 

001_zpsk9cc7qq5.jpg

 

Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim).

Od jutra trzeba będzie wrócić do rzeczywistości

 

ale cdn (mam nadzieję)

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • Replies 393
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego...
To zrób i dla mnie ze 30 szt. - oczywiście, żartuję. Jednak szkoda, że takich elementów nikt nie produkuje.

 

Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ?

W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ?????

Nie znam tego silnika, ale umieszczenie pompy paliwa nie zależy raczej od ilości rozdzielaczy zapłonu.

 

Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim).
I o to właśnie w tym wszystkim chodzi.

 

PS. Z takim pietyzmem zrobiłeś koło zamachowe z wieńcem zębatym. A czy ono będzie w ogóle widoczne?

Link to post
Share on other sites
...W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego...
To zrób i dla mnie ze 30 szt. - oczywiście, żartuję. Jednak szkoda, że takich elementów nikt nie produkuje.

 

Andrzeju dla Ciebie mogę zrobić takie trójniki

 

Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ?

W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ?????

Nie znam tego silnika, ale umieszczenie pompy paliwa nie zależy raczej od ilości rozdzielaczy zapłonu.

 

Oczywiście, że ilość kopułek nie ma w tej sprawie znaczenia. Napisałem o nich żeby było wiadomo, do jakiej wersji silnika jest pytanie.

Dalej aktualne.

Z fotek od Wujka Google wnioskuję, że pompa (a raczej pompy) paliwa są elektryczne i umieszczone poza komorą silnika.

 

Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim).
I o to właśnie w tym wszystkim chodzi.

 

PS. Z takim pietyzmem zrobiłeś koło zamachowe z wieńcem zębatym. A czy ono będzie w ogóle widoczne?

 

Koło będzie widoczne, bo to wersja silnika do ekspozycji

Link to post
Share on other sites

W wolnych chwilach kombinuję sobie, co by można było jeszcze dorobić do tych silniczków.

Wpadłem na pomysł zrobienia wlotów powietrza troszke innych niż zestawowe.

 

Dawcy części:

 

001_zps6xowgzjd.jpg

 

Wyszło coś takiego:

 

002_zpslr7dohed.jpg

 

003_zpsdmpe0nak.jpg

 

Całość będzie musiała być jednak malowana, bo po szlifowaniu zeszło całe "sreberko" z rurek

Najbardziej pracochłonne było połączenie tych dwóch rurek i doszlifowanie góry "parki".

Teraz przeglądam dokumentację i wynika z niej, że te wloty wcale nie muszą być połączone. mogą być osobne rurki/tuby.

 

 

Co myślicie ?

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Chyba za bardzo złączyłeś te wloty. Moim zdaniem one nie są połączone. Na zdjęciu (tak na 90%) widać mały prześwit miedzy wlotami, a tylko kołnierze na górze są trochę zeszlifowane, bo zachodzą na siebie. Przynajmniej ja tak interpretuję to górne zdjęcie.

Link to post
Share on other sites

To są końcówki do zagniatania na kablach elektrycznych.

Dostępne w każdym sklepie z częściami elektronicznymi.

Różne długości i średnice. Koszt 5-10 gr/szt.

 

Marak:

Faktycznie. Jest tam szparka.

To nawet upraszcza sprawę.

 

W międzyczasie wypatrzyłem jeszcze coś takiego:

 

resize_image.php?dim=310&immagine=gTrombette_Porsche_356.JPG

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Dorobiłem system dźwigni/popychaczy układu sterowania przepustnicami.

Bardzo to wszystko maleńkie, ale udało się złożyć do kupy.

Fotki z konieczności robione na dużym przybliżeniu więc wszystkie babole i pyłki widoczne jak na dłoni.

 

002_zpskrd8bxqv.jpg

 

004_zpsul1zx9ol.jpg

 

003_zpsj1tifbat.jpg

 

I fotka z odrobiną wkładu własnego:

 

001_zps23m3f00e.jpg

 

Te drążki między orczykami a krzywkami na łączniku gaźników mają ok. 5 mm długości i 0.25 mm średnicy.

Złożenie tego w całość moimi niezgrabnymi paluchami graniczyło z cudem. Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry

To będzie drugi, po wysadzeniu szwedzkiego działa przez imć Kmicica, znany ludzkości cud w tej okolicy

 

Podobno było jeszcze kilka innych w międzyczasie

Link to post
Share on other sites

Pompy paliwa w wiekszosci samochodow sa w baku a druga zaraz na zewnatrz, ale Twoje Porsche ma gazniki wiec cisnienie paliwa musi byc niskie. Dlatego tylko jedna pompa paliwa w baku. Wtryski potrzebuja wysokiego cisnienia, gaznikom to szkodzi. Te rurki ktore chcesz wlazyc to tzw. ITB, czyli po jednej przepustnicy i wtrysku/gazniku na cylinder. To swietne rozwiazanie stosowane do dzis w tuningu i samochodach sportowych. Stosuje sie je tez w motorach do dzis. Moglbys wrzucic zdjecie opakowania tych gumek, ktore kupiles w Castoramie? Z gory dziekuje.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za rzeczową wypowiedź

Bardzo mi pomogłeś

Zapraszam częściej

 

Gumę zakupiłem faktycznie w Castoramie, ale w innych sklepach też ją widziałem.

Tak wygląda opakowanie:

T-294_guma_wulkanizowana136x233.jpg

A tutaj jest pełny opis w pdf

Jest to guma wulkanizowana do łatek naprawczych o wymiarze: 8.4 cm x 20 cm x 0.5 mm.

Łatwo ja ciąć, jest elastyczna - jak to guma.

Link to post
Share on other sites

Dzieki za fotke. Te rurki czesto nazywane sa "trąbkami". Zwroc uwage, ze na zdjeciach nie sa one za wysokie. Trabki moga byc roznej wysokosci, ale zazwyczaj sa dosc niskie, zeby poprawic tzw. "górę". W silnikach zasilanych ITB nikomu zalezy na mocnym dole. Najwazniejsze jest zeby silnik nie puchl na wysokich obrotach, dlatego krotkie trabki. Krotkie trabki powoduja tez ze hamowanie silnikiem jest skuteczniejsze. A i najwazniejsze, ITB daja piekny odglos silnika

Link to post
Share on other sites
(...)ITB daja piekny odglos silnika

No, motoryzacja ma nie tylko wyglądać, dobrza gadający silnik daje równie wiele uciechy. ;)

 

A i z charakterystykami silników po zastosowaniu prostych kanałów wlotowych się zgadza. Taki SBC350 w wyczynowych samochodach chevroleta z lat 60tych potrafił dać i 100 koni z litra, tylko pracował równo w zakresie 5000-7000 obrotów. No ale silnik na ulicę to to nie był

Link to post
Share on other sites

Ostatnio mam bardzo mało czasu na modelarstwo

Coś tam jednak poszło do przodu.

Grzebię sobie w kabelkach przy silniku. Jest ich trochę ....

 

 

003_zpsumarlfvy.jpg

 

004_zpslxqexpun.jpg

 

Dorobiłem bagnet poziomu oleju. Można go wyciągać , ale oleju jeszcze nie wlałem

 

001_zpslzug5kp8.jpg

 

Waloryzuję tłumik, ale idzie mi to nieporadnie. Chciałem zrobić przebarwienia przy wylotach rur z głównej puszki .....

Nie do końca wyszło, ale chyba załapałem, o co chodzi

 

005_zpsig5kx6am.jpg

 

cdn

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Według mnie te przewody są trochę za grube. Wizualnie dominują nad całym silnikiem. W oryginale pewnie mają 7-8 mm

średnicy, więc w modelu powinny mieć jakieś 0,3 mm.

 

Odnośnie przebarwień. Ja podpatrując DarkWinga robię je transparentnymi (od świateł) mocno rozcieńczonymi yellow-red-blue tak jakbym malował tęczę. Red na blue musi mocno nachodzić aby wyszło dużo fioletu. Jak wyjdzie za kolorowo to przyciemniam smoke. U Ciebie na złotym tle yellow jest chyba zbędny.

 

Czy zdążysz coś w Bytomiu pokazać? Ten silnik warto by było.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.