Coppercat 17 Posted January 6, 2016 Author Share Posted January 6, 2016 (edited) Ciąg dalszy zmagań z duperelami Uruchomiłem produkcję popychaczy z przegubami kulowymi do sterowania przepustnicami w gaźnikach. Zrobiłem ich więcej, bo to nie ostatni silnik do złożenia i nie wszystkie popychacze się kwalifikują do użycia. W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego. Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ? W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ????? Obok schną sobie fajki dodatkowych świec (po jednej na każdy cylinder). Gaźniki powierciłem pod przewody paliwowe i dodałem zaślepki/śruby mocujące przewody do gaźnika. Do tłumika dobrałem końcówki wydechu. Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim). Od jutra trzeba będzie wrócić do rzeczywistości ale cdn (mam nadzieję) Edited January 8, 2018 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Marak 53 Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 ...W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego... To zrób i dla mnie ze 30 szt. - oczywiście, żartuję. Jednak szkoda, że takich elementów nikt nie produkuje. Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ? W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ????? Nie znam tego silnika, ale umieszczenie pompy paliwa nie zależy raczej od ilości rozdzielaczy zapłonu. Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim). I o to właśnie w tym wszystkim chodzi. PS. Z takim pietyzmem zrobiłeś koło zamachowe z wieńcem zębatym. A czy ono będzie w ogóle widoczne? Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 ...W prawym dolnym rogu fotki widać "produkcję" trójników do układu paliwowego... To zrób i dla mnie ze 30 szt. - oczywiście, żartuję. Jednak szkoda, że takich elementów nikt nie produkuje. Andrzeju dla Ciebie mogę zrobić takie trójniki Tak przy okazji: czy ktoś wie, gdzie w tym silniku jest pompa paliwa ? W innych wersjach (z jednym rozdzielaczem zapłonu) sprawa jest prosta. Ale tutaj ????? Nie znam tego silnika, ale umieszczenie pompy paliwa nie zależy raczej od ilości rozdzielaczy zapłonu. Oczywiście, że ilość kopułek nie ma w tej sprawie znaczenia. Napisałem o nich żeby było wiadomo, do jakiej wersji silnika jest pytanie. Dalej aktualne. Z fotek od Wujka Google wnioskuję, że pompa (a raczej pompy) paliwa są elektryczne i umieszczone poza komorą silnika. Praca przy tym silniczku sprawia mi tyle radochy, że zapominam o całym świecie (o pracy zawodowej przede wszystkim). I o to właśnie w tym wszystkim chodzi. PS. Z takim pietyzmem zrobiłeś koło zamachowe z wieńcem zębatym. A czy ono będzie w ogóle widoczne? Koło będzie widoczne, bo to wersja silnika do ekspozycji Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Z fotek od Wujka Google wnioskuję, że pompa (a raczej pompy) paliwa są elektryczne i umieszczone poza komorą silnika. No właszka. W późniejszych 911 jest zaraz za zbiornikiem. Robota idzie świetnie. Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 (edited) W wolnych chwilach kombinuję sobie, co by można było jeszcze dorobić do tych silniczków. Wpadłem na pomysł zrobienia wlotów powietrza troszke innych niż zestawowe. Dawcy części: Wyszło coś takiego: Całość będzie musiała być jednak malowana, bo po szlifowaniu zeszło całe "sreberko" z rurek Najbardziej pracochłonne było połączenie tych dwóch rurek i doszlifowanie góry "parki". Teraz przeglądam dokumentację i wynika z niej, że te wloty wcale nie muszą być połączone. mogą być osobne rurki/tuby. Co myślicie ? Edited January 8, 2018 by Guest Quote Link to post Share on other sites
jakub476 46 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Mógłbyś wstawiać zdjęcia na których się wzorujesz żebym nie musiał ciągle włączać google. Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 (edited) Wzorowałem się na tym: A potem okazało się, że można również tak: Edited January 8, 2018 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Marak 53 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Chyba za bardzo złączyłeś te wloty. Moim zdaniem one nie są połączone. Na zdjęciu (tak na 90%) widać mały prześwit miedzy wlotami, a tylko kołnierze na górze są trochę zeszlifowane, bo zachodzą na siebie. Przynajmniej ja tak interpretuję to górne zdjęcie. Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 A co to? Fajny półfabrykat na długie kanały dolotowe. Co myślicie ? Bomba. Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 (edited) To są końcówki do zagniatania na kablach elektrycznych. Dostępne w każdym sklepie z częściami elektronicznymi. Różne długości i średnice. Koszt 5-10 gr/szt. Marak: Faktycznie. Jest tam szparka. To nawet upraszcza sprawę. W międzyczasie wypatrzyłem jeszcze coś takiego: Edited January 8, 2016 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Dzięki za namiar. Na "tuning" klasyków pierwszorzędna sprawa. Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 10, 2016 Author Share Posted January 10, 2016 (edited) Dorobiłem system dźwigni/popychaczy układu sterowania przepustnicami. Bardzo to wszystko maleńkie, ale udało się złożyć do kupy. Fotki z konieczności robione na dużym przybliżeniu więc wszystkie babole i pyłki widoczne jak na dłoni. I fotka z odrobiną wkładu własnego: Te drążki między orczykami a krzywkami na łączniku gaźników mają ok. 5 mm długości i 0.25 mm średnicy. Złożenie tego w całość moimi niezgrabnymi paluchami graniczyło z cudem. Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry Edited January 8, 2018 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry To będzie drugi, po wysadzeniu szwedzkiego działa przez imć Kmicica, znany ludzkości cud w tej okolicy Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 10, 2016 Author Share Posted January 10, 2016 Całe szczęście, że robiłem to w Częstochowie ok. 1 km od Jasnej Góry To będzie drugi, po wysadzeniu szwedzkiego działa przez imć Kmicica, znany ludzkości cud w tej okolicy Podobno było jeszcze kilka innych w międzyczasie Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Ale te dwa mają wizualizację ;) Quote Link to post Share on other sites
Negev 0 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Pompy paliwa w wiekszosci samochodow sa w baku a druga zaraz na zewnatrz, ale Twoje Porsche ma gazniki wiec cisnienie paliwa musi byc niskie. Dlatego tylko jedna pompa paliwa w baku. Wtryski potrzebuja wysokiego cisnienia, gaznikom to szkodzi. Te rurki ktore chcesz wlazyc to tzw. ITB, czyli po jednej przepustnicy i wtrysku/gazniku na cylinder. To swietne rozwiazanie stosowane do dzis w tuningu i samochodach sportowych. Stosuje sie je tez w motorach do dzis. Moglbys wrzucic zdjecie opakowania tych gumek, ktore kupiles w Castoramie? Z gory dziekuje. Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 10, 2016 Author Share Posted January 10, 2016 Dzięki za rzeczową wypowiedź Bardzo mi pomogłeś Zapraszam częściej Gumę zakupiłem faktycznie w Castoramie, ale w innych sklepach też ją widziałem. Tak wygląda opakowanie: A tutaj jest pełny opis w pdf Jest to guma wulkanizowana do łatek naprawczych o wymiarze: 8.4 cm x 20 cm x 0.5 mm. Łatwo ja ciąć, jest elastyczna - jak to guma. Quote Link to post Share on other sites
Negev 0 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 Dzieki za fotke. Te rurki czesto nazywane sa "trąbkami". Zwroc uwage, ze na zdjeciach nie sa one za wysokie. Trabki moga byc roznej wysokosci, ale zazwyczaj sa dosc niskie, zeby poprawic tzw. "górę". W silnikach zasilanych ITB nikomu zalezy na mocnym dole. Najwazniejsze jest zeby silnik nie puchl na wysokich obrotach, dlatego krotkie trabki. Krotkie trabki powoduja tez ze hamowanie silnikiem jest skuteczniejsze. A i najwazniejsze, ITB daja piekny odglos silnika Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 .......... A i najwazniejsze, ITB daja piekny odglos silnika Tego niestety nie sprawdzę ............ w moim modelu oczywiście Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 (...)ITB daja piekny odglos silnika No, motoryzacja ma nie tylko wyglądać, dobrza gadający silnik daje równie wiele uciechy. ;) A i z charakterystykami silników po zastosowaniu prostych kanałów wlotowych się zgadza. Taki SBC350 w wyczynowych samochodach chevroleta z lat 60tych potrafił dać i 100 koni z litra, tylko pracował równo w zakresie 5000-7000 obrotów. No ale silnik na ulicę to to nie był Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 (edited) Dorobiłem przewody paliwowe. Na fotkach wygląda to średnio, ale na szczęście w rzeczywistości jest OK. Szykuję filtry powietrza: cdn Edited January 8, 2018 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Marek93 0 Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Jeśli na zdjęciach to jest "średnio", to ja nie chcę widzieć tego na żywo. Quote Link to post Share on other sites
Coppercat 17 Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 (edited) Ostatnio mam bardzo mało czasu na modelarstwo Coś tam jednak poszło do przodu. Grzebię sobie w kabelkach przy silniku. Jest ich trochę .... Dorobiłem bagnet poziomu oleju. Można go wyciągać , ale oleju jeszcze nie wlałem Waloryzuję tłumik, ale idzie mi to nieporadnie. Chciałem zrobić przebarwienia przy wylotach rur z głównej puszki ..... Nie do końca wyszło, ale chyba załapałem, o co chodzi cdn Edited January 8, 2018 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Marak 53 Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Według mnie te przewody są trochę za grube. Wizualnie dominują nad całym silnikiem. W oryginale pewnie mają 7-8 mm średnicy, więc w modelu powinny mieć jakieś 0,3 mm. Odnośnie przebarwień. Ja podpatrując DarkWinga robię je transparentnymi (od świateł) mocno rozcieńczonymi yellow-red-blue tak jakbym malował tęczę. Red na blue musi mocno nachodzić aby wyszło dużo fioletu. Jak wyjdzie za kolorowo to przyciemniam smoke. U Ciebie na złotym tle yellow jest chyba zbędny. Czy zdążysz coś w Bytomiu pokazać? Ten silnik warto by było. Quote Link to post Share on other sites
Mark666 0 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Odnośnie przebarwień : Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.