Jump to content
langes

Mercedes-Benz Actros Black Edition Italeri 1:24

Recommended Posts

Witam serdecznie po blisko 3 miesięcznej przerwie

Święta się zbliżają a więc wolne od szkoły no i czas taki że sprezentowałem sobie Mercedesa Actorsa pod choinkę Dokładnie mam na myśli - Mercedesa Actrosa Black Edition Italeri 1/24.

Generalnie koncepcje na ten model jakąś mam ale wszystko w swoim czasie. Przede wszystkim mam zamiar dorobić kilka drobnostek do wnętrza i spróbować lekko zabrudzić ramę i silnik (choć jeszcze nie do końca wiem jak to zrobić zapewne wash ?)

Ogólnie jest to moja pierwsza ciężarówka więc nigdy nie miałem styczności z klejem samemu ramy i kabiny (mam nadzieję, że będzie w miarę prosta (rama) )

Oczywiście nie jestem modelarzem z zapasem doświadczenia dlatego będę wdzięczny za wszelkie rady i podpowiedzi ;)

 

Na początek okrojony inbox:

 

d16bf35487723940.jpg

c44d22688bd43ce0.jpg

c0b32540ec41a1d8.jpg

ec1f823cc643735c.jpg

008a758b756269bf.jpg

 

Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się być w porządku prócz dziwnego zabrudzenia elementów jakby odpryskiem od jakiegoś płynu.

 

4bbd6d154d6519fd.jpg

 

Nie mam pojęcia co to może być.

 

f20073da68bc5441.jpg

 

Tak więc zabrałem się do pracy

Na początek sklejenie ramy do kupy - dwa elementy do siebie na zwykłego Contacta (myślałem że nie da rady, aby się to razem trzymało ale odpowiednia ilość kleju i wszystko się trzyma

 

5a7575d1a2780671.jpg

 

Jeszcze dwa modele wstecz wcale bym się tymi szwami nie przejął ale przecież musi być progres (z resztą jakoś mnie to denerwowało)

 

6f45a6a4425d3046.jpg

 

No i po małym szlifowanku...

 

5d2be742b53b2599.jpg

 

Było jeszcze parę elementów ale nie będę się rozdrabniał przecież

Reasumując rama wygląd tak:

 

e38f5e85be557cc9.jpg

 

Wydaję mi się albo jakoś koślawo wyszło choć wg producenta wszystko na swoim miejscu

 

136de4edf1dd8e8d.jpg

c4c36a07bfba7e97.jpg

 

To by było na tyle - byle dalej do przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko powiedzieć czy rama jest prosta (na pewno ostatnia poprzeczka jest krzywo wklejona). Postaraj się robić zdjęcia z lepszym światłem i postaw coś jasnego (chociażby kartkę) w tle bo mało co widać. Planujesz jakieś dodatki/przeróbki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie idzie, co do ramy, to zauważyłem że w każdym Actrosie wykonanie jej prostej jest ciężkie. Z moich własnych uwag, to trzeba będzie obniżyć przednie zawieszenie o ok. 3mm, gdyż będzie za wysoko siedzieć oraz dobrze ustawić przednią oś, gdyż mogą pojawić się problemy z kołami, mianowicie jedno będzie bardziej schowane, a drugie zbyt wysunięte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciężko powiedzieć czy rama jest prosta (na pewno ostatnia poprzeczka jest krzywo wklejona). Postaraj się robić zdjęcia z lepszym światłem i postaw coś jasnego (chociażby kartkę) w tle bo mało co widać. Planujesz jakieś dodatki/przeróbki?

 

Tą ostatnią poprzeczkę postaram się jakość naprostować bo potem będzie psuła efekt. Myślę, że twoja uwaga odnośnie tła jest jak najbardziej słuszna i już przy następnych zdjęciach tło będzie białe. Co do dodatków myślę na "doposażeniem" wnętrza o coś takiego jak laptop, kubek, kabel od CB i może takie pluszowe kostki wiszące - cd4b8efa72859639m.jpg Oczywiście jest to tylko plan jak na razie i jeszcze wszystko może się zmienić.

 

Fajnie idzie, co do ramy, to zauważyłem że w każdym Actrosie wykonanie jej prostej jest ciężkie. Z moich własnych uwag, to trzeba będzie obniżyć przednie zawieszenie o ok. 3mm, gdyż będzie za wysoko siedzieć oraz dobrze ustawić przednią oś, gdyż mogą pojawić się problemy z kołami, mianowicie jedno będzie bardziej schowane, a drugie zbyt wysunięte.

 

Śmiało mogę powiedzieć, że ucieszyła mnie ta wiadomość, przynajmniej wiem, że jak wyjdzie krzywa rama to nie tylko moja zasługa. Chcę ci jeszcze podziękować za rady wynikające z większego doświadczenia, teraz już wiem na co muszę zwrócić większą uwagę.

 

A i oczywiście Wesołych Świąt panowie !

Share this post


Link to post
Share on other sites
...trzeba będzie obniżyć przednie zawieszenie o ok. 3mm, gdyż będzie za wysoko siedzieć...

 

hm, ja nie przypominam sobie, aby była taka potrzeba

 

Faktem jest, że na etapie montowania ramy trzeba uważać, bo potem wychodzą wszystkie krzywizny... Śledzę temat więc może coś później podpowiem. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm, ja nie przypominam sobie, aby była taka potrzeba

 

Znaczy, w pierwszym nie przerobiłem i za wysoko siedział, w drugim przerobiłem i już lepiej było. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich po dłuuuuuuugiej przerwie

Jakoś nie miałem zbytnio czasu na aktualizacje do dziś. A więc bez zbędnego gadania do dzieła...

 

Przeszlifowałem łączenie ramy

6bd98ccff693b5a5.jpg

 

Jednak zauważyłem że mi się nie podoba dlatego szpachla poszła w ruch, a po szlifowaniu otrzymałem taki efekt

 

a7eb3b9d43943732.jpg

 

Naturalnie dokleiłem jeszcze obudowy kolektorów

 

4530f53c95bf39a1.jpg

 

Tak jak z resztą słusznie Mac09 zauważył ta ostatnia poprzeczka nie była wklejona najprościej dlatego odkleiłem ją i wkleiłem jeszcze raz tym razem (mam nadzieję) prosto

 

8282c81e2c68acb7.jpg

 

Rama poszła do lakiernika i aż samemu się dziwie że nie zrobiłem zdjęcia od razu po malowaniu.

Następnie wziąłem się za silnik. Od początku nie byłem zdecydowany czy malować go na czarno czy na szaro ale stwierdziłem że niech będzie sobie raz szary Oto kilka fotek jak to wyglądało po sklejeniu

 

95a4da99f74b9d0b.jpg

 

2c34f35d5940d334.jpg

 

30f82107147b53e6.jpg

 

Tu jeszcze reszta osprzętu silnika przed malowaniem

 

502d7f55f9f36dbf.jpg

 

c1f3e351638eae6f.jpg

 

I właśnie w tym momencie nauczyłem się jednej rzeczy - nigdy nie będę najpierw malował potem sklejał elementów składających się z dwóch części a oto odpowiedź dlaczego ...

 

ff4d34e8b4977761.jpg

 

d25e22e83682732e.jpg

 

I tym razem nie obyło się bez szpachli

 

2fd1c72f3ca5d330.jpg

 

Elementy od chłodnicy tuż przed malowanie

 

9a7a723c0a63075f.jpg

 

A tutaj jakiś element od turbin oczywiście tak jak mówiłem wcześniej najpierw skleiłem ...

 

c04ace2e81ee2f02.jpg

 

I znów to samo - szpachla

 

f91e976612987244.jpg

 

A tutaj ostatnie zdjęcie na dziś pokazujące wszystko po malowaniu a przed sklejeniem

 

d47924f643311483.jpg

 

W tym momencie myślałem że wszystko pójdzie łatwo, szybko i przyjemnie ale tak nie było a dlaczego ? Dowiecie się tego przy następnej aktualizacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotosik chce kasy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fotosik chce kasy...

Ja olałem fotosika, jak bez mojej zgody, usunęli moje zdjęcia z serwera. Tłumaczyli się tym, że raz na czas sprzątają i usuwają zdjęcia których nikt nie ogląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie przepraszam panowie chciałbym to z edytować tylko nie za bardzo wiem jak :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nareszcie się odblokowały zdjęcia !!! Także można śmiało oglądać i wytykać mi błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotek nadal nie ma :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejdź na photobucket. Starczy Ci na parę lat. Rada na przyszłość: nie rób sobie dodatkowej roboty. Co możesz to sklej, maluj po całości, szczegóły zawsze pędzlem możesz dopracować. Nie baw się w szpachlowanie/szlifowanie elementów, których i tak nie będzie widać (poprzeczka pod siodłem na przykład).

Pozdrawiam, Marcin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie baw się w szpachlowanie/szlifowanie elementów, których i tak nie będzie widać (poprzeczka pod siodłem na przykład).

 

Herezja! Liczy się przyjemność z hobby

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie po naprawdę długiej przerwie. Wynikła ona z braku czasu, chęci i czasem po prostu lenistwa. Bez zbędnego rozpisywania się przejdźmy płynnie do modelu...

Pod koniec mojej ostatniej aktualizacji napisałem, że coś potem poszło nie tak, dziś pokaże co dokładnie. Mianowicie coś nie wyszło mi przy sklejaniu ramy dzięki czemu nie mogłem tam wkleić silnika ze skrzynią nie wspominając nawet o chłodnicy. Po wielu próbach, płaczu i zgrzytu zębów udało mi się wkleić silnik ale została jeszcze chłodnica z resztą zobaczcie sami o czym mówię ...

 

DSC_0864_zpsmwbxmnsm.jpg

 

Z tego co widać ewidentnie chłodnica chce być wyżej niż silnik i dlatego nie mogę połączyć jednego z drugim. W tym przypadku nie pozostało mi nic innego jak ingerencja w ramę by chłodnia zeszła nieco niżej.

 

c560a93d-988a-4b77-94aa-030a087b67d3_zpsjeujz0vi.jpg

82ce2aed-a61a-4ec4-9482-ee73d74109fe_zpseygsbylx.jpg

 

Dzięki takiemu zabiegowi chłodnica jako tako pasowała więc ją już wkleiłem na stałe

 

DSC_0867_zpsibmpc07o.jpg

 

A tutaj wgląd na cały silnik dodałem przewody, które mocno rzucają się w oczy i zrobiłem skorodowany kolektor wydechowy

 

DSC_0868_zpswob1mpjb.jpg

 

Po tym jak się namęczyłem z tym wyżej, przyszedł czas na odrobinę wytchnienia i pracę przy tylnym zawieszeniu. Nie obyło się oczywiście bez szlifowania szwów na piórach ...

 

DSC_0869_zps26juiol4.jpg

 

Jak i zapełnieniu szpar w wale napędowym. Jest to mój pierwszy model firmy Italeri i w zasadzie nie można na nic narzekać choć te ich spasowanie elementów składających się z dwóch części (zbiorniki, rury itp) pozostawiają wiele do życzenia najlepszym przykładem jest następne zdjęcie ...

 

DSC_0870_zpscyocrmbf.jpg

 

Tylne zawieszenie z mostem.

 

DSC_0871_zps8tckldbf.jpg

DSC_0872_zpszt9rbu6u.jpg

 

Przyszła również kolei na przednie zawieszenie i osłony, na których dorobiłem drobne ślady eksploatacji.

 

DSC_0878_zpsbtx1tmsr.jpg

 

A całość wygląda następująco.

 

DSC_0879_zpszvqx19oo.jpg

 

Moja nieśmiała próba pobrudzenia silnika.

 

DSC_0891_zpss3nakoso.jpg

 

Dorobiłem również osłonę termiczną.

PS: Na tym zdjęciu wzorowałem się jeszcze kolektorem wydechowym i tymi przewodami

 

63f91ba9-3102-438a-8782-a7a9105dd5d4_zpsgknrim93.jpg

DSC_0895_zpsz0n9rpsw.jpg

DSC_0893_zpswnsr78mw.jpg

 

Na tę chwilę wystarczy tych nowości. Obiecuję że teraz aktualizacje będą się pojawiać regularnie ponieważ wziąłem się za ten model na poważnie. Komentujcie i podpowiadajcie, jakieś ciekawe sugestie zawsze mile widziane.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze wygląda Fajnie że postanowiłeś podorabiać elementy, które dodają "życia" miniaturze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Trochę zwlekałem z tym dodawaniem aktualizacji i tak wszyło, że model już stoi gotowy. Mam jednak zdjęcia dlatego dodam je żeby warsztat był kompletny.

 

W zasadzie standard że ten drążek jest za krótki...

DSC_0896_zpsw9fucl0j.jpg

 

Wszystkie opony trzeba zmatowić, żeby dodać odrobinę realizmu

DSC_0902_zpsb41bg9vt.jpg

 

Felga przejechana papierem i tutaj moja dorobiona rzecz czyli wentyl (swoją drogą wszystkie felgi mają wentyl prócz tej od zapasu)

DSC_0911_zpsk8qrs8dr.jpg[/url]

DSC_0922_zpsz21nvacj.jpg

 

Resztę felg trzeba było wrzucić do kreta bo po prostu ten zabawkowy chrom jest do d..y

DSC_0927_zpsaagkucq0.jpg

DSC_0935_zpsvnawcl8r.jpg

 

Instrukcja nie kazała robić czarnych piast ale ja wzorowałem się na oryginale

DSC_0975_zpsut0yiu60.jpg

DSC_0973_zpsc8dfki5t.jpg

 

Tak to się prezentuje ostatecznie...

 

DSC_0992_zpsizo6xzhb.jpg

 

Międzyczasie robiłem zbiornik - jak nie trudno się domyśleć po złączeniu dwóch połówek dziura była jak po bombie

 

DSC_0931_zpssov8zqiw.jpg

 

No niestety nie postarałem się i farba się pomarszczyła

 

DSC_0996_zpsbguseeoa.jpg

 

Błotniki zrobiłem

 

DSC_0987_zpsazcgcv64.jpg

 

Tutaj podgląd na koło i wydech, który lekko się okopcił

 

DSC_0994_zpsybekav5a.jpg

 

Pozostała kwestia ułamanej półosi. Gdy chciałem przypasować koło okazało się że całkiem mocno się zespoliło i przy próbie wyciągnięcia na siłę półoś została wraz z kołem. Trzeba było w tej sytuacji dorobić nową...

 

DSC_1000_zpscq4tvnbo.jpg

DSC_1001_zpsxld5lnds.jpg

DSC_1004_zpsv4wwy2mc.jpg

DSC_1009_zpsi7qwusxx.jpg

DSC_1011_zpsosst1446.jpg

 

Spasowałem wszystko do kupy i zostawiłem do wyschnięcia kleju

 

DSC_1012_zpsnnw5x69x.jpg

 

Podobno standard jak się nie dopilnuje tego właściwie

 

DSC_1016_zpsxm1u88yi.jpg

 

Pojawiły się przewody może nie 1:1 jak w oryginale ale coś jest na rzeczy

 

DSC_1006_zpsh5qxzc0m.jpg

 

Tak zwany "zbiornik po przejściach"

 

DSC_1014_zps0mycg1wi.jpg

 

Poniższe zdjęcia pokażą budowę wnętrza oraz dodatków, które je ożywiają.

 

DSC_1017_zpsdv9mf21c.jpg

DSC_1116_zpsebyqdkqr.jpg

DSC_0141_zps6xrqjylk.jpg

DSC_0144_zpsr1kxvunw.jpg

DSC_0145_zpshbuzmato.jpg

DSC_0146_zpsj4mkebgf.jpg

DSC_0149_zpsa82slzgy.jpg

DSC_0152_zpskjm90wwj.jpg

 

I wszystko completo

 

DSC_0153_zpsgeyojkc7.jpg

DSC_0154_zpsyzh8ylso.jpg

 

Jednym z ostatnich kroków było zrobienie z tego czegoś ładnej kabiny

 

DSC_0148_zpsmaazbacw.jpg

 

PS: Ktoś tu chyba był przede mną

 

DSC_0155_zpsvw8czqiv.jpg

 

Całość sklejona wraz z szybami oraz zamaskowana przed podkładem.

 

DSC_0157_zpsrpqhwfht.jpg

DSC_0158_zpsajfvm3oh.jpg

 

Tutaj była jakaś "dupna" szpara, którą natychmiast trzeba było załatać

 

461b5ecb-0696-4a4c-8d80-ed6cdc45ca11_zpsyhgbaxf1.jpg

DSC_0162_zps33sng1py.jpg

 

Całość w podkładzie, oczywiście zderzak też się tam gdzieś zaplątał i został psiknięty

 

DSC_0166_zpsdc4kk9dj.jpg

DSC_0167_zps9afcpw8k.jpg

DSC_0168_zpseh1ai704.jpg

 

Po chyba 4 próbach udało mi się ładnie pomalować zbiornik i wkleić na swoje miejsce.

 

DSC_0177_zpsjhg1ig7e.jpg

 

Kabina została pomalowana czarnym akrylem i dwoma warstwami bezbarwnego.

 

DSC_0179_zpssm5nhloj.jpg

DSC_0180_zpsuipe1peo.jpg

 

I tutaj ostatnie zdjęcie tego warsztatu. Actros na ostatniej prostej pozostało już tylko podoklejać kilka rzeczy i gotowy.

 

DSC_0186_zpsjopafd71.jpg

 

Galeria dojedzie w najbliższych dnia. Tam standardowo opiszę co mi się podobało a co nie oraz co uważam o swoim modelu. Dziękuję wszystkim, którzy śledzili moje poczynania i do zobaczenia najpierw w galerii a być może nie długo w kolejnym warsztacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Piasty oryginalnie, są przeważnie w kolorze ramy.

 

Dziękuję za podpowiedź jednak w tym konkretnym modelu piasty musiały być czarne ponieważ każdy prawdziwy "black actros" takowe miał. Moją wypowiedź podeprę zdjęciem

dffa384eceb59392.jpg

8643d1f4c2204ea0gen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
w tym konkretnym modelu piasty musiały być czarne ponieważ każdy prawdziwy "black actros" takowe miał.

No dziwne żeby były szare, jak sama nazwa na to wskazuje że mają być czarne.

Rama czarna, to i most oraz piasty czarne.

 

Działaj działaj, bo podoba mi się twoja robota.

Mam kilka ciężarówek na swoim kącie, choć żadnego Mercedesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.