Jump to content
MichalZ

Mozliwe najlepszy aerograf w zakresie 300-400 zł max.

Recommended Posts

Ja już nie będę męczył nikogo meandrami technicznymi na łamach forum Jak będę mógł jakoś pomóc to zapraszam na PW.

 

Pisz pisz...

Nawet jak nie wszystko zostanie zrozumiane, to wielu osobą może zapobiec różnorakim problemom.

Najlepiej jakby zrobić jakiś mały FAQ i to przykleić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja już nie będę męczył nikogo meandrami technicznymi na łamach forum Jak będę mógł jakoś pomóc to zapraszam na PW.

Męcz mnie, dręcz mnie i smagaj wiedzą, bo rzetelnej wiedzy mi brakuje a pewne dziwne naleciałości ciągną się latami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast opóźnienie powrotu spustu może wynikać z następujących przyczyn.

1. Nie przeszlifowałeś spustu po zakupie aero.

2. Nie smarujesz spustu.

3. Spust jest zabrudzony (Polecam płyn do mycia pedzli i narzędzi malarskich)

4. W tym aero lubi siadać sprężyna powrotu spustu. Trzeba odkręcić od spodu, wyciągnąć cały zawór i rozciągnąć nieco sprężynkę.

1. Nie szlifowałem - nie wiedziałem, że trzeba. Jak? Papier ścierny i po bolcu? Jaka gradacja?

2. Nie smarowałem - czym?

3. Spust jest czysty - rozbierałem całość (od góry, od tyłu, od dołu) myłem zmywaczem do akryli Wamodu.

4. A widzisz! Tu mnie masz, ja ostatnio jeszcze bardziej dokręciłem zawór od dołu licząc na to, że mocniej ściśnięta sprężyna będzie lepiej odbijać.

Cleanlux to środek do usuwania farb, nadający się idealnie do czyszczenia aerografów, szczególnie kiedy się używa farb akrylowych (KRL :P). Wlewasz w aerograf, miziasz pędzlem, psikasz w chusteczkę lub pojemnik do czyszczenia aero, po sprawie. Możesz używać prosto z butelki lub rozcieńczać wodą.

Czyli postępować jak przy zwykłym czyszczeniu. Myślałem, że trzeba przygotować jakąś uberspecjalistyczną kąpiel. A jak działa na uszczelki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....1. Nie szlifowałem - nie wiedziałem, że trzeba. Jak? Papier ścierny i po bolcu? Jaka gradacja?

2. Nie smarowałem - czym?.......

Po prostu dobrze obejrzyj spust. Ja szlifowałem na mokro papierem 2000, 5000 i potem pastą polerską.

Do smarowania spustów w Fine-art sprzedają specjalny smar. Na razie jest dla mnie za drogi więc używam oleju wazelinowego do maszyn do szycia. Myślę, że to nie ma aż tak dużego znaczenia jaki smar.

Ta sprężynka w Adlerze siadła już mnie i dwóm innym kolegom na forum.

Odnośnie mycia.

Cleanluxu używam do zmywania chromu z ramek. Do mycia aero używam jak już pisałem "Płynu do mycia pędzli i narzędzi malarskich" Dostępny w każdym markecie budowlanym i sklepie z farbami. Dlaczego? Bo: a) lepiej myje, b) rozpuszcza wszystkie farby akryle, olejne, celulozowe itp., c) jest mniej żrący dla rąk, d) jest 3 razy tańszy od Cleanluxu - ale wybór należy do Ciebie.

Po wymyciu płynem, na koniec (tak na wszelki wypadek), przepuszczam przez aero trochę mniej ągresywnego środka (np. izopropanol albo benzynę lakową)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak w kwestii wyjaśnienia przewijającej się kwestii - uszczelki w Ultrze są teflonowe (PTFE), nie licząc o-ringa przy zaworze. Info bezpośrednio od supportu H&S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak w kwestii wyjaśnienia przewijającej się kwestii - uszczelki w Ultrze są teflonowe (PTFE), nie licząc o-ringa przy zaworze. Info bezpośrednio od supportu H&S.

 

nie tylko jest tam jeszcze uszczelka obudowy dyszy, ale pozostałe wszystkie najbardziej istotne są teflonowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku mojej Ultry tej uszczelki (na air-capie) w ogóle nie było.

Są zdaje się dwa rodzaje air-capów, niektóre obchodzą się bez tej gumowej uszczelki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam bez usczelki przy air-capie.

A z czego jest uszczelka pomiędzy wejściem zbiorniczka farby a komorą spustu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W przypadku mojej Ultry tej uszczelki (na air-capie) w ogóle nie było.

Są zdaje się dwa rodzaje air-capów, niektóre obchodzą się bez tej gumowej uszczelki.

 

możliwe - ja mam Evolution i to jedyna uszczelka którą wymieniam i to rzadko ale za każdym razem jak kupuje te uszczelki to są opisane do Ultry i Evolution także stąd moja sugestia

 

 

Ja też mam bez usczelki przy air-capie.

A z czego jest uszczelka pomiędzy wejściem zbiorniczka farby a komorą spustu?

 

z teflonu - (o ile cię dobrze zrozumiałem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem kiedyś zestaw naprawczy Evolution (zawiera chyba wszystkie uszczelki na wymianę) - i wg mojej oceny tego rysunku to uszczelka teflonowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.