Jump to content

Sałatka francusko-polska 1:72


Recommended Posts

Model Caudrona CR.714 w skali 1:72.

Samolot który nie grzeszył urodą i go Francuz nie chciał.

Co do modeli RS mam coraz gorsze zdanie.Te nowe wypusty są jakieś takie niedorobione w szczegółach.

W Doflugu fatalne napisy eksploatacyjne,tutaj brak kalki na ster kierunku.

Jak patrzę na wypraski Brzydkiego w 48 to chyba nic w stosunku do 72 nie dołożyli

c3.jpg

c4.jpg

c5.jpg

c6.jpg

c8.jpg

c9.jpg

c10.jpg

c11.jpg

c12.jpg

c14.jpg

c15.jpg

c16.jpg

Link to post
Share on other sites
Jak patrzę na wypraski Brzydkiego w 48 to chyba nic w stosunku do 72 nie dołożyli

To nie jest dobra wiadomość. Zestaw siekierą ciosany, szpachli mu trza w ilościach przemysłowych... Pałowania było dużo z oszkleniem?

Link to post
Share on other sites

przyjemny twój Cyklonik

a nie brakuje mu czegoś w osłonach podwozia? (elementy 6 i 7)

mid_35595.jpg

 

co do modelu RS to fakt, dość słaby i w bardzo konkretnej cenie, a że miałem okazję napatrzyć się w MLP oryginału to tym bardziej rażą w oczy braki detalu, myślę że przy cenie RS-a chyba zostanę przy moim MasterCrafcie, tu i tu mnóstwo dorabiania,

 

pozdrawiam!

ww

Link to post
Share on other sites

RS, MasterCraft.... a ja mam w magazynie ten model w wydaniu Spółdzielni Rzemieślniczej "Reflex" z Warszawy. I zastanawiałem się, co z tym zrobić... Obawiam się, że osiągnięcie takich efektów będzie niemożliwe...

Pudełko oprawię w ramki i ustawię w gablocie

 

Z podwoziem rzeczywiście dziwna sprawa - eksponat muzealny, mimo, że niekompletny i bez silnika, wydaje się bardzej dociążony niż Twój model w pełnym oporządzeniu.

 

Oczywiście bardzo mi się podoba.

Link to post
Share on other sites

małe sprostowanie - egzemplarz z MLP nie ma ciśnienia w amortyzatorach, dla tego siedzi jak przy max obciążeniu, nie zmienia to - mam wrażenie - braku osłon montowanych w górnej części goleni.

 

A model spółdzielni Reflex to to samo co dzisiejszy Master/Mister-Craft, to i to klon Hellera, który ostatnimi czasy został wznowiony i też jest dostępny. Tak czy inaczej moje wrażenie jest takie, iż Cyklonik to nieduży modelik i nie jakimś ogromnym nakładem pracy można zbliżyć Hellera do RS, a oba i tak wymagają sporego wkładu pracy w detale.

 

Na koniec - jak by ktoś miał przystępować do budowy swojego C.714 - Yahu wydało dwie blaszki, jedna z zegarami, druga to zestaw pasy + panele na burtach, moim zdaniem świetne dodatki. Aha - i jeszcze maski Montexu do oszklenia i kół są, też fajna sprawa (szczególnie jak trzeba pomalować całkiem przejrzyste oszklenie MasterCraft, które jakoś gubi obrysy ram).

 

pozdrawiam!

ww

Link to post
Share on other sites

Witam ponownie...

 

 

nie zmienia to - mam wrażenie - braku osłon montowanych w górnej części goleni.

 

 

Moim skromnym zdaniem osłony są w górnej i dolnej części, ewentualny brak jest w części środkowej. Wydaje mi się, że ów brak był jednak świadomy. Być może (samolot ten jak wiadomo nie był ówczesnym szczytem technologicznym) golenie miały tak duży skok, że podczas przyziemienia, obie widoczne osłony nachodziły na siebie, w stanie spoczynku zaś wyglądały jak na poniższej fotce:

 

 

imagesa_zpsrhpn2j4q.jpg

Link to post
Share on other sites

Zgrabnie pomalowany i subtelnie przybrudzony czyli tak jak lubię A sama maszyna jest ohydna.Niby Francuzi słyną z dobrego gustu i projektowaniu rzeczy ładnych ale jak patrzę na to brzydactwo to powątpiewam w to.

Link to post
Share on other sites
Jak patrzę na wypraski Brzydkiego w 48 to chyba nic w stosunku do 72 nie dołożyli

To nie jest dobra wiadomość. Zestaw siekierą ciosany, szpachli mu trza w ilościach przemysłowych... Pałowania było dużo z oszkleniem?

Trzeba uważnie szlifować i siedzi całkiem nieźle.Oprócz prawej burty gdzie jest mały schodek na łączeniu tylnych szybek z resztą oszklenia.

 

 

przyjemny twój Cyklonik

a nie brakuje mu czegoś w osłonach podwozia? (elementy 6 i 7)

 

Z podwoziem rzeczywiście dziwna sprawa - eksponat muzealny, mimo, że niekompletny i bez silnika, wydaje się bardzej dociążony niż Twój model w pełnym oporządzeniu.

 

Oczywiście bardzo mi się podoba.

 

małe sprostowanie - egzemplarz z MLP nie ma ciśnienia w amortyzatorach, dla tego siedzi jak przy max obciążeniu, nie zmienia to - mam wrażenie - braku osłon montowanych w górnej części goleni.

 

Tu jest mały klops.Pan RS zamiast osłon goleni zrobił płyty pancerne których za chiny ludowe nie idzie wcisnąć pomiędzy gondole karabinów a goleń podwozia.

Części o których wspomina wuwumaster w instrukcji RS są przytwierdzone do goleni a powinny być zamocowane do krawędzi dolnego płatu.Więc albo trzeba dorobić wszystkie osłony goleni samemu o odpowiedniej grubości(razem z tą "powyginaną") tak aby je umieścić prawidłowo albo pominąć cz 6,7.

Dla mnie lepiej wygląda bez cz.6 i 7 które tylko lekko wystają poza obrys tego co jest już przyklejone.

 

Zgrabnie pomalowany i subtelnie przybrudzony czyli tak jak lubię A sama maszyna jest ohydna.Niby Francuzi słyną z dobrego gustu i projektowaniu rzeczy ładnych ale jak patrzę na to brzydactwo to powątpiewam w to.

Dziękuję.

Co do ohydy to fakt.

Włoska lina projektowania porównując np SAi 207 i CR 714(które są ogólnie do siebie podobne) bardziej mi odpowiada.

Ładny.

Dziękuję.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.