Jump to content

Aerograf - zależności ciśnienia, gęstości farby etc. etc.


Recommended Posts

Ale pamiętaj, że jeden obrazek mówi więcej niż tysiąc słów. Na takim filmie widać jakich farb gość używa, jakich ustawień oraz widać to co najważniejsze, to w jaki sposób maluje oraz jak zachowuje się dana farba.

Patrząc na te zdjęcia to co bym radził.

1. Nie przejmować się białym bo to wredny kolor. Ma słabe krycie więc trzeba dać sporo transparentnych warstw jeżeli ma być widoczne cieniowanie.

2. Zmniejszyć ciśnienie. Nie dopuszczać do momentu, że na modelu jest widoczna mokra warstwa farby, a Ty dalej w tym miejscu malujesz. Jeżeli malujesz punktowo, to jest to ważne, aby nie zalać elementu farbą. Małe ciśnienie i lekko otwarta iglica. Ja maluję gdzieś tak w okolicach 15psi, ale ja z tych co malują transparentne wartwy na srebrny podkład. ;)

3. Pre shading w cale tak źle nie wygląda patrząc na to, że to jest skala 1/144. Tutaj głównie potrzeba stabilnego prowadzenia aerografu. Wiem, że na początku nie jest to proste. ale używaj baardzo rzadkiej farby oraz bardzo niskiego ciśnienia rzędu 5psi. Dzięki temu pojedyńcza kreska ma słabe krycie, ale już kilka warstw w tym samym miejscu zrobi mocną linie. Dodatkowo szybciej prowadź aerograf w prostych liniach a kreski będą prostsze. Mała odległość, a kreski będą bardzo cienkie, a błędy mniej widoczne.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.